DIY Tooltube

18 dec 2024 08:59 #1 door Ger Romijn
DIY Tooltube werd gestart door Ger Romijn
Ik ben best wel tevreden.
Kunnen de koffers thuisblijven bij een offroad rit en heb ik toch mijn eerst hulp spulletjes bij. En misschien zelfs een regenpak.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2024 23:23 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic DIY Tooltube
Lekker geknutseld :cheer: (en dat bedoel ik zéker positief!) en een mooi plekje zo achter het rek B)
Maar als ‘ie uitsluitend aan die 2 metalen ty-raps vast hangt ben je ‘m snel kwijt vermoed ik, en dat zou zonde zijn :(

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

19 dec 2024 02:18 #3 door Ger Romijn
Beantwoord door Ger Romijn in topic DIY Tooltube
Dank je voor feedback.Mooi dat je ook een kritische noot plaats. Daar hoop ik ook een beetje op om van te leren.

De ty-raps zijn metalen slangklemmen.
Voor mijn gevoel zit dit als een huis.
Waardoor verwacht je dat deze verbindingen niet betrouwbaar genoeg zijn?

19 dec 2024 07:14 #4 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic DIY Tooltube
Metaal moeheid door de trillingen vermoed ik, daar zijn deze klemmen niet op berekend. Wat dan wel? Geen idee sorry.....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

19 dec 2024 18:02 #5 door The Headless Horseman
Wat Jeroen zegt :)

Ik ken dit soort metalen binders. Volgens mij worden ze normaal gebruikt om kabels bij elkaar te houden, omdat het RVS is ook geschikt voor wat zoutere omgeving. Mijn buurman gebruikte ze bij de elektrische installaties op zeeschepen, ik heb wel eens een bosje gekregen van hem.

Mooi spul B) , maar ik denk inderdaad niet sterk genoeg voor deze taak.
Ik zou voor de zekerheid wat anders verzinnen. Voor PVC pijp bestaan vast wel steviger beugels :cheer:

Grtz,
René

19 dec 2024 19:01 #6 door Jeroen
Misschien kunnen ze bij de paneuropean club wat moois kantklossen?? (ff kijken wie er hier al een paar dagen meeloopt :afro: )

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

19 dec 2024 19:04 - 19 dec 2024 19:16 #7 door Ger Romijn
Ja ik kan Waffie of Marc Pan eens vragen. Maar zij wonen zo ver weg in het zuiden. :P

Maar wellicht is dit ook een optie.
Gewoon bij Wildkamp.
Bijlagen:

19 dec 2024 19:32 #8 door The Headless Horseman

Jeroen schreef : kantklossen

:woohoo:

19 dec 2024 19:39 #9 door The Headless Horseman
Ger, wat je daar laat zien zijn héle mooie RVS beugels, maar die zijn echt bedoeld om buis aan elkaar te verbinden, ik heb dat soort dingen als uitlaatklem, tussen bocht en demper. Voor jouw tooltube wellicht weer wat overkill. Ik denk dat je de buis daarmee fijn knijpt :unsure:

Ik dacht meer aan iets dergelijks:

Bijlagen:

19 dec 2024 19:56 #10 door Ger Romijn
Er zijn hele mooie stalen beugels eventueel met rubber inlage. Bijvoorbeeld van Müpro of Flamco.
De uitdaging wordt dan de bevestiging aan het kofferrek, zodanig dat de koffers er dan ook nog op willen.
Kunststof is echt geen optie omdat juist daarvan de bevestiging heel kwetsbaar is. Een zadel zou nog kunnen maar dan moet er een strip aan het kofferrek gemonteerd worden.

Als je goed kijkt is met name aan de dop zijde nauwelijks plaats is voor een goede beugel. Daarom de keuze voor de slangklemmen. Ik ga eens verder speuren naar stevige exemplaren.

19 dec 2024 20:24 #11 door Jeroen
ok, out of the box: touw! gewoon ouderwets touw! Ideetje?

Gisteren 08:50 #12 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic DIY Tooltube
Ik heb op mijn rally twin de bandenlichters met slangenklemmen strak tegen de carter beschermer aan gehad. Omdat er 0 speling in zit werkte dit perfect.

In jouw geval zit er best veel 'loze' ruimte en dus mogelijke kans op beweging als je er tegen aan tikt. Dat houdt ook in dat er door de motor trillingen toch stress op gaat komen en dus ook de kans bestaat dat het inderdaad niet gaat houden. Bovendien zit de achterste verbinding 'verbogen' tenopzichte van de normale vorm/richting van gebruik. Ook dat is extra stress op deze verbinding. Zeker offroad denk ik niet dat het stand houdt.

Een soort beugel zoals headless laat zien zal wat steviger zijn, maar worden weer lastig te monteren.

Ik dacht nog even aan vast schroeven door de toolbox wand, maar dat brengt de stress dan weer op de toolbox zelf en zal deze uitscheuren. (zeker ook omdat het gewicht er dan aan gaat trekken tijdens het offroad rijden).

Andere optie is misschien een uitlaat bevestigingsklem zoals deze (en ook die zie ik nog wel eens breken :unsure: :

(En ik zou niet gaan voor de kantklos variant ;) )

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:

Gisteren 10:12 #13 door renATus
Beantwoord door renATus in topic DIY Tooltube
Wellicht een spanbandje ?
Als je er een surfplank mee kunt vastleggen dan moet die Tooltube ook lukken toch :mrgreen:

Bijlagen:

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden