middenbok iNCa750X2021

16 dec 2023 09:26 - 16 dec 2023 10:58 #1 door alain
middenbok iNCa750X2021 werd gestart door alain
Deze rubriek bevat nog niet veel info. Mogelijk is dit te wijten aan de weinige problemen waar je als iNCa-eigenaar mee geconfronteerd wordt.

Toch een interessant weetje:
De iNCa750X werd in modeljaar 2021 2cm verlaagd. Ik kreeg hierdoor alvast met 2 problemen te maken.

- De grondspeling van de motor is zeer laag. Carter en olie-aflaatbout vormen het allerlaagste punt. Hoewel de motor zich heel vlot laat sturen op onverharde wegen, is het carter erg kwetsbaar, en lost een carterbescherming maar een deel van het probleem op. Ikzelf heb veel geluk gehad: er is enkel een klein nokje afgebroken. Men weze gewaarschuwd.

- De middenbok van Honda voor een iNCa750X 2021 is identiek als deze van model 2016, waardoor het opbokken van de zware motor (>4cm!) nog lastiger is dan bij de Transalp.

Ik heb beide problemen aangepakt door de achterste link van 13,5 cm te vervangen door een van 12,5cm. Voorlopig werkt dit prima.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2023 10:30 #2 door The Red Baron
Beantwoord door The Red Baron in topic middenbok iNCa750X2021
Alleen de achterkant verhoogd?
Heb je niks gedaan met de voorpoten?

Transalp XL600V 1997 Rood
Transalp XL600V 2000 Anniversary
NC 750 X DCT 2018 Zwart/Grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2023 18:12 #3 door alain
Beantwoord door alain in topic middenbok iNCa750X2021
Voorlopig verhoogde ik enkel de achterkant.



Heb jij een voorstel voor de voorkant?

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2023 18:44 #4 door The Red Baron
Beantwoord door The Red Baron in topic middenbok iNCa750X2021
Ik heb Hyperpro veren in de voorvork van mijn Transalp, in de handleiding stond dat de voorpoten 15 mm door de kroonplaat moeten steken.
Misschien een idee en moet dat bij de NC dan ook.

Transalp XL600V 1997 Rood
Transalp XL600V 2000 Anniversary
NC 750 X DCT 2018 Zwart/Grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2023 19:04 #5 door The Red Baron
Beantwoord door The Red Baron in topic middenbok iNCa750X2021
Kijk eens op de Facebook groep van Honda NC700X/S NC750X/S Groep Holland/dutch. Daar heeft Luc Krol een NC 3,5 cm verhoogd en toch de stapjes aan de grond gereden.
Hem een PB sturen en vragen hoe hij het gedaan heeft.

Transalp XL600V 1997 Rood
Transalp XL600V 2000 Anniversary
NC 750 X DCT 2018 Zwart/Grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2023 00:48 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic middenbok iNCa750X2021

The Red Baron schreef : Ik heb Hyperpro veren in de voorvork van mijn Transalp, in de handleiding stond dat de voorpoten 15 mm door de kroonplaat moeten steken.
Misschien een idee en moet dat bij de NC dan ook.


Er is een hyperpro App die je kunt downloaden en kijken wat olie type, luchtkamer en doorsteek voor je voorvork moet zijn als je hun vering gebruikt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2024 16:31 #7 door alain
Beantwoord door alain in topic middenbok iNCa750X2021

The Red Baron schreef : Ik heb Hyperpro veren in de voorvork van mijn Transalp, in de handleiding stond dat de voorpoten 15 mm door de kroonplaat moeten steken.
Misschien een idee en moet dat bij de NC dan ook.


Als de veerpoten 15mm door de kroonplaat steken, dan verlaagt de motor, en hij zou net wat hoger mogen.

Misschien veerpootverlengers? Ik heb daar geen ervaring mee.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2024 17:08 - 02 jan 2024 17:08 #8 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic middenbok iNCa750X2021
Hyperpro progressieve voorveren vragen soms om het doorsteken van de vorkpoten omdat ze standaard de motor aan de voorkant omhoog brengen.

Ik heb even in de app gekeken, maar voor de NC uit 2021 geven ze geen doorsteek aan, dus de standaard vervangings veer van hyperpro zal de motor dus niet verhogen.

Zoals jij nu rijdt staat de motor dus meer op z'n neus. Dat kan, zeker op de weg, best pretting zijn omdat je voorkant meer druk heeft en dus strakker in te sturen gaat zijn. Maar offroad is dat weer een nadeel.

Mocht jij je motor echt weer 'in lijn' willen krijgen, dan zou je eens met Hyperpro contact op kunnen nemen en zij vragen of zij een vervangingsveer hebben die de voorkant ook voldoende omhoog kan brengen in verhouding met de verhoging van de achterkant.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2024 19:50 #9 door alain
Beantwoord door alain in topic middenbok iNCa750X2021
Hallo Rob, dank voor het advies. Ik heb gelukkig de goede oude Transalp nog voor het veldwerk, waar ik niet echt een fan van ben, maar onvermijdelijk is als je de wereld wil verkennen voorbij de grenzen van West-Europa.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.636 seconden