DCT learn mode

25 mei 2019 17:48 - 25 mei 2019 17:50 #1 door RENO
DCT learn mode werd gestart door RENO
Vond ik op ander AT forum het volgende
om de DCT controler voor de koppelingen te calibreren op de slijtage van zijn koppelingsplaten na x? km, is er een procedure;

DCT RESET =
(Motorblok moet eerst warm gedraaid zijn)
1 Start the engine.
2 Select N
3 Stop the engine.
4 While pressing D, switch the ignition on, wait until the yellow ‘engine' symbol goes out on the dash, then release D
5 Press in fast sequence: DDNDN
On the dash, the letters D and S should appear together
6 Restart engine, allow it to idle.
7 After a few seconds, the letters D and S should go out and (finish)

Bij mijn fiets bleef nog DS aan omdat de fiets nog niet warm genoeg was, op display staat dan een grote “L” die kleiner wordt naarmate de motor warmer wordt. Zodra alleen de streep “_” van de “L” nog maar te zien is, is de motor warm genoeg en wordt calibratie gestart, na +/- 15 sec. Is het klaar.
Maakte voor mij geen verschil in schakelgedrag, maar mijn fietsie heeft nog nauwelijks km gemaakt/ koppeling slijtage. :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2019 22:57 #2 door JanO
Beantwoord door JanO in topic DCT learn mode
Heb dit nog eerder gezien

Heb wel problemen gehad met DTC naar N schakeling. Bleef in zijn versnelling "hangen" ,dan bij stil staan bleef de desbetreffende koppeling ontkoppeld. Kontakt uit aan ,geen N ,door verschillende malen het achterwiel terug uit te draaien,kwam N weer in beeld. Km 70000

Thuis de tandwieltrein tussen Servo motor en schakelasje schoon gemaakt en opnieuw ingevet. Het probleem was over

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.056 seconden