vandalisme

15 aug 2019 01:01 #1 door tobiasOostdam
vandalisme werd gestart door tobiasOostdam
Beste allemaal,

Niet alleen de zin en onzin van het motorrijdersleven maar ook de downsides. zojuist is mijn geliefde ta 600 omgeduwd door een beschonken, klaarblijkelijk doorgesnoven amsterdamse zwerver. helaas stond ik er zelf niet bij want dan had ik dat wel even voorkomen. Mijn huisgenoot zag het gebeuren en zegt dat iemand mijn motortje dus opzettelijk omduwde. alle kappen aan de linkerzijde zijn kapot en mijn shokeknop is afgebroken. Hebben er mensen hier ervaring met het reparen van kuipdelen? ik kan me zo voorstellen dan epoxe het e.e.a. kan doen maar zo kijkend naar het materiaal is een andere optie mogelijk een beter idee.

Ideeen? graaag!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 08:18 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic vandalisme
Heel vervelend Tobias !

Kuipdelen zijn vaak nog wel te repareren met Aceton en 'donor plastic' van bijv. Lego blokjes.
Aceton is in flesjes van 100 ml bik de Etos te krijgen.
Wat ik doe: pak een glazen potje met een goed sluitend deksel.
Doe daar wat 'donor plastic' van bijv. Lego blokjes in door het te schaven / versnijden tot kleine snippers. Mik daar wat aceton bij. Zorg voor flink wat frisse lucht ! Maak een scheur aan de binnenkant wat groter door er een v-vormige sleuf in te maken. Niet te groot natuurlijk maar nu heb je een groter stuk waar de net gemaakte 'plakpasta' goed in kan en zich goed kan hechten. Probeer niet alles in één keer te vullen maar werk in laagjes. Op deze manier heb ik al menige scheur in mijn motorkuipen gefixt. Als je Googled op 'bodywork' 'aceton' 'repair' en dat soort termen kun je nog veel meer info vinden. Succes !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 09:00 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic vandalisme
Mee met Garfield maar als je MEK kunt krijgen gaat het veel sneller en beter ipv aceton.
Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 09:14 #4 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic vandalisme
wat lullig zeg. Als je een plekje nodig hebt om een dagje te werken in amsterdam, let me know. Dan verwelkom ik je bij Buurtwerkplaats Noorderhof.

Lego werkt goed. Je kunt de scheuren nog extra 'wapenen' met bijvoorbeeld paperclips.

Groet van een andere Tobias

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 13:07 #5 door tobiasOostdam
Beantwoord door tobiasOostdam in topic vandalisme
beste Garfiels,

heel erg bedankt voor je tips. de vorige keer heb ik mijn kapdeel gerepareerd met epoxy. Bij mij zijn het ook connectorpunten die nu kapot zijn. kan ik deze op dezelfde manier repareren?

groet,
Tobias

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 14:14 #6 door tobiasOostdam
Beantwoord door tobiasOostdam in topic vandalisme
Beste Sopa,

bedankt dat ik een dagje zou kunnen klussen bij je. op dit moment ben ik wat van die MEK aan het kopen. als ik dit weekend wat schuurpapiertjes zou kunnen gebruiken dan lijkt dat mij heel fijn.

mvg, Tobias Oostdam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.062 seconden