pechhulp

24 mei 2021 19:41 #1 door Riekje
pechhulp werd gestart door Riekje
Beste mensen, kan iemand mij adviseren over een goede pechhulp met Europa dekking?
ik had ANWB, was op zich prima, maar werd steeds duurder. Op internet zie ik verschillende staan, ik zou graag horen welke ervaringen (liever niet natuurlijk) je hebt met jou pechhulp? ik hoor graag en voor de Frieslandgangers, tot dan ..

ben sinds ca. een jaar lid omdat ik het leuk vind met Twins en Transalps te rijden. ik ga graag een paar dagen op pad, liefst op de bonnefooi waar ik nog niet geweest ben: Denemarken, (Oost) Duitsland, Tsjechie. Verder merk ik dat onze club nuttige dingen organiseert en leuke ritten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 21:05 - 24 mei 2021 21:05 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic pechhulp
de meest voordelige oplossing in al zijn simpelheid

www.total.nl/total-club/total-assistance-onze-gratis-pechhulp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 22:50 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic pechhulp
kan bij die total pechhulp nergens vinden hoe ze te werk gaan, wordt je onderweg geholpen door een monteur of wordt je alleen maar weg gesleept?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 23:15 #4 door monaco
Beantwoord door monaco in topic pechhulp
Ik had meerdere verzekeringen bij KNMV en daardoor ook pechhulp buitenland. Mijn ervaring is dat pechhulp monteurs geen van allen verstand hebben van motoren. Dus opladen en naar echte motormonteurs brengen.

"De motor is voor onze eeuw de uitvinding die wij als enige gelijkwaardige tegenover het Parthenon kunnen stellen."
Martinus Nijhoff  Nederlands dichter (1894-1953)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 07:11 #5 door renATus
Beantwoord door renATus in topic pechhulp
De meeste motorrijtuigen- en reisverzekeringen bieden ook pechservice aan. Lees je polis er eens goed op na.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 08:07 #6 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic pechhulp
Ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee, maar ik ben lid van de KNMV en heb er mijn motoren verzekerd (WA). Hierdoor heb ik in heel Europa pechhulp en recht op repatriëring.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 10:12 #7 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic pechhulp
Ik blijf bij de ANWB. Die hebben mij in het buitenland een paar keer uit de brand geholpen waar ik zelf niet veel actie hoefde te ondernemen.

De alarmcentrale werkt goed, direct contact met de juiste medewerker die je dossier kent.

Wegenwacht bestaat uit mannen en vrouwen die je verder proberen te helpen ipv een sleepwagen te bellen en je af te laten takelen.

Kwaliteit kost geld houd ik mijzelf maar voor. Op het moment dat je shit hebt wil je goed geholpen worden.

En nee, ik heb geen aandelen en werk niet bij de ANWB :-)

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 10:25 #8 door downunder
Beantwoord door downunder in topic pechhulp
Gebruik vaker de service van Total. Kwestie van premium benzine tanken en 2 weken (in de zomer 4 weken) pechhulp in europa. Nog niet nodig gehad de afgelopen jaren :). Wat de kwaliteit is weet ik niet. Lokaal repareren verwacht ik niet veel van, hooguit een lekke band waar ik zelf niks mee kan met wat ik bij me heb?
voor de rest verwacht ik dat ze de motor meenemen, thuisbrengen of bij een motorzaak zetten? Als ik dusdanig problemen heb dat ik niet ter plaatse zelf kan oplossen, vind ik alles prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 10:52 #9 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic pechhulp
Vooropgesteld dat pech hebben heel vervelend is en we de wens hebben dat dit ter plaatse wel even opgelost kan worden is bij serieuze pech gewoon zelden mogelijk.
motorfietsen vragen om een heel ander soort kennis en gereedschap, zelfs bij zo iets simpels als een wiel eruit nemen
En als ik kijk naar mijn eigen ervaringen en wat we in de loop van al die jaren in de werkplaats voorbij kwam zou je een top 5 kunnen maken.

1= lekke band
2= kapotte accu/regelaar incl gevolgschade
3=kapot wiellager
4= schade na valpartij /aanrijding/ slot vergeten
5= serieuze motorschade tgv oa motorolie gebrek

er zullen vast nog wel wat ongemakken zijn maar of die daadwerkelijk verder rijden niet meer mogelijk maken is de vraag

de service zoals door de anwb geleverd is uniek in Europa
ik hoop erop in het buitenland maar verwacht het niet.
ik zou al zeer blij zijn met een sleepwagen en vandaar zie ik wel verder
maar ik ben zelf handig maar ondervind ook vaak lokale hulp.
en die is werkelijk onbetaalbaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 12:10 #10 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic pechhulp

Garfield schreef : Ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee, maar ik ben lid van de KNMV en heb er mijn motoren verzekerd (WA). Hierdoor heb ik in heel Europa pechhulp en recht op repatriëring.


Ik wil ff je verwachtingen managen. Bij repatriëring vindt altijd een kosten baten analyse plaats. Als je met een oudere motorfiets dus ergens in het buitenland strand dan kan je er niet zomaar vanuit gaan dat je motor in alle gevallen weer netjes thuis gebracht wordt. Je zult niet het eerste TCN-lid zijn die hiermee onverwachts geconfronteerd wordt. Kijk vooraf dus even goed naar de voorwaarden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 16:50 #11 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic pechhulp
Kijk ook even goed naar je reisverzekering.
Repatriëring in geval van pech zit daar vaak ook in verwerkt.

Als de schade lokaal niet te repareren is, dan kan het zomaar zijn dat wat V-Twin hierboven beschrijft gaat gebeuren. Mogelijk dat dit via de reisverzekering juist wel geregeld kan worden.

In NL heb ik de ANWB zelf pas 1x echt nodig gehad. Electronisch probleem, niet ter plekke op te lossen, dus afslepen. Ik had volgens mij geluk dat het niet zo druk was, dus kon met de berger mee naar huis rijden.... (zal nu met corona zeker niet kunnen vermoed ik..)
In het buitenland heb ik een keer pech gehad met de bus, en dat werd via de reisverzekering geregeld.

Helaas kun je tot in de puntjes proberen uit te zoeken of/hoe het bij welke pech hulp werkt, maar je komt er pas echt achter als je het nodig hebt. De kleine lettertjes zijn voor de meesten niet te doorgronden en men gaat uit van de aanname dat men wel wat compassie heeft ...... maar dat is denk ik vaak ver te zoeken... cq. de regels laten geen ruimte ervoor.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 17:53 #12 door Riekje
Beantwoord door Riekje in topic pechhulp
bedankt voor alle goede raad, het wordt toch weer ANWB, die hebben wel verstand van motoren, heb ik 2x bij de hand gehad: 1x koppel,ingskabel gebroken, wist ie te maken en 1x geen druk meer op de benzinepomp: met volle tank verder blijven rijden ..

ben sinds ca. een jaar lid omdat ik het leuk vind met Twins en Transalps te rijden. ik ga graag een paar dagen op pad, liefst op de bonnefooi waar ik nog niet geweest ben: Denemarken, (Oost) Duitsland, Tsjechie. Verder merk ik dat onze club nuttige dingen organiseert en leuke ritten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 18:34 #13 door Riekje
Beantwoord door Riekje in topic pechhulp
bedankt, toch ANWB weer, pas is persoongebonden en mij is verzekerd dat ongeachte de leeftijd en soort voertuig er een terugbrengservice is

ben sinds ca. een jaar lid omdat ik het leuk vind met Twins en Transalps te rijden. ik ga graag een paar dagen op pad, liefst op de bonnefooi waar ik nog niet geweest ben: Denemarken, (Oost) Duitsland, Tsjechie. Verder merk ik dat onze club nuttige dingen organiseert en leuke ritten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 18:35 #14 door Riekje
Beantwoord door Riekje in topic pechhulp
bedankt voor de tip, wordt toch weer ANWB

ben sinds ca. een jaar lid omdat ik het leuk vind met Twins en Transalps te rijden. ik ga graag een paar dagen op pad, liefst op de bonnefooi waar ik nog niet geweest ben: Denemarken, (Oost) Duitsland, Tsjechie. Verder merk ik dat onze club nuttige dingen organiseert en leuke ritten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 18:40 #15 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic pechhulp
Bij de KNMV pechhulp komt in Nederland gewoon de ANWB voorrijden. De centrale van de KNMV zet je pechgeval door naar de ANWB en je krijgt per sms een url om de auto van de ANWB te volgen.

De pechhulp binnen Nederland zit bij het lidmaatschap van de KNMV, als je dat vergelijkt met de ANWB (lidmaatschap+pechhulp) ben je goedkoper uit. Dan moet je wel alleen een motor hebben, anders is de ANWB gewoon handiger voor beide voertuigen.
Met een KNMV verzekering heb je ook pechhulp buiten Nederland, hoe goed dat geregeld is weet ik niet.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 18:59 #16 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic pechhulp

Riekje schreef : bedankt, toch ANWB weer, pas is persoongebonden en mij is verzekerd dat ongeachte de leeftijd en soort voertuig er een terugbrengservice is


Riekje ik zou dat even zwart op wit van de ANWB vragen. De ervaring is namelijk anders, zo wilde een clublid zijn XRV750 vanuit Noord-Italië naar huis laten brengen ivm een probleem dat ter plaatse niet gerepareerd kon worden. Motor was ik meen 18 jaar oud en mooi dat de ANWB het niet wilde doen. Te oud en de transportkosten stonden niet in verhouding tot de waarde van de motor.
Ze zijn er de afgelopen jaren nog wel meer casu voorbij gekomen op dit en andere motorforums. Wellicht is het beleid bij de ANWB aangepast maar als repatriëring voor jou belangrijk is dan zou ik dit dan toch zwart op wit willen hebben en niet via een telefoontje van een call-center medewerker die alleen kan repeteren wat in de folder staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 20:04 #17 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic pechhulp

Grubeater schreef : Bij de KNMV pechhulp komt in Nederland gewoon de ANWB voorrijden. De centrale van de KNMV zet je pechgeval door naar de ANWB en je krijgt per sms een url om de auto van de ANWB te volgen.

De pechhulp binnen Nederland zit bij het lidmaatschap van de KNMV, als je dat vergelijkt met de ANWB (lidmaatschap+pechhulp) ben je goedkoper uit. Dan moet je wel alleen een motor hebben, anders is de ANWB gewoon handiger voor beide voertuigen.
Met een KNMV verzekering heb je ook pechhulp buiten Nederland, hoe goed dat geregeld is weet ik niet.


Ik weet uit ervaring wel hoe die pechhulp van de knmv in het buitenland geregeld is, in 1 woord K*T .
Ik kwam in Belgie op de snelweg met een vastloper , alle olie uit het blok omdat een stuk staal een gaatje in mijn carter had geslagen, oke dan sta je daar op de vluchtstrook in de zeikende regen met de knmv pechhulp aan de telefoon , en die vond mijn probleem geen pech maar schade en wilde me daarom ook niet helpen. Ik heb toen mijn verzekeringsmaatschappij Unive gebeld en die zei dat ik geen dekking voor wegslepen in het buitenland had maar omdat ze het zo'n waardeloos verhaal van de knmv vonden hebben ze mij toch kosteloos geholpen en gezorgd dat ik daar opgehaald werd en thuis gebracht met motor en al.
Het verschil is dus dat de Unive aan mij een klant voor het leven heeft en dat ik met de knmv mijn reet afveeg. En nu bij de ANWB een wegenwacht abonnement met alles erop en eraan voor heel europa.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.292 seconden