extra bergruimte CRF1000

20 nov 2017 19:52 - 20 nov 2017 20:18 #1 door RENO
extra bergruimte CRF1000 werd gestart door RENO
Onder het zadel is meer plek voor e.e.a.
Hieronder zit de ABS regulatorpompunit
Als je dat onhandige plastic bij de tank halveert en de zekeringhouder bij elkaar groepeert, is er zat ruimte voor:
1 - extra zekeringkast met relais voor div. verbruikers zoals steel horn, verstralers, HHV

2 - drukmeter en manual

3 - Pompje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2017 19:56 #2 door J-P
Beantwoord door J-P in topic extra bergruimte CRF1000
Klopt, zo is het bij mij ook ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2018 21:33 #3 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic extra bergruimte CRF1000
Is er nou een stuk van dat plastic "bakje" afgehaald of zo?
Ik kan het van de foto niet zien maar een beetje ruimte voor wat sleutels om bijv. de ketting te spannen en de wielen eruit te kunnen halen zou inderdaad wel handig zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2018 22:37 #4 door JanO
Beantwoord door JanO in topic extra bergruimte CRF1000
Gewoon de plasic plaat verwijderen. Je krijgt veel bergruimte

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 09:57 #5 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic extra bergruimte CRF1000
Ik ga het eens bekijken of ik het snap.
Zou je de plaat bij inruil ook weer terug kunnen schroeven of sneuvelt hij in het proces?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 10:31 #6 door J-P
Beantwoord door J-P in topic extra bergruimte CRF1000
Bij inruil ziet geen hond dat, er is geen dealer die onder het zadel kijkt als je hem inruilt. Kennis van mij had een Pan-1100, typische poldermotor, altijd door het slik gereden. Op een gegeven moment bleef zijn remklauw hangen, werd te warm en vatte vlam waardoor er een gat van 10 cm2 in zijn koffer brandde. Toen hij de motor later doodleuk in ging ruilen zei hij er niets van en de dealer keek er niet naar. Toen ie de 1000 km beurt met zijn Pan 1300 ging laten doen bij diezelfde dealer kreeg ie een opmerking over die koffer. Zijn opmerking terug was dat ie daar maar van moet leren als ie een motor inruilt: goed kijken... Het zou niet mijn stijl zijn maar ik heb dan ook nog nooit een motor ingeruild. Ik rij ze meestal op.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 18:51 #7 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic extra bergruimte CRF1000
Waarmee je bedoelt te zeggen dat dat plaatje niet terug kan ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 20:53 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic extra bergruimte CRF1000

Bij inruil ziet geen hond dat, er is geen dealer die onder het zadel kijkt als je hem inruilt. Kennis van mij had een Pan-1100, typische poldermotor, altijd door het slik gereden. Op een gegeven moment bleef zijn remklauw hangen, werd te warm en vatte vlam waardoor er een gat van 10 cm2 in zijn koffer brandde. Toen hij de motor later doodleuk in ging ruilen zei hij er niets van en de dealer keek er niet naar. Toen ie de 1000 km beurt met zijn Pan 1300 ging laten doen bij diezelfde dealer kreeg ie een opmerking over die koffer. Zijn opmerking terug was dat ie daar maar van moet leren als ie een motor inruilt: goed kijken... Het zou niet mijn stijl zijn maar ik heb dan ook nog nooit een motor ingeruild. Ik rij ze meestal op.


Bijna nooit dan,


Honda Africa Twin / Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Bericht door J-P Gepost op 10 februari 2017, 18:12 »
Ja, ze komen uit ervaring gewoon niet van motoren af met een km-stand boven 30K....  Mijn oude Crosstourer staat er in prachtige staat, nog geen 4,5 jaar oud, 81000 op de teller, niemand die zoiets wil. Terwijl er in Belgie zo`n zelfde rond rijdt met 3 ton op de teller, zonder problemen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 22:56 #9 door J-P
Beantwoord door J-P in topic extra bergruimte CRF1000
Die was niet van mij maar van mijn baas ;-) Ik was instructeur in loondienst ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 23:29 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic extra bergruimte CRF1000
Jij wint ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2018 21:43 - 14 jan 2018 21:52 #11 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic extra bergruimte CRF1000
Even terug on Topic C:-)

Ik zal eens kijken, maar zo'n sleutel voor de achter- en vooras moeren (uit een ander draadje) past hier ook niet in als ik de foto zie. Met het instructieboekje van 10 cm hoog is de extra ruimte al bijna gevuld. Een klein gereedschapssetje zou wel kunnen, die zgn. Toolbox van Honda lijkt mij in de praktijk redelijk onhandig, ben benieuwd of er eigenlijk gereedschap inzit 8)

Er kan blijkbaar ook een U-slot onder het achterste zadeldeel, weet iemand toevallig wat daar in past. Moet volgens mijn verzekering een ART4 slot gebruiken zag ik in de polis.....

Maar gelukkig rijdt het ding wel als een malle  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2018 06:36 #12 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic extra bergruimte CRF1000
Deze is wat lastiger door knippen

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2018 18:04 #13 door J-P
Beantwoord door J-P in topic extra bergruimte CRF1000
Mijn extra bergruimte zit in het rtack van mijn bumot cases.



CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2018 21:55 #14 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic extra bergruimte CRF1000
Ik zou het liefst wat gereedschap in de motor opslaan voor kettingspannen, wiel verwijderen enz. maar dat blijkt heel beperkt mogelijk bij moderne motoren.

Ik ben sinds mijn Marokko vakantie volledig genezen van koffers en rekken en zeker geen topkoffer.
Ik heb daar een SW Motech Drybag meegehad voor kleding etc. groot genoeg voor 10 dagen. Was voor mij echt een ontdekking, het voelt bijna alsof je op een onbeladen solo motor rijdt. Tas gewoon op de duo plaats en een klein 20 liter tasje met regen jackje tyraps etc op het rek. Het grote voordeel is voor mij dat er geen gewicht hoog of achter de achteras zit waardoor je het zwaartepunt laag houdt en minder snel uit balans raakt. Verder blijft de motor lekker smal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2018 22:32 #15 door PimW
Beantwoord door PimW in topic extra bergruimte CRF1000
Zijn er voor de nieuwe twin geen carterbeachermers met waterdicht gereedschapsvakje? Zitten je tools mooi cebtraal en laag, merk je er niks van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2018 09:43 #16 door J-P
Beantwoord door J-P in topic extra bergruimte CRF1000
Ik ben ook niet voor topkoffers. Voordeel van dit rack is dat ik er ook soft bags van bumot aan kan hangen.


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 19:49 #17 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic extra bergruimte CRF1000

Ik ben ook niet voor topkoffers. Voordeel van dit rack is dat ik er ook soft bags van bumot aan kan hangen.

Ben deze Xtremada tassen ook op het internet tegenkomen. Ik heb bij Hans Schaap geïnformeerd of hij deze met het rek zou kunnen leveren.
Heb zadeltassen overwogen, maar dan kun je nooit een duo meenemen. Dit lijkt mij een prima optie, maar dan heb je (helaas) wel een bagagerek nodig.
Zonder rek zou je op de originele Honda koffers uitkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2018 19:18 #18 door J-P
Beantwoord door J-P in topic extra bergruimte CRF1000
Mijn extremada soft panniers zijn over 2 weken binnen.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2018 19:53 #19 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic extra bergruimte CRF1000
Heb je ze direct bij Bumot.eu besteld? Wat is de levertijd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2018 21:58 #20 door J-P
Beantwoord door J-P in topic extra bergruimte CRF1000
Rechtstreeks bij Assen besteld inderdaad, hij trekt gelijk mijn BTW eraf en dat is lekker. Levertijd is normaal 2 dagen vanaf bumot maar ik kan voorlopig geen pakketje aannemen.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden