Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?

30 dec 2009 23:13 #21 door Brutus
Beantwoord door Brutus in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Jaaaren geleden (15? 20? tijd vliegt.....) reed ik op een 250CC custom Yamaha. Mijn vrienden zeiden "circusbeer op een fiets", maar een lol dat ik van dat ding heb gehad....

Ook die dag dat ik op de A10 mijn einddemper verloor. Gaaf geluid trouwens, zo'n éénpitter met alleen een kale bocht!

Net toen ik op de vluchtstrook moed stond te verzamelen om het ding te gaan zoeken stopte er een paar op een gloednieuwe Transalp.
"Wij weten wat je zoekt, we zijn er zojuist overheen gekacheld..." meldde de bestuurder zonder te verblikken of te verblozen.

Mijn maats reden in die tijd allemaal op sportmotoren ( Kawa 900! CB750! ) en ik was ervan overtuigd dat die hun fiets niet rechtop hadden gehouden na zo'n knal.

Sindsdien wist ik het.
Zo'n Transalp moest er nog eens komen!

... de rest is geschiedenis ...

Rij zo veel mogelijk door de berm.
(op de weg gebeuren de meeste ongelukken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 18:17 #22 door timkasperaitis
Beantwoord door timkasperaitis in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
poeh, geen idee.

Ooit als klein kind en AT zien rijden en dacht: dat wil ik later ook!!!

Ik werk in de horeca en anderhalf jaar geleden in de zomer veel motoren voorbij zien komen. Opeens kwam die drang om zelf motor te gaan rijden weer naar boven. Gelijk aangemeld voor een proefles en toen was ik verkocht......

3 maanden later was het rijbewijs er. Ik veranderde van baan en had vervoer nodig. Omdat ik veel savonds laat en snachts werk was het openbaar vervoer geen mogelijkheid en de keuze tussen een auto en een motor. De keuze was snel gemaakt.....
Omdat ik om te beginnen de AT iets te groot  en zwaar vond toch maar voor een TA gekozen.
Even zoeken later was er een afspraak met en particulier die meer tijd aan zijn gezin wilde besteden en zijn alpje wilde verkopen... (?)

De proefrit was snel gemaakt en het was meteen duidelijk. Dit word hem. Omdat ik de volgende dag op vakantie ging de motor bij een motorzaak neergezet en hem voor de zekerheid volledig na laten kijken. De koop bleek een goede keuze geweest te zijn want er moest alleen een nieuw accu in en dat had de verkoper netjes gemeld.

Helaas is begin december de motor gestolen en nu ben ik op zoek naar mijn ultieme motor (vermoedelijk een at)

africa twin 93 Transalp 97

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2010 20:08 #23 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
In de seventies mocht ik af en toe op de motor van mijn zwager rijden. Die had eerst een Suzuki 125cc, daarna een Honda 750cc en een Goldwing. Ik had toen nog geen rijbewijs maar het werkte precies hetzelfde als mijn Kreidler dus geen probleem. Daarna heb ik er 30 jaar over gedaan om mijn motorrijbewijs te halen (van uitstel kwam nog net geen afstel) en bij het zoeken naar een geschikte motor kwam ik eerst bij een Honda Deauville terecht. Vond 'm mooi afgewerkt en de onderhoudsvrije cardan leek me ook wel wat. Na een weekendje rijden op een gehuurde V-Strom wist ik echter meteen dat het een allroad moest worden. Lekker wendbaar en een perfecte zithouding. Toen kwam de Transalp in beeld. Helaas was de TA die ik bij Arie Molenaar zag vlak voor m'n neus verkocht voor ik kon toeslaan, maar niet lang daarna vond ik een mooie TA 650 bij Bos in Culemborg. Tot nu toe geen seconde spijt van deze aankoop.

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2010 00:46 #24 door Mense
Beantwoord door Mense in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Ook ik ben een laat starter, pas na m'n 40ste mijn motorrijbewijs gehaald.
Vervolgens bepaald dat de eerste brommer een Transalp moest zijn, zonder enige kennis van zaken.
Ja, wel veel vertrouwen in het merk door diverse Honda-auto's.
Op de motorbeurs in Groningen een '94 Transalp gekocht, zonder ook maar een proefrit te maken en na het winterseizoen opgehaald in Nijeveen. Man, die eerste rit naar huis was echt wennen!
Jaren op die Alp gereden, met heel veel plezier en zonder enig mankement, maar wel altijd rondjes rond de spreekwoordelijke kerk.
Begon eigenlijk uit te kijken naar iets krachtigers en wilde een AT kopen, de Varadero was wel een optie, maar eigenlijk vond ik die veel te geciviliseerd.
Door fatsoenlijk dienstverband kreeg ik een leuke cent in handen en begon het wikken en wegen. Toen wel proefgereden op diverse motoren en uiteindelijk gevallen voor de kracht van de Varadero.
Inmiddels mijn 2e Varadero en op deze beide motoren intussen zo'n 30 landen en landjes bezocht, deels alleen, deels met mijn vrouw, die het meerijden, ook op lange afstanden geen probleem vindt.
Verleg door de Varadero steeds weer mijn grenzen en de motor geeft mij nog steeds dat ultieme gevoel van vrijheid en een mateloos plezier.
Wens iedereen veel even plezierige kilometers en een prachtig jaar toe!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2010 18:22 #25 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Hoe ik met de transalp in aanraking ben gekomen ?

Dit was toen ik 19 was en tijdens de motorrijles.

We gingen voor koffie pauze langs arie molenaar , en toen stond daar dus een honda transalp ( nu dus de mijne ! :D )

En ik viel er als een blok voor , de lijnen het uiterlijk gewoon de degelijkheid dat er vanaf straalde.

Na een proefritje was het oordeel duidelijk , dit moest hem worden !

Heb toen 2 jaar op een Honda Vision Met-in bromfiets gereden vanaf mn 16e , dus wist dat honda een goed merk was.

En tot op heden zou ik niets anders willen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 17:19 #26 door Donmario
Beantwoord door Donmario in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Hoi,

Mijn voormalig collega Honda verzamelaar, kocht een paar jaar terug een nieuwe alp,
maar moest 1 van de 5 dacht ik motors dan wel inruilen.
Toen ik hoorde dat hij zn alp in wou ruilen vroeg ik, wil je m niet aan mij verkopen, want dit is een motor waar mn vrouw ook wel met mee wil rijden.
Want die wou niet op de zx10.
Dus tijd voor een 2 cil met comfort, een Alp dus.
Moest er behoorlijk aan wennen, als je 4 cil hoge toeren gewent ben en dan een alp wow!!
Vergeet nooit meer mn sportief genomen rotonde  :'(.
FF terug naar twee en gas erop, gelijk achterwiel weg en driften.
De auto achter me zat al met een vinger naar zn voorhoofd te wijzen, zo van uitslover .
Ik was al blij dat ik niet onderuit ging. meer geluk dan wijsheid.
Maar toch bevalt een 2 pitter me nu beter dan 4.
Je rijstijl is iets minder agressief, en rustig toeren voelt beter aan op een 2 pitter.
Daarna eens lekker een tourtje met t vrouwtje gemaakt, door de polders en over een dijkje, heerlijk zon alp.
Rustig rijden of eens watsportiever optrekken hij doet t met liefde.
Gewoon een prima fiets die je betrouwbaar overal brengt.
De volgende misschien een vara, lijkt me voor de langere afstand wel iets lekkerder.
Iets meer vermogen rijdt op de snelweg wel wat ontspannender.
Niet dat de Alp dit slecht doet maar iets meer koppel en gewicht, lijkt me beter.
Hopelijk beledig ik jullie nu niet.  :o
Afijn dit is mijn tevreden mening over de Alp

Groeten Don Mario

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden