standaard forum vragen

29 mei 2016 23:14 #1 door honda2x
standaard forum vragen werd gestart door honda2x
ik als beginneling op een nieuw  ;D forum  ben ik bezig om het forum door beetje te spitten om het een beetje inzicht te krijgen hoe dit forum werkt en om iets te vinden  :) . omdat ik het niet zo gouw kon vinden plaat ik het hier maar even.

En het valt me op dat hier  geen sub forums zijn  die weer onder verdeelt bij de verschillende  honda's

zoals bijvoorbeeld honda varadero  of honda transalp  honda dominator als ik die open voor het desbetreffend  merk .zie ik dat voor die categorie geen onderverdeling is als zijne  iets van elektriciteit  of  frame  of projecten . het word een beetje op 1 hoop gegooid en dan moet je toch wel goed zoeken  :-\.

Zou het niet voor iedereen overzichtelijker zijn om dat erbij te maken bij de verschillend typen merken of zo dat als je bij voor beeld en project start  dat bij projecten ook echt een project is en geen  bandje verwisselen dus echt een project gedeelte is  en daar dus alles lekker kan volgen dat geld ook voor elektriciteit problemen en div andere het maakt het geheel totaal overzichtelijker zeg ik die net  ;D komt kijken .

Let wel het is niet echt commentaar het lijkt mij een stuk makkelijker zoek voor diegene  als ik dat vergelijk met een bepaald  auto forum waar ik regelmatig vertoef  zijn daar een hoop onder verdelingen in misschien ook en idee voor hier .  zeg ik voorzichtig  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2016 00:42 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic standaard forum vragen
Mja,


Bedenk daarbij dat het onderhouden van een forum en de verschillende delen ervan, in kleinschalige gevallen vaak vrijwilligerwerk is. Verder uitsplitsen van een forum brengt in die zin w.s. ook meer logistieke rompslomp met zich mee. Je kunt je forum op verschillende manieren inrichten, afhankelijk van factoren die daarin meespelen.

Zie de zoekfunctie als een lokale Google-achtige: zoeken met zorgvuldige en/of wisselende kernwoorden zal gerichter resultaat opleveren dan eindeloos scrollen door pagina's vol topics over de brandstofvoorziening van een model Varadero. Of wat je ook zoekt.

Andersom, als je gaat zitten scrollen in het subboard Transalp naar iets specifieks dan wordt je inderdaad niet vrolijk. Echter type in: 'Transalp laadt niet bij laadspanning accu' dan vallen alle andere elektra gerelateerde topics er vanzelf tussenuit.


Leer dit forum slim gebruiken  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2016 00:47 #3 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic standaard forum vragen
Hallo Frits

Welkom op het forum

Je was alvast goed begonnen door je zelf voor te stellen... in het bekende voorstel topic.
Project verhalen probeer ik daar ook in te plaatsen als dat op voorhand duidelijk is.

Wat je vraag betreft is dat we op het forum zo min mogelijk laatjes hebben en daar achter weer een laatje.
Als Moderators hebben we al werk aan het beheren op taalgebruik ( valt reuze mee) en alsnog verplaatsen van topic.
Een vraag mbt startproblemen kan leiden tot elektra of mechanica... of onkunde :) 
en ja het is in dit geval wel wenselijk dat topic titel enig inzicht geeft in de inhoud.

Vier manieren om op dit uitgebreide forum te zoeken:

1... elk topic openen
2... de zoek functie gebruiken rechts boven in
3... zelf topic aanmaken met in de titel je vraag / probleem
4... je voorstel topic gebruiken om je vraag te stellen.

Voordeel van variant 4 is dat we niet modereren op inhoud en dat je gerust mag afdwalen van het onderwerp.
in variant 3 komt nog wel eens de term "on topic svp" voorbij.

