Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
renATus schreef : Mijn CRF1000 uit 2018 heeft die mogelijkheid niet. Gewoon met de linker duim aan- en uitzetten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat knipperlichtrelais heeft drie draden:ZwartRood (=zwart met rode stippen), groen en RoodBlauw (rood met blauwe stippen)
Groen loopt (via "Junction box 1") naar massa. Niets bijzonders ten opzichte van een normaal relais dus.
ZwartRood loopt via Junction 2 naar Fuse box 1 ("Illumi, stop, horn 10A). Dit is dus een geschakelde voeding, en ook niets bijzonders.
rood-blauw loopt naar de schakelaar op het stuur. In de schakelaar op het stuur veranderd de kleur (eerst naar rood en daarna naar wit). en kan daar worden verbonden met Links (kleur Oranje) en Rechts (kleur Lichtblauw). maar deze schakelaar is dubbel uitgevoerd
Oranje is verbonden met de "hazard diode", een verklikkerlampje in het display, het knipperlicht linksvoor en linksachter.
Lichtblauw is verbonden met de "hazard diode", een verklikkerlampje in het display, knipperlicht rechtsvoor en rechtsachter.
Dit hele circuit tot nu toe is zoals een "normaal" knipperlichtcircuit zou moeten werken, dus ik ga mij weer focussen op de dubbel uitgevoerde knipperlichtschakelaar. Als de alarmlichten niet aan staan dan maakt deze bij het afslaan naar links namelijk ook een verbinding tussen de geschakelde plus en OranjeWit (wordt in de kabelboom Oranje) en bij het afslaan naar rechts tussen LichtblauwWit (wordt in de kabelboom lichtblauw).
Oké dat is de schakelaar uitgepluisd, maar ik mis tot nu toe de intelligentie hier. De enige manier om dit automatisch te laten afslaan is door middel van een "eenvoudige timer" in bijvoorbeeld het relais en ook dat strookt niet met wat @Eric Goes zegt.
Ik heb ook een schema van de CRF1000A en om uit te sluiten dat Honda de verkeerde tekening onder het kopje heeft gezet bekijk ik deze ook even.
Direct zie ik dat het knipperlichtrelais anders is: acht aansluitingen. Van links naar rechts:
Oranje: Naar het knipperlicht linksvoor
Lichtblauw: Naar het knipperlicht rechtsvoor
Oranje: Naar het knipperlicht linksachter, de alarmschakelaar en de verklikker in het dashboard.
Lichtblauw: Naar het knipperlicht rechtsachter, de alarmschakelaar, en de verklikker in het dashboard.
ZwartRood: komt via een junction box zonder naam uit bij "Illumi stop 7.5A" in een zekeringkast zonder naam. Is dus de (geschakelde) voeding.
RoodWit: is verbonden met "Clock Turn 7.5A" in een (andere) zekeringkast zonder naam en met de combination meter.
Groen: is via een junction box zonder naam verbonden met Massa.
WitGroen: Is verbonden met de alarmlichtschakelaar en de schakelaar op het stuur (ohja, die was er ook nog).
Vanaf de schakelaar wordt deze weer verbonden met de verlichting links (Oranje) en rechts (Lichtblauw).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De CRF1000A2 in Europa heeft een knipperlicht relais met zeventien aansluitingen volgens Haynes. Van links naar rechts als volgt:
-ZwartRood gaat via Junction 2 naar zekering 2 (illumi, stop, horn) en is de geschakelde plus.
-OranjeWit loopt naar de schakelaar op het stuur (richting en gevarenschakelaar)
-Lichtblauw loopt naar het dashboard (verklikker)
-Groen loopt via Junction box 1 naar massa
-Lichtblauw loopt naar de richtingaanwijzer rechtsvoor
-Oranje loopt naar de richtingaanwijzer linksvoor
-Oranje loopt naar de richtingaanwijzer linksachter
-BlauwGeel loopt naar de ABS modulator
-Groen loopt via Junction box 1 naar massa.
-LichtblauwWit loopt naar de schakelaar op het stuur (richting en gevarenschakelaar)
-Oranje loopt naar het dashboard (verklikker)
-LichtgroenWit loopt naar de schakelaar op het stuur ("Turn cancel")
-BlauwZwart loopt naar de ECM en naar de ABS modulator
-Geel loopt naar een stekker achterin "Rear option" (Waarschijnlijk voor het OEM Spyball alarm)
-Lichtblauw loopt naar de richtingaanwijzer rechtsachter
-ZwartGroen loopt naar de ABS modulator
-RoodWit loopt naar het dashboard, de stekker "Rear option" en naar zekering 5 "Clock Turn 10A" in een zekeringkast.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.