Waar elektrische accessoires op aansluiten onder buddy?

16 dec 2019 07:07 #1 door Eelke
Nu het weer wat kouder wordt wil ik graag mijn verwarmde handschoenen op de accu van de motor aansluiten. Dit wil ik doen door de kabel aan te sluiten onder mijn buddy, maar welke draden moet ik daarvoor hebben? Bij voorkeur geschakeld met het contact.

Het rode draadje uit dit topic zie ik niet:
transalpclub.nl/forum/techniek-africa-tw...e-buddy-crf1000-2019

Hier ergens?





Honda Africa Twin CRF1000L
Honda Africa Twin XRV750
Land Rover Discovery II Td5
Volvo Amazon babyblauw
Isaac Boson
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2019 08:41 - 16 dec 2019 08:47 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Waar elektrische accessoires op aansluiten onder buddy?
Er zijn er 2 ...

1 achter je ruitje, onder je dashboard zit een accessoire stekker ! (Drama om bij te komen schijnt)
1 onder je achterste deel van je zadel


En dan meen ik dat er voor de voorste een verloop kabel is van honda waarmee je dan die stekker om zet naar 2 accessoire stekkers

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2019 09:53 #3 door Eelke
Dank! Ik ga voor de achteraansluiting, inmiddels ook al de juiste stekker daarvoor gevonden: Japanse winkel met stekkers .

Overigens zie ik wel dat de accessoirestekker 10A gezekerd is, even kijken of dat wel kan met de handschoenen.

Honda Africa Twin CRF1000L
Honda Africa Twin XRV750
Land Rover Discovery II Td5
Volvo Amazon babyblauw
Isaac Boson

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2019 20:24 - 20 dec 2019 20:27 #4 door RENO
op je laatste foto zie je die blank stalen kabel opgerold (rechts), aan die zijde , naast de frame buis zie je dat ty-wrapje?
die knip je los en til de kabelboom omhoog, daaronder zit een rode draad die afgeisoleerd zit met een doorzichtige tule en wat zwarte tape.
Die komt rechtstreeks van je dynamo vandaan (gelijkricht-regelaar output)
Tule eraf halen, draad aansolderen of met ANP verbinden naar een nieuwe zekering, daarop alle andere 12v zooi aansluiten.

Ik prefereer deze draad, omdat ie dichtbij de bron zit (dynamo en batterij) dichtbij de originele zekeringhouder, dus bij storing alles logisch geordend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.177 seconden