En misschien dat je jezelf ff de tijd moet gunnen om er mee vertrouwd te raken...
1 dag  pas op forum geregistreerd zijn is net alsof je net 1 dag oud bent en al wilt kunnen motorrijden... dat duurt ff :)

Huib

LS: zelfs niet leden zijn je bereid te helpen op het forum.... Brom was me voor tijdens het tikken.... goed bezig die jongen  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2016 10:05 - 30 mei 2016 10:08 #4 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic standaard forum vragen
  brombeer

Het boven staande daar kan ik me niet in vinden bij jouw dat staat er los van  C:-)iemand die iets zoekt interesseert dat het niet
al waardeer natuurlijk wel de inzet 'daarvan en op div forums zijn de zoekfunctie ook niet up to date  dus dan kom je weer zoals je zelf zegt op google dat gaat stukken sneller .

Varaderohuipje

je zegt het zelf al laatje achter een laatje het geeft ieder geval de duidelijkheid waar je moet zoeken  en  verwacht niet in voorstel topic
daarom heet het ook voorstel topic . :( 2 pagina  laadproblemen en accu  te krijgen .begrijp me goed ik val niet het persoon aan . ;D

het geeft alleen aan de verwatering van het specifiek zoeken aan . op ander forums zouden ze zeggen verplaats naar ..........
als ik in de zoekfunctie in tik project  komt er niks even als voorbeeld he  :)) maar als ik honda transalp project doe komt er 10 waarvan 2 van mezelf de rest zou ik zeggen zo weinig mensen die een project starten die iets volledig uit elkaar halen  wederom als voorbeeld . 8)

ook even als voorbeeld goed bedoeld he kijk alleen even naar het openings scherm van het honda xl forum  daar word al ietjes duidelijker
wat ik bedoel wil niet het vingertje ophouden of iets naar mijn hand te zetten maar geeft aan dat sommige dingen makkelijker kunnen vinden door het op de juiste plek te zetten  door een mapje iets bij te plaatsen voor die dingen die daar horen .

ik zie dat je 10 km van me vandaan woont en wil het best toelichten  als telefonisch gesprek  wand via dit intikken worden we wel eens verkeerd begrepen wat natuurlijk niet de bedoeling is maar voor nu zegik  i rest my case  :))

vr--gr- Frits


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2016 16:02 #5 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic standaard forum vragen
Ik heb er eens een paar nachtjes over geslapen, maar ik denk nog wel een nuttige bijdrage te kunnen leveren.

Allereerst waarderen we dat je meedenkt, dat is belangrijk. Dat brengt me meteen bij het volgende: onze club bestaat om bezitters van de clubmotoren met elkaar in contact te brengen. Bijvoorbeeld via een toertocht, een buitenlandweekend... of digitaal via het forum!

Hoewel het op het forum heel veel over techniek gaan, zijn we geen digitale garage of technisch naslagwerk. Dat is niet wat we nastreven. Daarnaast denk ik ook dat de meeste bezoekers van ons forum (meestal clubleden) ons forum om een heel andere reden bezoeken dan alleen techniek.

Echter, het neemt niet weg dat het wél leuk kan zijn om een bepaald project te volgen. Deze verhalen kennen zeker een apart stukje op het forum (Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden). Daar staan dus niet alleen voorstel topics.

De reden dat we niet nog eens sub-fora per type aan gaan maken is o.a. omdat we reeds 6 sub-forums hebben (voor de verschillende types), dus als we daaraan bijvoorbeeld 5 sub-fora per stuk aan toevoegen, komen er 30 onderdelen bij. Als je dan bedenkt dat het topic van de Transalp verreweg het meest actief is, maar alle topics van dit jaar nog geen 3 overzichts pagina's lang is, valt dat allemaal reuze mee. Daarnaast, 30 extra onderdelen die gemodereerd moeten worden op juiste plaatsing van topics is gewoon veel werk. Dat is niet ons doel, we willen mensen met elkaar in contact brengen en een plekje bieden om af en toe eens een technische vraag te stellen.

Ja, het is alles bij elkaar veel, maar dat komt vooral omdat we heel zuinig zijn op de historie. De oudste techniek topics over de Transalp zijn van begin 2009, ruim 7,5 jaar oud!

Overigens, als je echt goed zoekt, zul je vinden dat we zelfs een wiki hebben. Helaas bewijst die wiki des te meer dat onze leden niet zo zeer interesse hebben in een naslagwerk of het leveren aan een bijdrage daaraan.... mocht jij je uitgedaagd voelen, laat het dan vooral even weten :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden