Banden CRF 1000 DCT

15 juli 2025 10:31 #1 door Edwin Ruiter
Banden CRF 1000 DCT werd gestart door Edwin Ruiter
Hi, sinds een maand heb ik een CRF 1000 met DCT, super machine met 2 nadelen voor mij.
A, de vering, wordt op 9 sept door Bas bij Hyperpro wel opgelost.
B, de banden, ik wordt geen vrienden met de Conti Trail Attack 3 banden, vooral met de achterband.
Nu wil ik dus terug naar Michelin, zijn er ervaringen met de Anakee road in vergelijking met de adventure?
Die laatste is de mooiste op de CRf, maar...... wellicht heeft iemand de road al es geprobeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2025 12:27 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Banden CRF 1000 DCT
Ik heb de Anakee Road als ook de Anakee Adventure al diverse keren op een CRF gemonteerd. Van beiden geen klachten gehad.

Degene die de Anakee Road had gemonteerd gaf bij thuis komst al melding dat ze super reden. (maar goed, vrijwel elke nieuwe band rijdt beter dan wat er van af kwam over het algemeen).

Zelf rij ik momenteel de Anakee Adventure op de 750 transalp, maar als deze op zijn. (nu 15k op de teller) en ieder geval waarschijnlijk voor het buitenland weekend zet ik de Anakee Road er op.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

15 juli 2025 12:40 #3 door Edwin Ruiter
Beantwoord door Edwin Ruiter in topic Banden CRF 1000 DCT
Dat klinkt goed, mijn CRF hebben ze vorig jaar bij Motoport op een set "nieuwe" Contis gezet, maar nieuw was dan van wk33 2019 volgens het Dotnummer.
Dus of de band of de leeftijd (gecombineerd met hoe ze opgeslagen gelegen hebben) het issue is laat ik in het midden.
Achterband slijt in elk geval heel rot af, ziet er half uit als een circuitband qua oprullen en wordt erg vierkant.
Bandenspanning al mee gespeeld, maar hij maakt ook liggend in een bocht op snaarstrak asfalt gewoon uitstapjes achter.
Mijn band is het gewoon niet.
Gezien hoeveel ik op de weg rijd denk ik dat er dan Anakee Roads opgaan.
Dank!

16 juli 2025 09:57 #4 door RvdW
Beantwoord door RvdW in topic Banden CRF 1000 DCT
Ik heb de conti road attack 3 er ook op gehad, op zich bevielen mij die prima.
Heb nu de anakee road welke mij zeer goed bevallen.

Deze zaten / zitten dan wel op een CRF1100 zonder DCT waarvan ik niet weet of dit een merkbaar verschik maakt?

"rij nooit harder dan je beschermengel"

16 juli 2025 10:20 #5 door Edwin Ruiter
Dct of zonder zal niet veel uitmaken.
De trailattack 3 is gewoon verraderlijk op lijmstrepen en glad asfalt.
Zowel voor als achter
En de achterband hangen de vellen aan, , die cupt en slijt raar af. Bandenspanning maakt niet uit daarbij.
Ook op prachtig strak asfalt zet ie gewoon midden in een bocht ineens een stap opzij.
Maar voor mij is ie niet constant in zn gedrag, dus onvoorspelbaar en daar houd ik niet van.
In de regen gaat ie goed.

25 juli 2025 10:04 #6 door Rene ATDCT2016
Beantwoord door Rene ATDCT2016 in topic Banden CRF 1000 DCT
Hallo Edwin,
Mijn ervaring met de Continental RoadAtack3 was prima, de bandenspanning voor op 2.3 bar i.p.v. de voorgeschreven 2.0 gezet, dit gaf bij mij een goede verbetering. De achterband staat op 2.8 bar, dat is bij mij ook op de nwe Michelins Anakee, inmiddels ruim 10K mee gereden dit jaar en voor 2/3 versleten.

Met vriendelijke groet
Rene

25 juli 2025 10:37 #7 door Edwin Ruiter
Hierbij een foto van mijn achterband, bandenspanning voor op 2.3 en achter heb ik gespeeld tussen 2.4 en 2.8 koud, maakte niets uit.
Dacht eerst nog dat het dat was, maar helaas. met bagage is 2.8 wel een aardige must trouwens.
Bijlagen:

25 juli 2025 12:52 #8 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Banden CRF 1000 DCT
Ik heb 15000 km met een setje Dunlop Trailmax Mission gereden. Bij droog weer een fantastische band. Offroad ook aardig grip. Maar bij regen gaf deze band mij weinig vertrouwen. Kleine vervelende uitstapjes.

Inmiddels weer terug naar normale wegbanden die mij bij elk weertype erg goed bevallen. De A41 van Bridgestone.

25 juli 2025 12:59 #9 door Edwin Ruiter
Die voorband slijt me te hard en ook in de regen is ie geen match voor Michelin.
Maar best een fijne band, heb hem op de transalp 600 gehad, die staat nu op Anakee Adventure (en die is eigenlijk op de TA beter)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden