Honda CRF1000 wil niet starten en maakt klikkend geluid

26 dec 2022 13:59 #1 door Rene ATDCT2016
Beste Lezers,
Na drie jaar met de AT CRF1000D van 2016 te hebben gereden wil het starten niet meer lukken, klikkend geluid. Nieuwe accu gemonteerd maar nog steeds niet starten en met een klikken geluid.
ik heb de startschakelaar los gehad en inspoten met contractspray maar ook dit heeft niet geholpen.
Heeft eén van jullie misschien een idee waar ik nog meer naar kan kijken?
Ik hoor het graag
Met vriendelijke groet
Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2022 08:23 #2 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Honda CRF1000 wil niet starten en maakt klikkend geluid
Meten is weten: controleer eerst de accuspanning.

Wat je verder kunt controleren zijn de dodemansknop, vrijstand, zekeringen en zijstandaardschakelaar.

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2022 08:30 - 27 dec 2022 08:31 #3 door renATus
Meet de accu-spanning tijdens het starten !
Het zal niet de eerste (nieuwe) accu zijn die niet voldoende spanning geeft.

Staat de motor buiten? Kou zorgt voor minder vermogen in de accu.

Ook al geprobeerd te starten met gebruik van startkabels en een tweede accu ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2022 08:58 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda CRF1000 wil niet starten en maakt klikkend geluid
Eigenlijk eerst even iets duidelijk krijgen.

'Klikkend geluid'.

Is dat bij het indrukken van de startknop 1x een 1x klik, of is het echt een aanhoudend tikkend geluid ?

In geval van aanhoudend tikkend geluid is toch de accu sterk verdacht. (oplossing hierboven al genoemd)
Is het maar 1 tik en dan niets, dan kan het zijn dat er een massa aansluiting (danwel een accupool) niet helemaal goed vast zit, of dat de startmotor 'vast' zit.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2023 08:38 #5 door Rene ATDCT2016
Beantwoord door Rene ATDCT2016 in topic Honda CRF1000 wil niet starten en maakt klikkend geluid
Allereerst de beste wensen.
Accu heeft ruim een dag en nacht aan de Optimate gehangen, vanmorgen een startpoging gewaagd maar helaas, na 1 omwenteling meteen het tikkende repeterende geluid.
volgende actie is om een startpoging te doen met een tweede accu, probleem hierbij is dat ik Outback valbeugels heb en niet makkelijk bij de accu kan komen.
Accuspanning ga ik nog een keer meten tijdens het starten, dank voor jullie tips.

Met vriendelijke groet
Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2023 16:36 #6 door Rene ATDCT2016
Beantwoord door Rene ATDCT2016 in topic Honda CRF1000 wil niet starten en maakt klikkend geluid
Goedemiddag Honda liefhebbers
Vandaag had ik weer tijd om verder te gaan met mijn accu probleem, ik heb de 7jaar oude Yuasa en de Nitro accu beide volledig opgeladen.
De Nitro heeft na het opladen een spanning van 12.9 volt dat bij het aanzetten van het contact meteen naar beneden klapt naar 12 volt, het licht staat altijd aan.
Hierna het voltage aan de accu gemeten tijdens het starten, de spanning zakt verder naar 11 volt.
7jaar oude Yuasa opgeladen gemonteerd en motor start in 1 keer, hiermee is het voor mij zeker dat de nieuwe accu stuk is en nooit goed geweest.
Nu nog even kijken of Mpartz de accu wil terugnemen en ruilen voor een Yuasa met bijbetaling van mijn kant

Met vriendelijke groet
Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2023 21:03 #7 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Honda CRF1000 wil niet starten en maakt klikkend geluid
Bedankt voor de terugkoppeling, altijd goed om te horen hoe iets afloopt.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2023 15:33 #8 door renATus
Fijn dat het probleem gevonden is. Ik had al zo’n vermoeden dat het de accu was. Mparts zal onder garantie deze nieuwe accu terug moeten nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2023 08:33 #9 door Rene ATDCT2016
Beantwoord door Rene ATDCT2016 in topic Honda CRF1000 wil niet starten en maakt klikkend geluid
Mpartz heeft het keurig voor mij opgelost, met bijbetaling heb ik nu de originele montage accu Yuasa ontvangen en gemonteerd, na een testrit van 50 km lijkt het erop dat de DCT zelfs wat beter schakelt dan met de oude accu maar dit kan natuurlijk ook bij mij tussen de oren zitten.
Groet
Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.153 seconden