Eigenaardigheden onderhoud CRF1000

03 juli 2017 00:55 #21 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Oh, dus daarom rijden de koekblikkers en de GS rijders, in België zo vaak met hun mistlichten aan, terwijl er helemaal geen mist is. Om gezien te worden ...  :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2017 15:35 #22 door Digime
Beantwoord door Digime in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Staat inmiddels 21k op mijn Africa Twin en de lampen doen het nog prima  >:D
de remklauw bouten is puur uit voorzorg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2017 15:59 - 03 juli 2017 16:19 #23 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000

Oh, dus daarom rijden de koekblikkers en de GS rijders, in België zo vaak met hun mistlichten aan, terwijl er helemaal geen mist is. Om gezien te worden ...  :o


Inderdaad, ik rij met mijn motorfiets met extra verlichting om ( hopelijk beter ) gezien te worden.
Mistlichten ( bij auto's vooraan ) is de grootste onzin. Dagrijverlichting is nog zoiets. De massa vind het leuk.
Vroeger was het: motorfietsen altijd met licht op, de rest overdag niet. Veiliger dus.
Als je een auto op klaarlichte dag niet ziet dan ben je niet bekwaam om je in het verkeer te begeven.
Maar zo gaan we afwijken van het onderwerp.
Maakt niet uit of in met een GS of een andere motorfiets rij. Met mijn Blade niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2018 12:46 #24 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Startpost is bijgewerkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2018 14:11 - 04 jan 2018 14:26 #25 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Wat grappig dat je LED verlichting als een nadeel ziet van een motor, klinkt voor mij erg krom in elk geval. Veel mensen gaan juist op zoek naar LED vervangers voor hun H4 of H7 koplampen, dat had ik ook gedaan als ik mijn BMW had gehouden. Een bijkomend voordeel is dat ze veel minder vermogen verbruiken dan Halogeen voor hetzelfde of hoger lichtniveau waardoor je dynamo meer capaciteit overhoudt voor bijv. handvatverwarming. Het financiële nadeel zal misschien zitten in de constructie die motorfabrikanten toepassen waardoor je de hele koplampunit in een keer moet vervangen. Tegen die tijd zijn er vast weer handige bedrijfjes die alleen de lamp of driver voor je kunnen vervangen/leveren hopen we dan maar.

Verwachte levensduur van H7 LED vervangingslampen is 50.000 uur. Dus hoe harder je rijdt hoe meer km's je in die uren kan maken zeg je tegen oom agent C:-) Op mijn werk passen we LED lampen en drivers toe in bijvoorbeeld tunnels en die gaan volgens de fabrikant 80.000 uur mee, vreemd genoeg gaan de drivers die er voor zitten voor de aansturing korter mee.

Hopelijk is deze reactie serieus genoeg ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2018 11:28 - 05 jan 2018 12:17 #26 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Ondertussen staat mijn CRF-DCT op 52000 kms die ik met heel veel plezier heb gereden. Deze motor is in zijn geheel de leukste motor die ik ooit gereden heb (en dat zijn er heel veel, de voordelen van voortgezette rijopleidingen geven) en ik ging hem nog meer waarderen op de allroadpistes in de Alpen, wat een dikke pret.

Punten die ik heb meegemaakt en de oplossing:
- spaken begonnen te corroderen -> onder garantie vervangen
- beetje gierend geluid in het blok -> onder garantie zijn zowel de waterpomp als de oliepomp vernieuwd, better safe than sorry zei Honda
- binnenpoten voorvork kregen een vreemde kleurverandering => onder garantie vervangen, mogelijk is dat het anodisatieprobleem in het starttopic.
- kopframe gescheurd tijdens de Dirty Roads toer in de Alpen -> geen garantie, zelf een nieuw frame gemonteerd voor 149 euro en nu een beugel gekocht in Roemenie die de boel verstevigt.

Verder is het een geen-gezeik-wat ben ik een fijne motor-fiets motor gebleken die wat mij betreft richting de 2 ton gaat.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2018 12:06 #27 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Prima topic en leuke reacties. Hoe is de levensduur van led lampen (tienduizenden uren....)  eigenlijk vastgesteld ?. In mijn werk bestaan er eisen dat wij rioolbuizen moeten aanbrengen met een levensduur van 100jaar. Dan willen wij pvc toepassen alhoewel die er pas 70jaar liggen. En wij moeten 100jaar aantonen.....
Bij de xrv zie je ook vreemde oplossingen in het (hulp) framewerk waarbij modder en zout prima blijft liggen, net als vroeguh bij de Renault 4..

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2018 12:17 #28 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
@J-P: fraaie foto. Welke pas ?.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2018 12:18 #29 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Goede vraag, ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat ik bij mijn 1200GSA elke 4 maanden een nieuwe koplamp moest steken... (bij de VFR1200X die ik hiervoor had in 3 jaar niet 1 x wat gehad en nu met de CRF helemaal het licht ;-)

Colle delle fenestre richting de Assietta kammstrasse, James!

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2018 14:04 - 05 jan 2018 14:09 #30 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Levensduur berekening is niet meer een apparaat proberen tot het stuk gaat maar kan benaderd worden dmv gerichte tests en daar een model overheen leggen. Je vind specifieke datapunten en extrapoleert die.

Dat kunnen jullie ook doen met de rioolbuizen zonder nog 30jaar te wachten :) (ik ben in te huren om dat te berekenen, vaste prijs: 1 crf1000? )  8)

Voor LEDs specifiek: www.climateactionprogramme.org/images/up...ifetime-Analysis.pdf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2018 14:50 #31 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
@ J-P het corroderen van je spaken was dat echt ingevreten? Ik heb op die van mij nog niets kunnen waarnemen maar daar staat ook pas 3650 km op. Ik mag aannemen dat bij Honda bekend is wel serienummers het betreft. Ik heb ze nu ingespoten met TOP HAT coating van Rustoleum. Over het anodisatie probleem staat al een heel topic op ADV maar als ik dat allemaal door lees zijn het een paar gevallen en niet iets structureel. Of heb ik het mis? Ook heb ik het gevoel dat ook een deel stemmingmakerij tussen zit maar dat zal wel aan mij liggen. Je kunt van een fabrikant niet verwachten dat een product maakt wat 100% bestendig voor personen die er extreme dingen meedoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2018 15:39 #32 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Welnee, was gewoon verkleuren, die spaken waren wat mij betreft ok maar mijn dealer vond van niet.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2018 20:32 #33 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000

Ondertussen staat mijn CRF-DCT op 52000 kms die ik met heel veel plezier heb gereden. Deze motor is in zijn geheel de leukste motor die ik ooit gereden heb (en dat zijn er heel veel, de voordelen van voortgezette rijopleidingen geven) en ik ging hem nog meer waarderen op de allroadpistes in de Alpen, wat een dikke pret.

Punten die ik heb meegemaakt en de oplossing:
- spaken begonnen te corroderen -> onder garantie vervangen
- beetje gierend geluid in het blok -> onder garantie zijn zowel de waterpomp als de oliepomp vernieuwd, better safe than sorry zei Honda
- binnenpoten voorvork kregen een vreemde kleurverandering => onder garantie vervangen, mogelijk is dat het anodisatieprobleem in het starttopic.
- kopframe gescheurd tijdens de Dirty Roads toer in de Alpen -> geen garantie, zelf een nieuw frame gemonteerd voor 149 euro en nu een beugel gekocht in Roemenie die de boel verstevigt.

Verder is het een geen-gezeik-wat ben ik een fijne motor-fiets motor gebleken die wat mij betreft richting de 2 ton gaat.

En de zijstandaard was dat ook garantie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2018 20:35 #34 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
Nee, dat was mijn eigen schuld door de motor te verhogen. Gewoon een nieuwe op gezet en die eerst laten verlengen.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2018 11:24 #35 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
@james bond: van Polva buizen werd ook gezegd dat ze heul lang mee zouden gaan..... tot die batch met teveel weekmakers na 30 op heel veel plekken voor spontaan barstende waterleidingen zorgde!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden