Deze ben ik nog niet eerder tegen gekomen, maar weer eens een tripmaster probleem.
Tripmaster werkt onregelmatig. Eerste klacht was dat deze uit viel als de koppeling werd ingetrokken. Die 2 staan natuurlijk niet met elkaar in verbinding, maar in 1e instantie was het vermoeden dat met het inknijpen van de koppeling de boordspanning te laag werd en dat daardoor ook de tripmaster uit viel. Spanningsregelaar werkte eigenlijk best goed, maar was aan de accu kant toch aan de lage kant (13,8 geloof ik) Toen de de 'mosfet' methode toegepast, en in eerste instantie leek het probleem verholpen. Spanning 14,3 volt bij 5.000 toeren per minuut en geen fluctuaties. Maar na 200km weer zelfde euvel.
Dat was een paar maanden geleden en tot nu toe was de motor niet meer hier. Nu is de motor hier in de stalling, en dus alle tijd om het euvel proberen te achterhalen/oplossen.
Spanning naar de tripmaster direct bij de stekkers gemeten, en die komt overeen met de boordspanning. Geen (enorme) pieken/dalen en netjes rond de 14,3 volt.
Verlichting werkt ook, maar al in het electrisch schema gezien dat deze via een andere voedingskabel loopt.
Nu weet ik van een aantal problemen die met 888 te maken hebben en/of verliezen van de klok e.d., maar deze is me vreemd.
Iemand dit eerder mee gemaakt ? En dan natuurlijk de vraag wat de oplossing was.....
(Brrr.... electra, soms is het lastig te doorgronden. Tot de oorzaak gevonden is, en dan lijkt het zo logisch als wat)