Uitschakelen ABS

26 aug 2024 11:00 #1 door Trigger
Uitschakelen ABS werd gestart door Trigger
Prachtig dat het erop zit, maar ik heb nog geen betrouwbare info gevonden over hoe ik tijdelijk de ABS uit kan schakelen op de NC700X(A). Officieel is die optie er niet, maar zou ik b.v. een zekering kunnen trekken of een cutout maken tot dat doel? Iemand met suggesties? Ik zit erover te denken het ding in te zetten voor een trip waarvan een deel offroad zou kunnen gaan (boswegen/gravel). Ik ben me ervan bewust dat de fiets ook mechanische C-ABS heeft maar daar zit ik niet zo mee, het gaat me puur om het uitschakelen van ABS op het achterwiel.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2024 21:05 #2 door The Red Baron
Beantwoord door The Red Baron in topic Uitschakelen ABS
Ik denk dat je meer last zult hebben van de traction control. Die grijpt al in al je een beetje te enthousiast gas geeft op een gravel pad. Voordeel van de types vanaf 2018 is dat die een schakelaar hebben die uit te schakelen.

Transalp XL600V 1997 Rood
Transalp XL600V 2000 Anniversary
NC 750 X DCT 2018 Zwart/Grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2024 15:13 #3 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Uitschakelen ABS
Ik ben me er helemaal niet van bewust dat de NC traction control zou hebben. Weet je dat heel zeker?

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2024 14:35 #4 door The Red Baron
Beantwoord door The Red Baron in topic Uitschakelen ABS
Mijn NC750X 2018 heeft traction control. Op grind of beetje rul zand het gas open draaien heeft flink stotteren tot gevolg.
Ik heb een knop links op het stuur zitten om het te regelen cq helemaal uit te zetten. Is vanaf model 2018 standaard.

Ik heb even zitten googlen, maar kan voor de NC700 niks vinden over traction control.
Dus ik denk dat jij het niet hebt.

ABS uitschakelen is schijnbaar niet zo simpel cq niet mogelijk als ik de verschillende NC forums bekijk.
en waarschijnlijk heb je ook nog een combined breaking system.

Transalp XL600V 1997 Rood
Transalp XL600V 2000 Anniversary
NC 750 X DCT 2018 Zwart/Grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2024 14:41 #5 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Uitschakelen ABS

The Red Baron schreef : Mijn NC750X 2018 heeft traction control. Op grind of beetje rul zand het gas open draaien heeft flink stotteren tot gevolg.
Ik heb een knop links op het stuur zitten om het te regelen cq helemaal uit te zetten. Is vanaf model 2018 standaard.

Ik heb even zitten googlen, maar kan voor de NC700 niks vinden over traction control.
Dus ik denk dat jij het niet hebt.

ABS uitschakelen is schijnbaar niet zo simpel cq niet mogelijk als ik de verschillende NC forums bekijk.
en waarschijnlijk heb je ook nog een combined breaking system.


Klopt, C-ABS is aanwezig.

Maar het plan is enigzins gewijzigd. De NC staat er nog, maar heb er een andere motor bijgekocht die de toerritten op zich mag nemen en ook redelijk offroad capabel is.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden