Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium

07 nov 2019 22:11 #1 door Wilco.Cwx
Is er nog iemand die met cad/cam werkt ?

Ik heb een aluminium topkofferplaat laten watersnijden voor mijn crf1000L
daarvoor had ik een dxf bestand ontvangen van de ontwerper (uit india)
na een kleine aanpassing past daar nu ook mijn krauser K4 koffer op
maar is ook nog steeds geschikt voor givi koffers
geschikt voor 1of 2 rotapax benzinetankjes
voldoende sleuven voor sjorbanden, om weet ik veel wat mee te nemen:?

er is bij mij 700km mee proefgereden en dat gaat goed
mocht er ooit nog 1 voor mij gemaakt worden zou ik ,m voor mijzelf nog ietsje smaller laten maken,er gaat bij mij toch geen tent mee achterop (?)
vandaar de vraag of er hier een behulpzame cad designer is die even voor versie 3 mee zou willen helpen ?

er is ook op een 3d printer een paar verloop busjes gemaakt om de plaat spelingsvrij op de crf1000 te monteren.

en had ik nog wat na werk om de sjorband sleuven wat gladder te maken

bedoeling is de dxf bestanden hier te delen met andere crf1000l bezitters die ook een topplaat willen (na) maken ?

Watersnijden en nabewerken ,
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2019 22:40 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
Dus je hebt een dxf en een tekening met aanpassingen ofzo? Of moet dat ook nog ingemeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2019 07:23 - 08 nov 2019 19:03 #3 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
ik heb 2 dxf file,s
die al ingemeten zijn

en wat wensen voor versie 3

versie 2 waar ook de krauser op past is door het constructiebedrijf waar ik de plaat heb laten maken aangepast
die hadden het dure cad programma en een aardige directeur lopen die er ook nog eenmalig wat tijd er in heeft gestoken,
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2019 19:24 #4 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
hier is het linkje om de opvulbusjes op een 3d printer te maken
www.thingiverse.com/thing:2321278
de laagste uitvoering is het voor mij geworden ,met een klein beetje nawerk past het prima.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2019 19:30 #5 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
na de opvul busjes heb ik er een paar versterkt rubber plaatjes tussen de drager en de plaat geplaatst
om de originele honda drager heel lang mooi te houden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 12:56 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
Als je me die dxf stuurt en een tekening wat de aanpassingen zijn die je wilt dan kan ik wel even naar kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 14:20 #7 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
dxf bestanden liggen voor je klaar
na aanpassing wil ik ze hier delen
groet wilco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 14:54 - 09 nov 2019 15:27 #8 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
Na het watersnijden van de topplaat heb ik nog wat nawerk aan de randen en de sleuven gedaan met een proxxon 45 graden freesje in de dremel met daarop een in hoogte verstelbare dremel tegelfrees verloop
Het frezen ging prima maar het had handiger geweest als ik het had gedaan voordat de 3 hoeken gezet waren geweest ,dus op de nog vlakke plaat
,aldoende leer je;)
waterproof schuurpapiertje de boel nog even na bewerkt en ontvet.
op de afbeeldingen zijn de gefreesde hoeken te zien en het kleurnummer van de motip spuitbus die ik heb gebruikt om redelijk dichtbij de honda kleur van mijn rack te komen ,natuurlijk zit er een dun laagje motip primer onder :lol:

zie afbeeldingen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 15:16 #9 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
voor het zetten van de hoeken ben ik ongeveer op 50 graden (23mm) uitgekomen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 16:55 #10 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
Om alle stilte rondom dit onderwerp in deze corona tijden te doorbreken ,zoek ik nog wat hulp om kleine verbeteringen aan te brengen
in het basis ontwerp van de watergesneden Top koffer plaat voor de CRF1000 modellen

Pim W had hulp aangeboden, tot een ontmoeting en wat overleg is het helaas nog niet gekomen om een doorontwikkeling te regelen.:oops: :pinch:

Tbv van het verbeterde ontwerp ben ik op zoek naar mensen die een SW-MOTECH kofferplaat of koffers gebruiken en die even zo vriendelijk willen zijn
om de nauwkeurig de bevestigings maten voor de sw motech koffer-bevestiging op te meten (hart tot hart maten van de gaten)
graag ook even melden welke bouten gebruikt worden (bv m6 ?)

zie afbeeldingen

bevestiging voor originele honda en Givi is al aanwezig ,krauser ook ,Non-Fango is bekend.en Sw Motech zou mooi zijn om toe te voegen aan het ontwerp temeer omdat Sw-Motech nog wat adapterplaatjes heeft voor bv....... ( kappa) koffers? die dan ook op de CRF1000 topplaat moeten kunnen passen :woohoo:

1 voor alle B) B) B) alle voor 1
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 18:23 #11 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
Nah man tekeningen waren zo goed als af maar ik krijg geen duidelijk antwoord op de laatste vragen/afmetingen dus dan kost het me op den duur teveel tijd...

Werkt niet zo over het web communiceren, download gewoon even een CAD programma als Autodesk Fusion360, pak er een paar youtube filmpjes bij en maak die tekening zelf naar wens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2020 14:41 #12 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Topkoffer Plaat Crf1000 watergeneden aluminium
Even ter aanvulling
Een givi koffer past ook op de plaat.
Givi v46 in het voorbeeld :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden