Verlaten Transalp wacht op zijn eigenaar in Amsterdam

26 apr 2020 12:55 - 26 apr 2020 12:58 #1 door Walter
Hi allen,

heel ander onderwep: in Amsterdam-Duivendrecht staat al maanden een Transalp te wachten op zijn eigenaar om weer opgehaald te worden.
Het verbaast mij dat deze zo is achtergelaten. Het zal vast wel om een goede reden zijn, maar ik vind het wel zonde.
Zelfs de gemeente heeft net de weg op nieuw bestraat onder de Alp door. Uit contact met MotoPort Amsterdam weet ik dat de motor daar is geweest voor onderhoud en werkend is opgehaald. Daarna is de motor een meter of 200 verderop achtergelaten.

Jongens, van wie is deze motor? het zou zonde zijn als ie straks weggehaald wordt door de gemeente of erger. Misschien heeft de eigenaar hulp nodig om hem op te halen?

mvg, Walter
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2020 20:23 #2 door Vetjan
Is de politie hiervan op de hoogte? Zou me vreemd lijken van niet (gemeentewerken).
Volgens mij is dit gewoon toegestaan, zolang er wegenbelasting voor is betaald.... en/of het is een lok-motor ! ")

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 00:30 - 28 apr 2020 00:32 #3 door Walter
Het is legaal, maar zo'n zonde
Maar als hij er te lang staat, dan mag de gemeente, na een waarschuwing middels een sticker erop met een deadline, na de deadline de motor afvoeren en laten vernietigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 07:53 #4 door xrvtuur
Als hij op de stoep staat (en daar lijkt het op) is het niet legaal, en vast zetten aan een lantaarnpaal mag eigenlijk ook niet. Maar de politie heeft vast wat beters te doen dan iets aan een alp doen die niet in de weg staat en ook nog op slot staat.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 10:21 #5 door Jasper
Zo staat (heeft gestaan, met Corona kom ik er niet meer) bij de TU al 8 maanden eentje onder een zijl in de open fietsenstalling naast een faculteit (zelfde moto, zelfde kleur, platte bandjes). Wellicht is de eigenaar verhuisd/overleden/op wereldreis/boeit het hem nie meer en kreeg hij hem niet op tijd weggezet.

Ik weet dat er laatst ook eentje uit Adam op marktplaats stond die 3 jaar buiten had gestaan na een klein onderhoudsdingetje waarna de eigenaar er simpelweg nooit meer mee gereden had, ding zag er niet uit.

Schiet me zo te binnen, maar wellicht contact opnemen met RWD? Die moeten weten wie de eigenaar is.

Zal vandaag eens langs de Tu fietsen en dan hetzelfde doen als die er nog staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 16:34 #6 door Sopa
Als ie bij motoport in onderhoud is geweest dan zou t aardig van ze zijn als ze een bericht richting eigenaar zouden willen sturen. Volgens mij registreren ze daar alles van je.

RDW gaat de naam van de eigenaar niet geven.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 23:00 - 28 apr 2020 23:24 #7 door Floris

Walter schreef : Het is legaal, maar zo'n zonde
Maar als hij er te lang staat, dan mag de gemeente, na een waarschuwing middels een sticker erop met een deadline, na de deadline de motor afvoeren en laten vernietigen.


Dat is niet waar. Wat jij beschrijft geldt voor fietsen, niet voor motoren. Zolang hij de doorgang niet belemmert, wegenbelasting en verzekering zijn betaald mag hij zo geparkeerd staan.

Alleen de politie mag eigenaarsgegevens opzoeken, mits ze daar een goede reden voor hebben. En ik kan je verzekeren dat de Amsterdamse politie wel iets anders te doen heeft.

Edit: als ik de foto's goed bekijk denk ik dat hij wel degelijk in de weg stond tijdens de werkzaamheden. Het verschil tussen foto 1 en foto 2 is dat de Alp een kwartslag gedraaid is. Het lijkt wel alsof de bestraters 'm zelf even hebben opgetild om nieuwe tegels te kunnen leggen.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2020 10:09 #8 door xrvtuur

Floris schreef :

Walter schreef : Het is legaal, maar zo'n zonde
Maar als hij er te lang staat, dan mag de gemeente, na een waarschuwing middels een sticker erop met een deadline, na de deadline de motor afvoeren en laten vernietigen.


Dat is niet waar. Wat jij beschrijft geldt voor fietsen, niet voor motoren. Zolang hij de doorgang niet belemmert, wegenbelasting en verzekering zijn betaald mag hij zo geparkeerd staan..


Dat is ook niet waar, volgens RVV1990 mag een motorvoertuig niet op de stoep staan. Dat sommige gemeentes het oogluikend toestaan is wat anders, maar een gemeente kan de regels van het RVV niet veranderen en dus kunnen ze deze alp zo weg halen. (mits het een stoep is natuurlijk, maar zo aan het type bestrating te zien wel)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2020 10:48 #9 door Walter
helaas is het wel waar dat de gemeente op een gegeven moment, na waarschuwingen en op het laatst met een sticker op het voertuig, deze mag laten verwijderen. Hoe dat wettelijk in elkaar zit weet ik niet, maar waar het hier mij omgaat is dat een relatief goede motor verlaten is terwijl de meeste hun best doen om hun voertuig rijdend te houden etc.
Zo zie ik ook wel eens motoren rijdend aankomen op een sloop en dan daar achtergelaten worden omdat het niet meer "interessant" is.

Ik weet de omstandigheden niet waarom deze daar nu staat, maar ik hoop dat het goed gaat met de eigenaar en dat hij zijn motor weer gaat vertroetelen, of anders wegdoet of verkoopt, zodat iemand anders er weer veel plezier mee kan hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden