- Berichten: 47
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ger Romijn schreef : Klopt. De tubless versie met Metzeler Karoo Street. Zojuist gecheckt op hoogte verschil. Dat zal max 2 mm zijn. Verwacht niet dat dat het probleem is. Constateert ook geen cupping.
We zoeken verder.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
robgoesdakar schreef : Wat wel een redelijk bekend issue is bij de crfs is het zogenaamde 'fork stiction'.
De voorvork keerringen blijven dan eigenlijk plakken. Durf even niet te zeggen welk effect dat heeft tijden het rijden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
RvdW schreef : Ik heb hetzelfde, ook zo rond die zelfde snelheid.
Banden slijten vreemd af, cuppen en een soort happen, ik werd er helemaal gek van.
Ik heb de banden laten wisselen en dit is een wereld van verschil, er is nog een kleine trilling te merkbaar te voelen.
Wel is er bij de wissel geconstateerd dat er een kleine slag in de velg zit, deze wil dan ook in het najaar laten richten met de hoop de kleine trilling er ook uit te krijgen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
V-Twin schreef : Wellicht een vraag die je niet wilt beantwoorden maar wat kost inspectie bij Haan nu? Volgens mij rekken alle spaken iets en zouden die periodiek gecontroleerd moeten worden. Feit is dat dit meestal niet gebeurd. Meeste rek zit in de eerste 1000 km heb ik me ooit laten vertellen door iemand die wielen spaakt. Daarmee zou het dus wellicht een punt zijn voor de 1.000 km beurt. Om die reden ben ik dus eigenlijk best benieuwd hoeveel tijd het feitelijk controleren/naspannen/richten inbeslag neemt en wat Haan daarvoor in rekening brengt.
Ik had met de Karoo Street banden op mijn 1100 ook last van en heb inmiddels ook nieuwe banden maar daar heb ik vanwege het vele zout op de weg nog niet meegereden. Ik hoop dat het met de banden is opgelost anders zit ik er ook over na te denken om de wielen bij Haan te brengen.
Bij het vervangen van de banden direct ook gekeken naar slag (verticaal/horizontaal) maar geen afwijking gevonden dus goede hoop dat het met de nieuwe banden is opgelost.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
V-Twin schreef : Ah top bedank voor je reactie. Ik neem aan: aangeleverd als kale losse velg. Moet de remschijf ook gedemonteerd worden?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
RvdW schreef :
......V-Twin schreef : Ah top bedank voor je reactie. Ik neem aan: aangeleverd als kale losse velg. Moet de remschijf ook gedemonteerd worden?
Bij brengen werd mij medegedeeld door de baliemedewerker dat de schijven er ook af moesten en dat ze deze niet terug monteerde.
Bij ophalen zaten de schijven op de velgen en bleek dat deze er niet af zijn gehaald.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
V-Twin schreef :
robgoesdakar schreef : Wat wel een redelijk bekend issue is bij de crfs is het zogenaamde 'fork stiction'.
De voorvork keerringen blijven dan eigenlijk plakken. Durf even niet te zeggen welk effect dat heeft tijden het rijden.
Met 'fork stiction' reageert de vork niet soepel op relatief kleine oneffenheden in het wegdek omdat de binnen poot blijft kleven op de oliekering van de buitenpoot.
Ik heb het zelf niet als hobbelen bij een bepaalde snelheid ervaren en maar ik rij niet zo vaak in de range van 50-60 km/h.
Ik adviseer iedere CRF rijder om de OEM voorvork keringen zo snel mogelijk te vervangen. 1e keus is wat mij betreft SKF green, 2e keus is een OEM keerring van Kawasaki.
Als je dan toch bezig bent, zet er dan direct 2 Hyperpro binnenveren in en en dan wordt je direct een stuk enthousiaster.
Bas van Wijk in Alphen a/d Rijn (Hyperpro service-center) heeft het in het seizoen erg druk maar als je met losse poten komt dan heeft hij meestal wel binnen enkele weken een gaatje.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
robgoesdakar schreef : Hij zit letterlijk bij mij om de hoek, dus altijd welkom om hier ook even een bakkie te komen doen als Bas bezig is
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
