Ik heb er eens een paar nachtjes over geslapen, maar ik denk nog wel een nuttige bijdrage te kunnen leveren.
Allereerst waarderen we dat je meedenkt, dat is belangrijk. Dat brengt me meteen bij het volgende: onze club bestaat om bezitters van de clubmotoren met elkaar in contact te brengen. Bijvoorbeeld via een toertocht, een buitenlandweekend... of digitaal via het forum!
Hoewel het op het forum heel veel over techniek gaan, zijn we geen digitale garage of technisch naslagwerk. Dat is niet wat we nastreven. Daarnaast denk ik ook dat de meeste bezoekers van ons forum (meestal clubleden) ons forum om een heel andere reden bezoeken dan alleen techniek.
Echter, het neemt niet weg dat het wél leuk kan zijn om een bepaald project te volgen. Deze verhalen kennen zeker een apart stukje op het forum (
Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden). Daar staan dus niet alleen voorstel topics.
De reden dat we niet nog eens sub-fora per type aan gaan maken is o.a. omdat we reeds 6 sub-forums hebben (voor de verschillende types), dus als we daaraan bijvoorbeeld 5 sub-fora per stuk aan toevoegen, komen er 30 onderdelen bij. Als je dan bedenkt dat het topic van de Transalp verreweg het meest actief is, maar alle topics van dit jaar nog geen 3 overzichts pagina's lang is, valt dat allemaal reuze mee. Daarnaast, 30 extra onderdelen die gemodereerd moeten worden op juiste plaatsing van topics is gewoon veel werk. Dat is niet ons doel, we willen mensen met elkaar in contact brengen en een plekje bieden om af en toe eens een technische vraag te stellen.
Ja, het is alles bij elkaar veel, maar dat komt vooral omdat we heel zuinig zijn op de historie. De oudste techniek topics over de Transalp zijn van begin 2009, ruim 7,5 jaar oud!
Overigens, als je echt goed zoekt, zul je vinden dat we zelfs een wiki hebben. Helaas bewijst die wiki des te meer dat onze leden niet zo zeer interesse hebben in een naslagwerk of het leveren aan een bijdrage daaraan.... mocht jij je uitgedaagd voelen, laat het dan vooral even weten