Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?

28 dec 2009 00:20 #1 door Hotel 317
Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op? werd gestart door Hotel 317
Basicly! hoe ben jij in aanraking gekomen met het begrip Transalp, Africa Twin, XLV of Varadero?

Ik liep bijvoorbeeld stage bij een motorfietsbedrijf in Amsterdam. Transalpjes kwamen wekelijks voorbij, en hoewel ik het prachtig vormgegeven machines vond (vooral de 600) bleef ik als 19 jarige knaap toch meer fan van de CBR600RR , model 2007 in het blauw-wit, welk in de winkel stond.

Op een dag kwam er echter een vrouw binnen die was aangereden op d'r motor, waarbij haar Richtingaanwijzer was afgebroken. Buiten aangekomen om de schade op te nemen stond daar een motor voor mij welk ik nog nooit had gezien. Een bizarre groen-met aardekleuren motor die boven alle andere uittorende. Mooi vond ik hem niet, maar de staat waarin haar motor zich verkeerde sprak boekdelen: Een slot nonchalant om de bagagedrager heen gewikkeld, een boel zand en modder zat vastgekleefd aan wielen, frame en kuipdelen: Alsof ze er mee uit het tropisch regenwoud even langs Amsterdam kwam omdat haar richtingaanwijzer stuk was. Het was duidelijk dat wat deze dame er ook in hemelsnaam mee gedaan had, zij dit alleen met deze motor had kunnen flikken: Instant respect voor motor en berijder.

Terwijl ik werkte - nee, vocht met de vastgerotte richtingaanwijzer praatte ik wat met mijn "leraar". Hij vertelde mij dat dit een Africa Twin was, Een offroad motorfiets van Honda. Het contrast met de Transalp was groot: Leek de Transalp op een motorfiets waarbij je zonder problemen lange ritten op slecht wegdek kon maken, maar deze Africa Twin ademde gewoon avontuur uit (stond er dus ook op geplakt ironisch genoeg). Een sterke aluminium bodemplaat, bekraste valbeugels, en vanaf het zadel kon je de wildernis al zien liggen. Alles aan deze motor was ontworpen om misbruikt te kunnen worden zonder dat hij een krimp gaf.

Toen enkele jaren later mijn motorrijbewijs in zicht kwam, moest ik weer aan deze wereldmotor terugdenken. Na het opzoeken van foto's en verhalen werd zijn geschiedenis als wedstrijdmotor mij steeds meer duidelijk, en zag ik het als een ideale en super betrouwbare fiets om de drempels binnen Amsterdam volgas te lijf te gaan. Na veel speuren op Internet ging ik langs bij Keri Motoren om een in prijs verlaagd exemplaar te bekijken die "Klaar was om zo mee de woestijn in te duiken".

Eenmaal aangekomen op de bovenverdieping torende de motor wederom ver boven de rest uit. Ik ging wat proefzitten en ondervond dat het creatuur wel een zeer gewaagde eerste motorfiets was: Het werd in het algemeen aangeraden dat men beide voeten plat op de grond moest kunnen zetten: Ik kwam net met mijn linker en rechter grote teen tegelijk bij de grond. Ik rechtvaardigde dit voor mijzelf omdat de motor vast nog wel wat zou doorzakken wanneer mijn vriendin erop ging zitten... uiteindelijk bleek de motor voor, achter en bij het zadel verhoogd te zijn (vorige eigenaar was een reus?), en kwam de oplossing in het sterker worden van mijn voet.

November 2008 maakte ik mijn eerste rit op een Africa Twin. Amsterdam Noord - Amsterdam Arena  ;D.


Achteraf gezien mag ik BMW dankbaar zijn voor hun R1200GS: De prijsverlaging was namelijk het gevolg van de vele mensen die zelfs vanuit Limburg kwamen en na een proefrit alsnog voor de 1.2 liter Boxer gingen. Met mijn Honda fixatie (en 25Kw rijbewijs) viel deze Duitse optie echter snel af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 09:43 - 28 dec 2009 09:45 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Voor mij was het liefde op het eerste gezicht. Kan me nog een reclame afbeelding herinneren van - ik geloof - een 'maroon' kleurige Alp op een berg. Tsjaka, dat moest 'm worden. Moet rond 1992 zijn geweest, want later dat jaar (Augustus) heb ik na 4 brommerjaren (Derbi FDS) in één keer motorrijbewijs gehaald.

Week later naar Mulders in (toen nog) Ommelanderwijk. Zocht eigenlijk een XL of zo, maar d'r stond ook een bruine TA uit 1988. Ga er maar een middagje op sturen, aldus Koos Mulder.

Werd één van de duurste proefritjes ooit, want ik was direct verkocht... 9.000,- harde Hollandse guldens afgetikt (minus 1.500,- gulden voor de Derbi terug). Dikke 4.000 Euri dus. En géén moment spijt gehad, ook niet toen mijn CDI het begaf...  :))

Sindsdien wel eens in een andere keuken gesnuffeld (oer model Triumph Tiger!), maar altijd thuis blijven eten...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 09:50 #3 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Aangezien ik op de 6 kilometer slingerweg die ik van mijn werk woon eigenlijk alles tegenkom wat een gangbare motor kapot kan maken: slecht (industrieterrein)wegdek, slecht onderhouden spoorwegovergang, massa verkeersdrempels, modder op straat van boeren, betonplaten die zijn omhooggekomen, wasborden etc.
M'n GSX 1100f op die manier naar de Fillestijnen gereden.
Conclusie: voor dagdagelijks gebruik bleef alleen een betaalbare Transalp over en m'n broer had er al 1 dus was de keus snel gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 13:16 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Sinds ik brommer reed turfte ik de dagen tot mijn 18e verjaardag.

Na mijn examen in 2008 ben ik fulltime gaan werken bij een loodgieter om zo genoeg geld te verdienen voor rijles en een motor. Tegen die tijd was het voor mij al wel duidelijk dat het een allroad ging worden.
Na veel wikken en wegen hing ik voornamelijk richting de Transalp. In het begin vond ik hem er vreemd uitzien, maar ik begon het steeds meer te waarderen.
Toen ik het besprak met mijn rij-instrukteur (Varadero rijder) vond hij de Transalp een heel goede keus. Ook bij de garage konden ze mij vertellen dat hij teruggevoerd niet zo gek veel anders reed dan op vol vermogen. Dat was dan mooi, want ik wilde wel gewoon ook de snelweg op.
Uiteindelijk via het forum een 25kW-er gevonden en na de proefrit meteen verkocht. Tenminste, ik had geen geld mee aangezien de eigenaar er niet bij kon zijn. Thuis aangekomen ging de telefoon wat ik ervan had gevonden.
Diezelfde avond zijn ze even langs komen rijden om hem af te leveren ;D

En eigenlijk sinds ik hem heb raak ik er iedere dag meer verslingerd aan. Ik ontdekte ook de africa twin en alle avonturen die er aanvast zitten. De dakar, heroes legend, Oer...
Verdomme dat moet ik ook! Niet zo lang geleden een knmv allroad dag gedaan voor de basis en nu met enige regelmaat te vinden in ijmuiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 13:25 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Tja...., nog tijdens het lessen af en toe een motor zaak binnen gelopen om te 'proef zitten'. Eigenlijk was al snel duidelijk dat een 'sport-toer' niet mijn ding was, en ik al meer richting de allroads en toer-buffels kwam.

Op websites kijkend kwam ik, zonder enige kennis van motor merken en modellen, altijd bij de honda's terecht. Een deauville had gekund, maar zat toch niet naar mijn zin. Toen viel mijn oog op een puntgave zwarte transalp uit '97.
Een paar maanden voor het behalen van mijn rijbewijs maar eens info gezocht over transalpjes, en kwam al snel hier terecht. Nooit meer verder gekeken, en me voor genomen dat zodra ik het rijbewijs had, en betreffende motor er nog stond deze voor mij zou zijn, en zo geschiedde.....

de rest is hier een bekend verhaal  :angel:

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 14:25 #6 door RP
Beantwoord door RP in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Mijn eerste motor was een BMW politiemotor, vond toen de R80GS en R100GS wel erg leuk was alleen niet aan te komen voor een redelijke prijs, wat ik wel voor een redelijke prijs tegenkwam was de XLV750R, en daardoor ook bij deze club terechtgekomen.
en al snel kwam er een Africa twin, omdat die toch wat meer geschikt is voor woon/werkverkeer en vakanties, later voor mijn een vrouw een transalp erbij .... en de XLV750R weer verkocht.

Groet
René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 18:16 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Ik had op een gegeven moment een vriendinnetje en die reed op een Alp. Ik had nog niet eens mn A-bewijs toen.

We gingen samen later op wereldreis, en zij wilde graag een Twin. Mij maakte het niet zoveel uit verder. Cagiva Elephant vond ik ook wel wat toen.

Het meisje is niet gebleven, die Twin heb ik nog wel.. >:D

Ze zijn duidelijk betrouwbaarder dan de meisjes.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 19:41 #8 door gert
Beantwoord door gert in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Al tijdens het lessen samen met Edit diverse motoren wezen bekijken. En transalp 650 was Her first love. Bij mij duurde dit drie motorzaken rondlopen en lezen hier op het forum.
ik vind Yamaha niet mooi de meeste tanks vind ik lelijk. Suzuki v strom te groot krijg mijn voeten niet aan de grond. Bmw te duur ,Aprillia laat maar.
Mijn "elegante" postuur laat nu eenmaal geen racer toe.En je kan er niet mee offroad.
Niet dat blubber mijn grootste hobby is, maar zo af en toe een klein zandpad is wel leuk.
Na het behalen van mijn rijbewijs een proefrit gemaakt op mijn huidige motor,
gelijk gekocht niet een seconde spijt van gehad.
Edit heeft haar rijbewijs een paar weken later gehaald en voor haar zijn we daarna op jacht gegaan voor haar ta 650. Resultaat twee keer een groene ta 650.


Gr, Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 19:51 #9 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Een 600 oer-Alp gaat 't in mijn geval om  :D

Hij was me al opgevallen bij de introductie van het model in '87. Foldertje gescoord toen, zoals ik wel vaker deed bij motoren die me aanstonden.
Zélf reed ik sportmotoren in die periode. Een Kawenaki GPZ600 had ik op dat moment, wat een beest  8) (toen dan hè  ;))

De Kawa reed ik in de zomer van '90 krom, tegen een Golfje meen ik  :-\  Motor in de prak + een gebroken enkel  :(
Tijdens de herstelperiode begon het zoeken naar een geschikte opvolger (een nieuwe dus) en viel m'n oog op een net nieuw uitgebracht model. Een prachtige bloedrode Suzi DR650RS, een dikke éénpitter off-road dus  :D

Aangekomen bij de dealer (op krukken  ;D) wist die me te vertellen dat de Suz niet/nauwelijks leverbaar was + dat ik, komende van een viercilinder, niet blij zou worden van die enkele dikke pot van 650cc  :(
Tja, vrolijk werd ik niet van dat gesprek  :( De DR viel met z'n nieuwprijs van 10.995,- guldens nou nét precies in mijn budget.

Maaaaaaaaaaaaaar  :D de dealer had wél een mooi alternatief voor me. Een overjarige ('89) maar eveneens hageltjenieuwe XL600V. Veeeeeeel beter/soepeler kwa blok + bijkomend comfort, maar ja de prijs stond op dat moment op 12.995,- guldens  :'(
De dealer echter deed me een goed aanbod. Met inruil van m'n Kawa wrak + de uitgekeerde verzekeringscentjes hoefde ik he-le-maal niets bij te leggen  :D
Wowie, daar hoefde ik niet lang over na te denken: pak maar in  ;D

2 weken later, augustus 1990, nog niet eens van de krukken af, gingen we de motor ophalen en direkt door voor een weekend naar Zuid-Limburg. Kon ik 'm gelijk effe inrijden.
M'n vriendin (nú m'n vrouw) moest meehelpen om mezelf op de motor te hijsen, maar rijden deed ik  8)

Nú, bijna 20 jaar later, staat de Alp nog steeds bij me in de schuur en zoals het er nu naar uit ziet gaat íe nooit meer weg !
En de TCN, jullie allemaal dus een beetje, is daar heus wel voor een deel debet aan  8)

Groetjes,
René



TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 20:49 #10 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Herbert had het idee met de motor de noordkaap te gaan doen a.s. zomer,  aanvankelijk 
was ik matigenthousiast over de transalp, een vrij zware off the road met veel plastic dacht ik.
Vroeger (bijna)alle XL modellen gehad van Honda 125, 250 en de 500 en ook nog een Suzuki DR400. Na 2 al wat oudere ('98 +'99)alpen uit duitsland te hebben gekocht met lage kilometerstanden(13.000 + 5.700) via mobile.de  ,viel het me hartstikke mee wat je nog kan doen met vrij weinig pk's en ze liggen lekker op de weg!
Vooroordelen zijn dus verdwenen!! :) sterker nog, ik krijg er steeds meer schik mee!!
Om ermee in het zand te baggeren zoals vroegah, te zwaar voor mij, doe dat meestal alleen, man houdt meer van asfalt :-\,
en ja, dan issie toch wel zwaar om weer overeind te hijsen, als je helumaal aleenug bent!
Voor dezandhapperij
zou ik liever een XR400 hebben met een paar crossbanden :P hebben
De transalp is voor mij duidelijk een zoals de duitsers het noemen:  reise-enduro: een mooi compromis tussen weg en matig ruig terrein en ik denk een betrouwbare noordkaap partner!
Het idee ze te verkopen na de rit is nu al van de baan, nou jaa de verzekerings
onkosten van 44-,= euro per motor WA-extra is natuurlijk ook heel weinig en de wegenbelasting ach jaa, dat is ook nog te overzien... dus we zien wel gr. San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 21:09 #11 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Na 2 wegmotoren te hebben gehad (Honda cbr 600f + cbr 900 fireblade) heb ik een Honda xr 650 gekocht, deze beviel mij op zich goed maar ging destijds meer woon/werk kilometers rijden en zocht wat meet comfort. Via een collega hoorde ik dat er een Africa Twin te koop stond bij een bedrijf waar zijn broer werkte. Inmiddels had ik al proefgereden op een Yamaha Fazer en een Suzuki Bandit 1200 maar miste toch wat. Na een lange proefrit te hebben gemaakt heb ik de Africa Twin toen maar meteen meegenomen.  ;D :))

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 21:24 #12 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Begonnen op een Honda CB400 four, gehad van m'n zus  :angel:
Toen paar jaar niets, totdat ik besloot 6 maanden in Australië rond te rijden.
Eerst naar een BMW gekeken, echter te duur in verhouding tot de door mij inmiddels ontdekte Honda AT.
En zelden zo'n goede keus gemaakt, ze gaat dan ook nooit meer weg  8) , vooral niet na die Australië reis  :)

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 21:30 #13 door frankie
Beantwoord door frankie in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
In 1988 !!!!!  ;)

Toen kwam Honda met een nieuwe all-road op de markt:  de XRV650

Ik had al een jaar mijn rijbewijs en reed op een XT600
Was het een beetje zat om continu in de wind te zitten.

Toen de nieuwe XRV Africa Twin bij de dealers binnen kwamen was ik gelijk verkocht
(beter gezegd: ik HEB hem gelijk gekocht)

Ik heb  er 3 jaar en 50.000 km met heel veel plezier op gereden.
Door omstandigheden moest ik hem verkopen (starten eigen zaak en beginkaiptaal nodig)

Nu na 19 jaar: mijn droommotor weer gekocht.
Nu inmiddels de 750 cc.

Blijft nog steeds een heerlijke motor  ;D

groeten
Frankie

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2009 23:57 #14 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Ik heb altijd al een voorliefde voor offroad gehad. Als hummeltje wilde ik graag crossen maar moeders vond dat niet echt een goed plan. Mijn eerste brommert was een Suzuki TSX50 offroad, veel groter had je ze niet. Ik kon bij dat ding echt maar NET bij de grond. Maar de toon was gezet! Zodra ik 18 was konden ze de vierwieler wel vergeten dus direct voor de motor opgegaan.

Omdat ik aan het 25kw rijbewijs vastzat ben ik voor 2mnd begonnen op een Suzuki GN250.....praat me dr niet van. Daarna direct voor een offroad gegaan, Suzuki DR250S, van de verkoop heb ik nog steeds spijt! Hier heb ik 1 jaar op rond gesukkeld maar toen ik en mijn vrouw wilde gaan trouwen werd de huwelijksreis besproken. Gelukkig was en is zij net zo fanatiek als ik met de motor dus werd de honeymoon gepland op de motor. Dit kon geen 250cc crosser worden dus even verder gezocht. Ik had al verder gekeken en wees al snel de TA bij de plaatselijke dealer aan als topdeal! Die heb ik daarna over de ton gereden met nooit enige echte ellende.

Hierna heb ik nog een 1,5 jaar op de TA650 rond gereden die ik had geërfd van een goede vriend.
Door deze reden van 'aanschaf' heb ik hem ook weggedaan uiteindelijk.

Nu rij ik met erg veel plezier op een AT RD07! Als ik heel eerlijk ben kan ik niet ontkennen dat de TA mij de minste ellende heeft gegeven maar de AT geeft me zoveel rijgenot dat ik momenteel echt niet anders wil!

Één ding weet ik wel....Ik blijf duimen voor de opvolger(s) want Honda allroad is en blijft onverwoestbaar goed.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2009 08:33 #15 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Bij mij is het allemaal een beetje 'onverwachts' gelopen. Ik ben van mijn 16de tot 21ste bezig geweest met 50 en 125cc weg2takten (aprilia rs50 en 125, derbi gpr, cagiva prima etc etc). Toen ik dit jaar 21 werd, wezen kijken voor verschillen sportmotoren als opvolger van mijn 125cc'tje. Het zou ofwel een Yamaha YZF750 of een Aprilia RS250 worden, YZF al gaan proefzitten en gekeken hoe en wat met aanbetalen, en toen, op een avond beginnen rondkijken op het net naar allroad motoren, eerst de Africa Twin (had er eens eentje gezien in de stad, maar wist er verder niets over... Maar goed, budget was rond de 2000, en in het voorjaar vind je daar geen AT voor, en dan maar terechtgekomen bij de Alp en uiteindelijk de XLV600 PD10. Een mooie gezien op dit forum, koper gemaild en gebeld, en zonder de motor te zien een aanbetaling gedaan, een zware gok, maar nog geen seconde spijt over gehad.

In totaal 15 000km mee gereden en toen werd het winter, haalde ik mijn autoRBW en had ik een erg mooie wagen gevonden op het net, Alpje verkocht, wagen gekocht, gemengde gevoelens bij. 3 weken later nog een 125 verkocht die ik nog had, en dat geld opzij gezet voorwat anders...

Ondanks dekkoude begon het toch weer te kriebelen en ging  ik wat speuren op het net. Uieindelijk een mooie XRV650 gevonden, niet meteen wat ik zocht (dacht ik), wezen kijken , en meteen verkocht. Het is bij wijze van spreken de 'betere' Alp, meer autonomie, een beetje meer vermogen en een mooiere swingarm. Ik hoop dat ik zo verstandig ben om deze lang te houden, want het is echt een superding (straks maar eens gaan rijden).

Oja, racers vind ik nog steeds leuk, maar dan vooral om aan te sleutelen of naar te kijken ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2009 16:50 #16 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Tja, eigenlijk is het de schuld van Tim (Timy). Tim reed zoals hierboven vermeld al een TA en een vriend van ons ook. Als ik ooit zou gaan rijden zou het dus zeer waarschijnlijk een TA worden.  Tijdens de motorbeurs in 2008 een mooi oranje-zwart-grijs motorpak gekocht en toen moest ik wel op zoek naar een TA uit 96 met dezelfde kleuren. Ik wilde in geen geval een model met roze letters aan de zijkant en de modellen met dubbele remschijven waren net iets boven het budget. Beetje jammer want dit kleurenschema werd maar 1 jaar gemaakt (waarom toch  ???). Na een maandje zoeken (en rijden op een Dominator) was hij gevonden en kon ik er meteen mee op vakantie.

Het lijkt zo wel of ik niet anders kon dan een Transalp kopen omdat Tim en z'n vriend er 1 hadden maar er waren aardig wat redenen om te kiezen voor een Transalp. Uiteraard wilde ik zelf kunnen sleutelen aan de motor en was eenzelfde merk en model makkelijk omdat Tim me dan veel kon leren. Verder wilde ik een motor waarmee ik elke dag vlot van Gouda naar Delft (door de file) kon rijden voor weinig. Daarnaast wilde ik een motor waarmee ik makkelijk mee op vakantie kon en met een hoger scherm en kofferset was de rit van dit jaar naar de Pyreneeën een eitje!

En hoewel ik flink gestuurd ben naar een TA heb ik er na anderhalf jaar en 25.000km nog geen spijt en denk ook niet dat dat ooit gaat komen. Ik heb nooit naar motoren staan kijken zoals velen van jullie maar elke keer dat ik nu door showrooms loop zie ik alleen maar motoren die niet op kunnen tegen  mijn eigen Alpje :)) Ik ben dus niet op slag verliefd geworden op m'n motor maar net als bij het meisje uit de buurt steeds meer van haar gaan houden en nu wil ik haar nooit meer kwijt (de motor dan, t meisje is verhuist ;D).

Tim is overgestapt naar een Twin maar hij kan me (nog) niet overtuigen  :P


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2009 18:17 #17 door piet1961
Beantwoord door piet1961 in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Vanaf 1980 mijn rijbewijs. Gereden met een BMW R100RS en een Honda CX 500 (erg fijne motor). Daarna het bekende verhaal, trouwen, kinderen en motor verkopen. Ik heb vanaf 1997 ruim twee jaar woon-werkverkeer gereden met een Yamaha Diversion 600 tussen Huizen en Amsterdam. In die tijd een kleine 40.000 km met deze motor gereden. Daarna is de motor verkocht omdat ik van mijn baas de keuze had tussen een OV kaart en een OV kaart. Het motorrijden werd mij toen te duur en man, wat was het druk geworden op de A1!

In 2001 zijn wij verhuisd naar Twente. Ik ben toen gaan zoeken naar een fijne motor om het buitengebied te verkennen. Omdat er nogal wat zandpaden zijn is een all-road wel fijn. Hoe het uiteindelijk een TA is geworden weet ik niet precies meer, maar deze stond begin 2002 in Duitsland te koop. Een puntgaaf 1991 model met 30.000 km op de teller voor 1.800 euro. Zelf de keuring en registratie gedaan (toch handig als je bij de Douane werkt). Nu staat er 70.000 km op de teller zonder problemen, buiten het vervangen van de CDI-kastjes natuurlijk. Ik hoop nog  lang te kunnen rijden op deze fijne motor.

Piet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2009 18:55 - 29 dec 2009 18:58 #18 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
.....
soms blijft dit  het forum mij verbazen  door de manier waarop  de forum gebruikers  hun liefde proberen uit te dragen  maar ook te delen.

een ieder zal dan ook moeten opmerken dat motorrijden gewoon weg verbroederd,
rang of stand of sekse speelt geen enkele rol.
en waarom dan iemand valt voor een motorfiets als de xl 600 v transalp is mij erg onduidelijk.
in zovere dan dat er 2 soorten zijn.

je vindt hem mooi omdat.. hij stoer is,prettige zithouding heeft, betrouwbaar  en saai tegelijk
maw een allemans vriend (mits je niet zeer klein bent !)
andere vinden hem gewoonweg oerlelijk, mede aangewakkerd door uitspraken als

een klopboor (wat overigens juist is), geen vermogen, geen looks out dated etc
echter de trotse eigenaar ziet juist de nadelen als sneeuw voor de zon verdwijnen van zodra  het motortje zich tot leven wekt en  de trotse eigenaar zich met volle moed over het zadel heen slaat om met volle teugen van het motor virus te genieten.
Ik denk voor  vele toch de perfecte balans gevend tussen  al dat andere moois.
waarom iets veranderen wat goed is , gaat hier zeker op
de keuze voor de transalp is er geen van wel of niet maar meer van wanneer
ik heb ca 10 jaar geleden de eerste keus gemaakt
en ik heb er nog geen dag spijt van gehad..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2009 21:09 #19 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
Op zich was (en ben) ik een liefhebber van race motoren maar ik kan me niet beheersen op dat soort machines.  :-\
De AT bevalt me goed en dat is ook gelijk de reden waarom ik hem al dik 4,5 jaar in bezit heb.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2009 22:29 #20 door Albert-Jan Koers
Beantwoord door Albert-Jan Koers in topic Wanneer viel jouw motor je voor het eerst op?
hallo allen,

7 Jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald en na wikken en wegen moest
er ook maar een motor komen.
Wij lagen in alkmaar en ben maar gaan kijken bij Zaanstad motoren.
Ik had 2 ideeen. 1 beter beschermt tegen regen wind etc.
en 2 hoog op de benen omdat hij ook aan boord gereden moest
worden.
Ik zag hem staan TA 94 groen gelijk gekocht.
Volgende dag stond hij aan dek.
5 Jaar geleden de vrouw ook haar rijbewijs gehaald,
Toen een nieuwe Alp gekocht maar bleek haar op de snelweg
niet meer bij te houden dus anderhalf jaar geleden voor mijzelf
een AT gekocht, probleem opgelost.


A-J.K

Durf risico te nemen. Blijven doen wat je nu doet en altijd die ultieme droom dromen is leuk maar...... die droom proberen te verwezelijken is lef hebben en leven!

Rijdt op een Africa Twin uit 2002 rond met TRIPY en ZUMO 390 .

Maak van je Hobby je werk en je hebt geen Hobby meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden