Knipperlicht probleem CRF 1000

25 mrt 2021 10:51 #1 door JohanB
Knipperlicht probleem CRF 1000 werd gestart door JohanB
Hallo allemaal,

Ik heb al even op het forum rond gekeken maar niets hierover kunnen vinden.
Ik heb een probleempje met de richtingaanwijzer van mijn CRF1000 bj2019,deze gaat onder het rijden na een aantal knippersignalen automatisch weer uit na een bocht (soms ook wel eens eerder als het te lang duurt),bij mij gaat de linker richtingaanwijzer wel uit na de bocht maar de rechter richtingaanwijzer blijft knipperen,(heel soms gaat hij wel eens uit na de bocht),heeft iemand dit al eens aan de hand gehad of weet er iemand hoe ik dit euvel op kan lossen of waar ik naar moet kijken?

Gr. Johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2021 19:47 - 25 mrt 2021 19:50 #2 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Knipperlicht probleem CRF 1000
Er is een terugroepactie geweest voor de startschakelaar. Bij plaatsing van het nieuwe schakelaarhuis vroeg de dealer of ik ook problemen had met de schakelaars aan de andere kant van het stuur. Je hebt niet voor niets 2 jaar garantie. Wellicht even kortsluiten met je dealer voordat je kosten gaat maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 09:36 #3 door JohanB
Beantwoord door JohanB in topic Knipperlicht probleem CRF 1000
Dat wist ik niet,bedankt voor de info,de motor is van februari 2019 maar ik ga er eens een telefoontje aan wagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 14:10 #4 door groningse belg
Beantwoord door groningse belg in topic Knipperlicht probleem CRF 1000
uit de manual : " De richtingaanwijzer stopt automatisch wanneer u de bocht hebt genomen. (U kunt de lichten handmatig uitschakelen door de schakelaar in te drukken.) Bij veranderen van rijstrook wordt de richtingaanwijzer automatisch uitgeschakeld na 7 seconden of nadat u 120 m hebt gereden. In sommige gevallen kan het korter of langer duren voordat de richtingaanwijzer wordt uitgeschakeld. Gebruik altijd de aanbevolen banden om de juiste werking van de automatische uitschakeling te waarborgen." Wat jij beschrijft, is dus normaal. Ik heb een CRF1000 uit juni 2019 en moest er ook even aan wennen. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 21:26 #5 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Knipperlicht probleem CRF 1000
Geweldig. Dat wist ik niet. Mja, mijn model 2017 heeft dat dus niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2021 09:49 #6 door JohanB
Beantwoord door JohanB in topic Knipperlicht probleem CRF 1000

groningse belg schreef : uit de manual : " De richtingaanwijzer stopt automatisch wanneer u de bocht hebt genomen. (U kunt de lichten handmatig uitschakelen door de schakelaar in te drukken.) Bij veranderen van rijstrook wordt de richtingaanwijzer automatisch uitgeschakeld na 7 seconden of nadat u 120 m hebt gereden. In sommige gevallen kan het korter of langer duren voordat de richtingaanwijzer wordt uitgeschakeld. Gebruik altijd de aanbevolen banden om de juiste werking van de automatische uitschakeling te waarborgen." Wat jij beschrijft, is dus normaal. Ik heb een CRF1000 uit juni 2019 en moest er ook even aan wennen. :)


Ik ben gisteren nog een stukje gaan rijden en heb het volgende ontdekt met de richtingaanwijzer,als ik de linker RA aanzet en ik ben de bocht door gaat deze elke keer uit (ook als ik de schakelaar niet stevig naar links druk),als ik de rechter RA aanzet heb ik gemerkt dat ik de schakelaar goed (dus stevig tegen het eindpunt) naar rechts moet drukken dan gaat het knipperlicht wel uit na de bocht,als ik de schakelar niet stevig naar rechts druk dan knippert het licht wel maar gaat het niet uit na de bocht,waar het aan ligt weet ik nog niet,ik heb de schakelaar uit elkaar gehaald maar daar is eigenlijk niets vreemds aan te zien,ik denk dat ik het voorlopig maar zo laat en de schakelaar maar goed naar rechts druk tot het probleem eventueel groter word.
Bedankt allen voor het meedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2021 17:51 - 27 mrt 2021 17:52 #7 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Knipperlicht probleem CRF 1000
Ik weet niet wanneer de motor op kenteken is gezet maar mogelijk hebt je nu nog garantie dus zou ik er mee naar de dealer gaan. We weten dat Honda Benelux er nog al strak in zit als het over garantie en de termijn gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2021 21:32 #8 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Knipperlicht probleem CRF 1000
Februari 2019

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2021 12:54 #9 door JohanB
Beantwoord door JohanB in topic Knipperlicht probleem CRF 1000

renATus schreef : Er is een terugroepactie geweest voor de startschakelaar. Bij plaatsing van het nieuwe schakelaarhuis vroeg de dealer of ik ook problemen had met de schakelaars aan de andere kant van het stuur. Je hebt niet voor niets 2 jaar garantie. Wellicht even kortsluiten met je dealer voordat je kosten gaat maken.


Ik heb de dichts bij zijnde Honda dealer even gebeld hierover,antwoord was dat dit geen bekend probleem was en dat ik na het seizoen maar even contact op moest nemen hierover want het zou volgens hem wel veel werk zijn om het probleem op te zoeken, dus daar ben ik ook niet veel wijzer geworden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2021 18:49 #10 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Knipperlicht probleem CRF 1000
Bel ff met BenJan motoren in Ridderkerk. Die heeft al veel eigenaren met een CRF geholpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.162 seconden