Garantie voor slechte behandeling CRF Adventure 1000 en 1100 brandstoftanks

17 dec 2020 19:39 - 18 dec 2020 00:36 #1 door Yank
Productie datums van CRF 1000 en CRF 1100 met slechte inwendige behandeling brandstof tanks. Door Honda Japan aangegeven en komen voor garantie in aanmerking. Alleen Adventure Sport!


www.honda.co.jp/recall/motor/info/201217_4867.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2020 06:45 #2 door Wilco.Cwx
Is er nog een vertaling :?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2020 16:52 #3 door V-Twin
De desbetreffende URL in Google Translate plakken en dan op de 'vertaalde' URL klikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2020 20:50 #4 door Pronto
Gaat om oxidatie van de lassen in de tank het lijkt erop dat er zinkoxide los komt bij de lasnaden. Ik had hier al een keer e.e.a over gepost. Nu heeft men in Japan a recall op gezet maar nog niet in de rest van de wereld. Het gaat alleen om de adventure sport vanaf 2018 zowel 1000 als 1100. Daar naast schijnt er ook een gammel filtertje in de bezinepomp te zitten. Sommige hebben hetzelf opgelost met een guglatech filter en de tank een paar gespoeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2020 09:19 #5 door robgoesdakar
Volgens mij wordt het filtertje vervangen omdat deze dus vol kan zitten met de troep die los gekomen is van de binnenkant van de tank.

Ik meen dat inmiddels ook in de USA de terugroepactie in gang gezet is.

In europa zie ik alleen nog maar de recall over de middenbok.

Beste is even om contact op te nemen met de Honda dealer waar de motor gekocht is. Die zal mogelijk al wel iets meer weten hierover.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2020 11:20 #6 door V-Twin

Pronto schreef : Gaat om oxidatie van de lassen in de tank het lijkt erop dat er zinkoxide los komt bij de lasnaden. Ik had hier al een keer e.e.a over gepost. Nu heeft men in Japan a recall op gezet maar nog niet in de rest van de wereld. Het gaat alleen om de adventure sport vanaf 2018 zowel 1000 als 1100. Daar naast schijnt er ook een gammel filtertje in de bezinepomp te zitten. Sommige hebben hetzelf opgelost met een guglatech filter en de tank een paar gespoeld.


Ik heb de Guglatech filters ook gekocht en in een van de komende Transalpers zal ik er een stukje over opnemen. Er speelt meer met het benzinefilter maar dat lezen jullie tzt wel :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2020 13:04 #7 door Pronto
Ben benieuwd V-Twin wat je er over te melden heb. Ik heb het filter nog niet besteld maar ga het zeker doen ik heb er nog geen last van maar als ik het kan voorkomen dan doe ik dat. Ik las ook iets over de tank een paar spoelen met azijn en dan goed leeg maken tot alle rotzooi er uit nieuwe filter is de pomp en de guglatech er over. Daar naast zag ik dat er ook al alternatieve brandstofpompen beschikbaar zijn voor rond de 80usd ik geloof van Hiflow.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2020 11:24 #8 door xrvtuur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2020 13:17 #9 door Pronto
Volgens geleerde moet de RDW de recall van de NHTSA overnemen. De reikwijdte van NHTSA schijnt wereldwijd te zijn.
We zullen het zien hoe lang het duurt voordat we hier iets horen.

Prettige Kerst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2021 18:14 #10 door Pronto
RDW heeft terugroepactie op zijn site staan. Honda heeft nog niets gedaan contact met ze gehad via mail je kan naar dealer bellen als je problemen hebt.
Ik heb inmiddels zelf de tank schoongemaakt en het bezine filter vervangen en een guglatech filter gemonteerd was uit eindelijk niet veel werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2021 19:37 #11 door renATus
Geduld is een schone zaak. Je krijgt vanzelf een brief thuis als je motor voor de terugroepactie in aanmerking komt.


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2021 12:32 #12 door V-Twin

Pronto schreef : Ik heb inmiddels zelf de tank schoongemaakt en het bezine filter vervangen en een guglatech filter gemonteerd was uit eindelijk niet veel werk.


Hoe heb jij de benzine uit de tank gehaald?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2021 15:42 #13 door Pronto
Eerst met een slangetje leeg geheveld en toen tank er af pomp eruit en de rest in een bak gegoten. Daarna bezine gefilterd door 2 koffiefilters. Tank met nylon borstel schoongemaakt toen 2 liter er in gegooid heer en weer geschut weer leeg laten lopen via gat van de pomp. Verticaal neer gezet de rest er uit gehaald met absorberen lap. Ik heb tank paar dag open laten staan kijk of er roest vorming kwam niets gezien. G filter over pomp gezet een dicht gemaakt tank gevuld en draaien na 2 starts.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2021 15:49 #14 door V-Twin
Ah zo was ik het ook van plan te gaan doen, slang met knijp balg.
Wel mooie duidelijke foto’s en schokkend dat resultaat te zien.
Heb je de pomp nog opengemaakt en gespoeld? Ik heb er ook dat kleine interne filtertje bij. Ben trouwens wel benieuwd wat ik in de pomp zelf aantref.
Zou je de foto’s van de tank svp naar de redactie willen mailen? Redactie@Transalpclub.nl
Graag in origineel formaat.
Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2021 15:59 #15 door Pronto
De pomp zelf is een geheel wat weer in een plastic behuizing zit. Ik heb gekeken over er vuil in aanzuig van de pomp zat maar die was schoon. Het zuigfilter was grijs heb die laten droog en een dan komt er wat gruis uit. Zal foto,s mailen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2021 18:29 #16 door Pronto
Terugroepactie is vanaf vandaag actief voor de meeste ATAS modellen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2021 21:02 #17 door sneekie
Klopt net even gekeken en die van mij valt er ook onder:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2021 15:56 #18 door Sjaak
Net de brief over de actie binnen gekregen ( andere reg.serie dan hier genoemd:JH2SD06C1JK00 en verder)
Ga maar eens afspraak maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden