Gebruikersnaam / wachtwoord buitgemaakt

20 nov 2020 09:22 #1 door EelkoL
Gebruikersnaam / wachtwoord buitgemaakt werd gestart door EelkoL
Ik ben niet actief meer op dit forum (nog wel lid overigens), maar wellicht interessant: Gisteren kreeg ik een email van HaveIBeenPwned.com Die site stelt mij op de hoogte als er hacks zijn geweest waarbij mijn emailadres is buitgemaakt en eventueel wachtwoorden.
Het onderwerp was: 4 emails on ***.nl have been pwned in the Cit0day data breach (unverified)
Waarbij ***.nl mijn eigen domein is.
Ik gebruik voor de meeste websites een uniek emailadres, voor TCN gebruik ik bijvoorbeeld iets als TCN@***.nl
En dat mailadres was een van de buitgemaakte mailadressen.

Het kan geen kwaad om hiervan op de hoogte te zijn en evt wachtwoorden te wijzigen.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2020 06:57 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Gebruikersnaam / wachtwoord buitgemaakt
Als ik mn email intik ben ik kennelijk ook opb4 sites "gebreached". Maar hoe kan ik zien welke sites..?

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2020 11:34 - 21 nov 2020 11:35 #3 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Gebruikersnaam / wachtwoord buitgemaakt
Bij mij gaat het iets anders omdat ik een eigen domein heb, maar als je overal hetzelfde email adres gebruikt, vul je dat adres in, check, daarna subscribe, je krijgt een verificatie code in de mail, dan zie je de oude breaches en krijg je een mail van nieuwe.
Overigens kreeg ik uit dezelfde mail als waar ik dit topic mee startte ook een notificatie dat ik op lingshondaparts was gebreached, daar was ik 6 jaar geleden voor het laatst voor een remschijf

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2020 16:06 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Gebruikersnaam / wachtwoord buitgemaakt
@EelkolL : bedankt voor het melden en ik ben er zelf ook 'even' in gedoken.

De Cit0day lijst lijken een verzameling te zijn van eerdere breaches die al een tijd bestaan, en het is dus geen recente.
Uiteraard heb ik nog een aantal controles los gelaten op onze site en data, en er zijn momenteel geen aanwijzingen dat we (recent) slachtoffer geweest zijn aan een hack of data breach.
Ook mijn eigen mail adres nog eens gecontroleerd, en deze lijkt niet in deze lijst bekend te zijn.

Dus gelukkig geen reden voor 'paniek'.

Los daarvan is het uiteraard altijd sterk aan te bevelen om met regelmaat je wachtwoord te wijzigen. (Niet alleen hier, maar bij al je registraties)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden