Nieuw zadel

30 okt 2024 14:20 #1 door RvdW
Nieuw zadel werd gestart door RvdW
Ik was al een tijdje aan het kijken voor een ander hoger comfort zadel voor mijn ATAS 2021, aangezien honda deze wel heeft maar niet in de kleur blauw die ik wil ben ik gaan kijken voor wat anders.
Via een ander forum kom ik erachter dat er voor het 2024 model een verhoogd comfort zadel op de markt is, en dat blijkt ook te passen op de voorgaande modellen.
Na het e.e.a. uitgezocht te hebben heb ik de gok genomen om deze via mijn plaatselijke leverancier zo'n zadel te bestellen.
Na lang wachten door een zoek geraakte zending was het gister toch zover, een berichtje dat het zadel binnen is.

Pasvorm van het 2024 zadel is identiek als die van mijn 2021, het past dus gewoon.
Eerste indruk is goed, voelt iets steviger, is iets hoger en voelt breder.

"rij nooit harder dan je beschermengel"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2024 15:21 #2 door Ger Romijn
Beantwoord door Ger Romijn in topic Nieuw zadel
Waarom heb je er niet voor gekozen om je bestaande zadel aan te laten passen? Onlangs las ik een berichtje dat tot ca. 2cm verhogen kan met bestaande zadeldek. En dan kan er natuurlijk ook een andere vulling in.

30 okt 2024 15:26 - 30 okt 2024 15:27 #3 door RvdW
Beantwoord door RvdW in topic Nieuw zadel

Ger Romijn schreef : Waarom heb je er niet voor gekozen om je bestaande zadel aan te laten passen? Onlangs las ik een berichtje dat tot ca. 2cm verhogen kan met bestaande zadeldek. En dan kan er natuurlijk ook een andere vulling in.

Dat heb ik al laten doen met het bestaande zadel, daar is traagschuim in gegaan met extra verhoging.
Voor mij zit dit ook niet helemaal perfect, vandaar dat ik deze keuze heb gemaakt.

31 okt 2024 07:23 #4 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuw zadel
Dan ben je vast niet bij Tijgerleathers in Den Haag geweest. Daar kan je gewoon terug komen wanneer je niet tevreden bent. Voldoende soorten schuim om het alsnog in orde te brengen. Ik spreek uit ervaring.

31 okt 2024 11:17 - 31 okt 2024 11:19 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw zadel
Hadden hadden hadden .....allemaal verleden tijd.

Zit je nieuwe zadel nu wel beter? Of te wel ben je tevreden?
Ik ben overigens super happy met de Jungbluth aanpassingen die de vorige eigenaar van mijn ATAS 1100 heeft laten uitvoeren.

01 nov 2024 08:23 - 01 nov 2024 08:23 #6 door RvdW
Beantwoord door RvdW in topic Nieuw zadel

V-Twin schreef : Hadden hadden hadden .....allemaal verleden tijd.

Zit je nieuwe zadel nu wel beter? Of te wel ben je tevreden?
Ik ben overigens super happy met de Jungbluth aanpassingen die de vorige eigenaar van mijn ATAS 1100 heeft laten uitvoeren.

Ik heb er alleen even opgezeten, dat voelde beter dan het standaard zadel.
Of ik er helemaal tevreden mee ben, zal ik eerst een aantal ritten moeten maken om dit goed te kunnen beoordelen.

01 nov 2024 10:56 #7 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw zadel

RvdW schreef :

V-Twin schreef :

Ik heb er alleen even opgezeten, dat voelde beter dan het standaard zadel.
Of ik er helemaal tevreden mee ben, zal ik eerst een aantal ritten moeten maken om dit goed te kunnen beoordelen.

Helder, je lichaam moet er aan wennen maar het zadel moet je ook even inzitten maar als het direct al niet goed voelt dan wordt het meestal al wel een lastig verhaal.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden