op het gevaar af toch tijdens het goed nieuwjaar wensen in een politieke diskussie te komen toch een opmerking.
Het gaat mij niet om betweterig zijn maar er is veel gedoe en ontkenning van het opwarmingsprobleem dat, naar heel veel wetenschappers hebben onderzocht en een door een zeer grote meerderheid ook erkend, toch bestaat en waarvan de hoofdoorzaak toch uitstoot van verbrandingsgassen is.
Er zijn veel mensen, waaronder Chinezen en Amerikanen die om hun bekende redenen, roepen dat het allemaal heel erg is maar er vervolgens niets mee / aan willen doen. Er zijn hier ook mensen die gewoon problemen negeren. Ik wil daar niet bijhoren, dus als anderen roepen O O O wat errug en alleen maar met hun handen omhoog gaan staan, wil ik in ieder geval proberen om mijn bijdrage aan die opwarming zo klein mogelijk te maken. Hoe ik dat onder andere denk te kunnen doen heb ik in een eerdere bijdrage al verteld. En verder? Zoals ik ook al eerder schreef: veel plezier maken en toch lekker op de AT rijden waar het kan en mag.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Maar ik heb je nog niet over mijn argumenten gehoord.Ook aan iedereen de beste wensen overigens
Punt is Nico, en dat is onlangs dus ook gebleken, is dat er ongetwijfeld veel onderzoek naar is gedaan maar dat resultaten dus ook selectief naar buiten komen. Er zijn veel oorzaken aan te wijzen die verantwoordelijk zijn voor de toename van CO2 in onze atmosfeer; maar men moet niet vergeten dat één grote vulkaanuitbarsting meer schade toebrengt dan dat wij als mensheid in 10 jaar nog niet kunnen. En dat is maar één enkel voorbeeld. Hoe CO2 neutraal we ook worden, kans is groot dat moeder natuur al onze inspanningen in 1 dag totaal nutteloos maakt.
Bovendien had ik al 1 punt duidelijk gemaakt, de houtkap in zuid-amerika is zodanig groot dat dit wel degelijk een merkbaar effect heeft op de CO2-verwerkingscapaciteit van onze natuur.
Maar ik heb je nog niet over mijn argumenten gehoord.
Ik kan een vulkaan niet beletten uit te barsten.
Ik kan landeigenaren in ZuidAmerika niet beletten het Amazonegebied te vernietigen maar ik kan wel mijn footprint zo klein mogelijk maken en eventuele schade proberen te compenseren. Wat doe jij?
Of ze halen dit uit de bodem.Warmtepompen halen hun warmte namelijk uit de buitenlucht
Iedereen de beste wensen, en het allerbeste voor dit jaar
Die CO2 discussie ga ik mijn vingers niet aan branden met een houtgestookte kachel, 2 Amerikanen en in totaal bijna 18 liter cilinderinhoud voor de deur
Wist je dat een houtkachel best CO2 neutraal kan zijn?
Leuk atavar dit keer, Jeff! ;D
Oja, mijn Dero heeft een katalisator... Had...
Wij zijn overigens bezig om uit te zoeken of we het oude huis die we (hopelijk dit jaar... nog een goed voornemen er bij...) gaan verbouwen van duurzame energie kunnen voorzien.
Dus... b.v. de CV installatie koppelen aan idd een warmtepomp (lucht- of aardwarmte, zijn we nog niet over uit... tegen de hogere realisatiekosten van aardwarmte staan weer het (veel) lagere rendement van de luchtwarmte), de CV koppelen aan de houtkachel, en zonneboilers. Als je dan alles doorpluist (incl hoe er 20 km oostelijk in Duitsland mee wordt omgegaan) kom je maar tot één conclusie:
Het milieu-beleid van Balkenende 'SUCKS' - sorry voor deze uitspraak, dat blad voor de mond, je weet wel.
Dus ik ga voorzichtig toch wel een beetje mee met datgene wat Sandra heeft geschreven... :
Eneh, een beter milieu? Dat begint bij jezelf.
Ziedaar, ineens nóg een goed voornemen er bij!
Buiten Europa zijn ritselzakjes het moderne 'tumbleweed'.
Kost grondstof en energie, en slingert 1000 jaar...
..Wat bedoel je met tumbleweed?..
In de Amerikaanse volksmond is tumbleweed dat struikspul wat je in ouwe westerns voorbij ziet rollen in de wind..
Leuk die ritselzakken, ik dacht eerst dat het over louche mannetjes en twijfelachtige zaken ging.In de Amerikaanse volksmond is tumbleweed dat struikspul wat je in ouwe westerns voorbij ziet rollen in de wind..
Ja, dankjewel, het is me helemaal duidelijk nu, enne... ik hoef geen ritselzakjes hoor!In de Amerikaanse volksmond is tumbleweed dat struikspul wat je in ouwe westerns voorbij ziet rollen in de wind..