ACC voor Africa Twin

25 mrt 2021 21:39 #1 door xrvtuur
ACC voor Africa Twin werd gestart door xrvtuur
advrider.com/honda-working-on-radar-crui...rol-for-africa-twin/

Dit gelezen? Ik heb voor mijn werk aardig wat kilometers met een Tesla gereden en wat me een aantal keren is gebeurd is dat de auto zomaar keihard afremde omdat hij " iets zag" Je schrikt je een ongeluk maar in een koekblik blijft het daar dan meestal wel bij maar op een motor moet je daar toch niet aan denken, dat zo'n ding op eigen houtje gaat afremmen. Wat vinden jullie wordt ACC een veilige toevoeging of iets wat je echt niet wil?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2021 22:04 #2 door bennekum
Beantwoord door bennekum in topic ACC voor Africa Twin
Interessante technieken vind ik dit, maar:
Ik vind het bij een auto al onaangenaam eigenlijk, is tot nu toe mijn ervaring, (maar daar ben ik een te conservatieve oude l.l voor denk ik: geef mij de controle en niet een zak chips) maar bij een moto: no way! Klinkt gevaarlijk in mijn optiek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2021 22:16 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic ACC voor Africa Twin
Ik rijd al een aantal jaren in een Skoda Superb die ondermeer adaptive cruise control, lane assist en een automaat heeft. Dit alles werkt naar mijn ervaring behoorlijk goed. Ik vind het in mijn auto en voor het soort gebruik dat ik er zakelijk mee heb (had :-) ) heel fijn.
(Misschien maakt Skoda betere auto's dan Tesla :-) )

Rijden wordt wel een stuk saaier maar ook wel ontspannender. Qua puur actief rijden vind ik de 21 jaar oude Volvo van mijn vrouw echter leuker.

Mijn motoren heb ik voor puur recreatief gebruik, ik kom er eigenlijk niet of nauwelijks mee op de snelweg en zelfs grotere provinciale wegen vermijd ik zoveel mogelijk.

Mijn Pan is het meest luxe met ABS en TCS. Ik kan prima zonder. Mijn andere motoren zijn ouder en sommigen hebben zelfs nog een trommelrem in het achterwiel. Ik zou het niet anders willen. Voor mij is een deel van het plezier van motorrijden het 'pure'.

Ik kan me echter voorstellen dat iemand die zijn motor op een andere manier gebruikt, wel degelijk baat kan hebben bij dit soort hulpsystemen.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2021 22:53 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic ACC voor Africa Twin
Ik rij nu ook met een Superb en dat is een veel fijnere auto dan de model3 van tesla :)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 20:08 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic ACC voor Africa Twin
Voetganger detectie is dat toch? Wij hebben het ook in onze auto (Audi) en idd, het ‘ziet’ wel eens iets, maar komt niet veder dan een waarschuwings-piep, ik heb nog niet gehad dat het zómaar begint te remmen.

Of ik het op een motorfiets zou willen? Ehm, nou ik denk niet dat ik het echt nodig vind nee, ik red me tot nu toe ook zonder met al die ouwe gebakkies die we rijden. De meeste ook zónder hulpmiddelen, ééntje heeft dan wel ABS, daar ben ik op zich wel een voorstander van, Traction-control hoeft voor mij niet persé :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2021 11:00 #6 door renATus
Beantwoord door renATus in topic ACC voor Africa Twin
Veiligheid is wel een dingetje natuurlijk maar al die hi-tech snufjes kosten geld. En mocht het een keertje na de garantieperiode kapot gaan...trek dan je knip maar. Je schrikt je een ongans als je de rekening gepresenteerd krijgt.

Op mijn huidige CRF1000 slechts alleen ABS en tractie control. ABS deels en tractie control volledig uit te schakelen.

Bij een eventuele aanschaf van een nieuwe fiets wordt het steeds moeilijker om iets te vinden zonder deze hulpjes.

Tis wellicht vloeken in de kerk, maar een Teneré 700 zou zo maar een optie kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2021 11:31 #7 door Yank
Beantwoord door Yank in topic ACC voor Africa Twin
Ben het helemaal met je eens, de yamaha voldoet nog aan onze voorwaarde. Maar voorlopig rij ik nog op de SD04 heeft pas 54000 km gelopen zonder noemenswaardige problemen. Als ik lees dat Varahannes ( www.varahannes.at/afrika%20twin-b.htm ) er al 312000km mee heeft gereden maak ik mij voorlopig geen zorgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2021 16:42 #8 door renATus
Beantwoord door renATus in topic ACC voor Africa Twin
Op zijn Varadero staan inmiddels 650.000 km... die man heeft een Iron Butt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden