Onderhoud bij MotoPort

27 feb 2025 14:20 #1 door Ger Romijn
Onderhoud bij MotoPort werd gestart door Ger Romijn
Omdat mijn CRF1100 AS DTC toch voor een garantie gevalletje naar Motoport Leeuwarden moest, heb ik gevraagd direct een Grote beurt uit te voeren.

Voor woensdag stond hij op het programma.
Afspraak was dat ik hem dinsdag in de loop van de dag zou brengen, omdat kleppen controle bij koude motor zou geschieden.
Gisteren belde ik rond 14:00 uur en bleek de motor nog niet klaar en kon men niet aangeven of de kleppen gesteld moesten worden.
Vandaag (donderdag) bel ik wederom rond 14:00 uur.
Nu geeft men aan dat de kleppen zijn gesteld, maar weet men niet of de motor vandaag nog gereed is.

Heb ik zo'n totaal verkeerd beeld van de hoeveelheid werk? Of heeft het er alle schijn van dat men niet zoals afgesproken op woensdagochtend met mijn fiets is begonnen met het noodzakelijk onderhoud?

Gelukkig wordt ik er zwz niet van, want ik gebruik mijn motor bijna dagelijks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2025 15:48 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Onderhoud bij MotoPort
Grote beurt van een CRF inclusief klep controle plan ik sowieso altijd al in als zeker 1 dag werk. (Als alles een beetje mee werkt) En ze moesten dus klaarblijkelijk ook nog een garantie klusje er aan op knappen, dus meer dan een dag werk snap ik wel.

In mijn geval heb ik een eenmanszaak en moet ik dus ook nog telefoon opnemen, mensen die binnen komen lopen te woord staan, pakketjes aannemen (en ze komen hier soms in colonne pakketjes brengen), etc etc.... En als iemand met een lekke band binnen komt vallen laat ik die ook niet direct staan. Dus voor een dergelijke klus bij mij geef ik altijd al aan dat het wel een dag of 2 kan duren.

Ik kan niet direct oordelen hoe er in de grotere zaken ingepland wordt, maar ik vermoed dat ze die monteurs helemaal vol plannen. En dan is uitloopt wel een dingetje dat dan ergens weer opgevangen moet worden. En ik vermoed dat niet elke monteur even bedreven is en alle werkzaamheden en er soms nog wel eens een handje links en recht geholpen moet worden bij een ander.

Het gaat allemaal om verwachtingsmanagement. Ik ben iemand die een klant liever verteld dat het 3 dagen gaat duren en dat hij met 2 dagen klaar is, dan andersom. Bij de grotere zaken is het vaak iemand die op basis van 'theorie' iets in plant omdat hij zelf (waarschijnlijk) geen inhoudelijke kennis heeft van de werkzaamheden. En als het tegen zit, dan loopt de hele planning al snel in de war.

Het is vervelend als je afhankelijk bent van jouw motor. Maar in zo'n geval zou je misschien ook beter kunnen vragen voor vervangend vervoer.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

27 feb 2025 16:26 #3 door Ger Romijn
Beantwoord door Ger Romijn in topic Onderhoud bij MotoPort
Verkeerd beeld van de hoeveelheid werk. Waarbij ik denk dat bij een grote zaak men minder gestoord zal worden tijdens de werkzaamheden.

Anderzijds dus slechte communicatie.
Als men vooraf had aangegeven dat het al snel meer dan een dag in beslag zou nemen, had ik een andere afspraak gemaakt.

Dank voor het info.

27 feb 2025 19:45 #4 door Ger Romijn
Beantwoord door Ger Romijn in topic Onderhoud bij MotoPort
Met uiteindelijk 6,5 arbeidsuren op de factuur, mag ik toch voorzichtig concluderen dat ze bij Motoport Leeuwarden slecht zijn in planning en communicatie.

De motor was na 2 dgn pas om. 17:00 uur klaar.

Voor mij geen MotoPort meer.

27 feb 2025 20:40 #5 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Onderhoud bij MotoPort
Ik vermoed dat het in de motor wereld net zo werkt als in de auto wereld. en daar staan nu eenmaal per werkzaamheden/ activiteit een standaard aantal uren voor, onafhankelijk of de dealer dat haalt of niet. Mijn leasebak mag binnenkort voor een blok wissel (Skoda met 70.000 op de teller!!!) en daar is de dealer niet blij mee, krijgt hij maar 6 uur voor betaald terwijl het 2 dagen werk is. De standaardisering is doorgeslagen in mijn ogen.....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

04 mrt 2025 11:22 #6 door RvdW
Beantwoord door RvdW in topic Onderhoud bij MotoPort

robgoesdakar schreef : Grote beurt van een CRF inclusief klep controle plan ik sowieso altijd al in als zeker 1 dag werk. (Als alles een beetje mee werkt)

Prettig om te lezen dat je deze werkzaamheden ook allemaal uitvoerd.

Ik ben volgend jaar aan de beurt met kleppen controle en was eigenlijk aan het kijken naar een andere monteur die deze kennis ook in huis heeft en een stukje betaalbaarder is dan motoport of dergelijke motorzaak, het uurloon daar loopt voor mij werkelijk uit de klauwen.

Ik loop wel even langs als de motor begin april bij de buurman hyperpro staat.

"rij nooit harder dan je beschermengel"

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden