Aan - uit reacties tussen 2.500 - 3.000 tpm CRF1100

06 sept 2025 17:06 #1 door V-Twin
Herkennen jullie het aan-uit gevoel als je een helling / glooiing afrijdt rijdt met een CRF1100 DCT met een constant toerental tussen de 2.500 - 3.000 tpm?
Ik beschrijf het als een aan - uit gevoel maar je zou het ook als schokkerig kunnen omschrijven.
Ik ben er nog niet uit of het nu een DCT issue is (elektronica twijfelt over wel of niet terugschakelen) of dat het te maken heeft met gasresponse.
Als het een carburateur motor was geweest zou je denken aan de overgang van de stationair sproeier naar de hoofdsproeier die niet helemaal lekker verloopt. Daar herken ik het wel van maar ja een CRF1100 heeft geen carburateurs. Bij mijn CRF1000 manual had ik dit verschijnsel niet maar ondertussen hebben we wel scherpere milieu eisen gekregen.

Herkennen niet DCT rijders bovenstaand?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2025 15:01 #2 door Yor
Beste V-Twin,

Nee, ik herken het niet van mijn CRF1000 DCT 2019. Het aan / uit gevoel bij constant gas zou ik inderdaad wijten aan scherpe milieumaatregelen.
KFR ( Konstant-Fahr-Rückeln). Het motormanagent is steeds bezig met regelen van de emissie. En als je dan ook nog eens in het toerentalgebied zit waar de open en closed loop van de O2-sensoren elkaar kruisen zal dat helemaal een aan / uit gevoel geven. Mocht dit irritant zijn of worden zou je kunnen overwegen een ECU-flash te laten uitvoeren.

Honda VFR1200X Crosstourer ‘13
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports '19 DCT

12 sept 2025 11:13 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Aan - uit reacties tussen 2.500 - 3.000 tpm CRF1100
Zijn er forum gebruikers die ervaring hebben met de Rapid Bike Smart 2?
Deze module zou het aan / uit reageren van de motor moeten voorkomen.

12 sept 2025 11:15 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Aan - uit reacties tussen 2.500 - 3.000 tpm CRF1100

Yor schreef : Beste V-Twin,

Nee, ik herken het niet van mijn CRF1000 DCT 2019. Het aan / uit gevoel bij constant gas zou ik inderdaad wijten aan scherpe milieumaatregelen.
KFR ( Konstant-Fahr-Rückeln). Het motormanagent is steeds bezig met regelen van de emissie. En als je dan ook nog eens in het toerentalgebied zit waar de open en closed loop van de O2-sensoren elkaar kruisen zal dat helemaal een aan / uit gevoel geven. Mocht dit irritant zijn of worden zou je kunnen overwegen een ECU-flash te laten uitvoeren.

Ik ben niet zo'n fan van het flashen omdat het niet geheel zonder risico is. Gaat het goed dan heb je grote blijdschap, gaat niet niet helemaal 100% dan geef je veel geld uit met een nog niet 100% resultaat. Ben me aan het oriënteren op een Rapid Bike product. Hoor daar voor de sportmotoren goede reviews over. Kan nog geen reviews vinden mbt de CRF1100.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.068 seconden