Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?

09 juni 2019 08:16 #21 door RENO
Onder het zadel van de '16-AT heb ik een stuk plastic van de zekeringhouder-plaat weggezaagd en daaronder een extra zekeringinstallatie ondergebracht. Daarbij past ook het 12v compressortje en wat andere kleine zaken zoals Dyna-plugsysteem (want Tubeless banden) en wat boordgereedschap
Verder monteur-handschoenen erbovenop gepropt tegen het rammelen.
In een Tooltube die aan een bagagerek vast zit, een first-aid kit met nieuwe witte werkhandschoenen.
Ga (ging) ik wat verder/ langer op pad dan hang ik "hangwangen" aan de valbeugels met daarin meer zooi zoals elektra meuk en een spanningzoeker, staaldraad+tang, ducktape enz.
Tsja, als ex comm. engineer voel je jezelf altijd naakt zonder gereedschap hè :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2019 13:51 - 09 juni 2019 13:53 #22 door V-Twin
Ik heb de twee boutjes van de duo-buddy vervangen door 2 imbus boutjes die met de imbus die onder het zadel zit losgedraaid kunnen worden. Onder de duo-buddy past precies een reserve binnenband voor het voorwiel.
Verder onder de normale bestuurders buddy een uitgekiende set aan gereedschap, als aanvulling op de standaard set minus enkele zaken, waarmee ik de voor-achterwielen kan demonteren, ketting kan spannen, valbeugels en jellypan kan demonteren. Verder nog wat geredschap voor wat noodreparaties, foto filmrol doosje met kettingolie en een klein kwastje om de ketting onderweg te smeren. Tot slot nog een musketonhaak met cijfers slot om m'n helm aan de motor te kunnen zekeren. Bij HBM verkopen ze korte steek sleutels in een set, reuze handig ipv normale ring-steek sleutels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2019 21:46 #23 door STC
Behalve het standaard sleutelsetje neem ik geen gereedschap mee. Ik heb wel altijd in de topkoffer:
- regenpak
- droge sokken
- extra windstopper
- extra handschoenen
- pen
- een vuilniszak
- portemonnee
- dat helmlusje

Op het stuur een waterdichte telefoonhouder.

In de jas zo'n jiffyplaatje waarmee je in het gras kan parkeren, 2 aanstekers, olieservetjes (hoewel die nog stammen uit de Transalp-tijd; de dero heeft een glaasje) en soms een zakmes.

Ik vind een benzineflesje trouwens wel echt een goed idee. Is dat veilig in zo'n gewoon petflesje om te vervoeren in je koffer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2019 15:18 #24 door PimW
PET lost op den duur op dacht ik, misschien is zoiets dan beter:



1L aluminium kruik fles oid. Misschien heeft Hema ze nog.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2019 20:07 #25 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?
niet de allergoedkoopste flesjes maar die van mij gaat al een jaar of 25 mee dus wel goed spul, en in verschillende maten,

www.bever.nl/p/msr-fuel-bottle-0-59l-bra...2027.html?colour=268

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2019 21:56 #26 door STC
Beide goede suggesties. Ik ga eens kijken. Ik kan nu vaak niet zo veel doen als ik stop (behalve aanbieden om heen en weer te rijden naar een tankstation, maar ja, dan moet je nog een jerrycan hebben).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2019 10:29 #27 door Rinie1964
Beantwoord door Rinie1964 in topic Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?
Let op bij temperatuurverschillen met een fles benzine. Achterin mn auto stond de jerrycan (speciaal voor benzine) bol van de overdruk die ontstaat als de temperatuur oploopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden