2 weken geleden schroef in achterband van m'n CRF1000. Binnenband laten vervangen door dichtstbijzijnde bandenboer/autotechnieker onderweg naar m'n werk.
Toen ik de AT weer ging ophalen na m'n werk vertelde hij dat de ketting wel heel los lag en hij ze wat strakker had aangespannen. Dat verbaasde me. Maar omdat hij vroeger zelf ook veel met de motor gereden heeft (oa Dominator 650) dacht ik dat hij wel wist waarover hij praatte.
Verder had ik er geen aandacht meer aan geschonken omdat ik weer snel weg moest naar de volgende afspraak.
Thuis aangekomen toch de kettingspanning maar eens even gecontroleerd.
Zo, die lag er toch wel wat te strak op.
Omdat ik toch nog bij mijn dealer moest zijn, dat daar even verteld waarna ze de ketting terug wat losser hadden gelegd.
Maar nu heb ik een raar gevoel op de motor. Sinds gisteren voel ik schrapende trillingen aan mijn voeten die door de voetsteunen worden doorgegeven. Ik lijk ook wat schrapend en loeiend/zoemend geluid te horen. Misschien zit dat laatste gewoon tussen m'n oren en is moeilijk te zeggen door de rijwind/oordoppen en gebulder van de uitlaat. Vorige week leek ik ook een verbrande rubbergeur te ruiken. Weet ook niet of dat er mee te maken heeft.
Ik had met die te strakke ketting zo ongeveer 200km gereden. Zou dat al de oorzaak kunnen zijn van schade aan mijn motor? Zou het de lager van de uitgaande as kunnen zijn of is dat wat ver gezocht? Uiteraard kunnen jullie dat niet zien vanachter jullie pc. Maar kan ik iets controleren, zonder de motor te demonteren? Want daar begin ik (nog) niet aan.
In het achterwiel krijg ik geen beweging dus daar zal het waarschijnlijk niet zitten.
Ik heb er een beetje een ongerust gevoel bij.