Waarschuwingslampen werken niet (altijd)

04 jan 2023 20:39 #1 door Ives
Apart probleem, misschien dat jullie een idee hebben.

Mijn waarschuwingslampen ( olie, neutraal, knipperlicht rechts ) werken niet. Knipperlicht links wel en ook voetsteun uit.
Motor slaat ook af indien voetsteun uit gaat en knipperlicht rechts werkt ook gewoon.
Iemand een idee hoe dit kan / komt? Het is wel gekomen nadat ik het dashboard er af heb gehaald, dus wellicht een draadbreuk / geen contact?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2023 21:30 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Waarschuwingslampen werken niet (altijd)
Als je de aansluiting op de neutraal sensor direct aan massa legt gaat het lampje dan wel branden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2023 14:47 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Waarschuwingslampen werken niet (altijd)

Ives schreef : Het is wel gekomen nadat ik het dashboard er af heb gehaald, dus wellicht een draadbreuk / geen contact?


Dat is natuurlijk wel even het eerste om te controleren of alles nog goed aangesloten zit.
Verder even zekeringen langs lopen, massa aansluitingen controleren.
En misschien eens even 'friemelen' aan de bedrading om te zien of de lampjes aan/uit gaan.
Lampjes zelf even controleren of die niet per ongeluk stuk zijn.... als is ze veel in 1x natuurlijk niet aannemlijk

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2023 18:08 #4 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Waarschuwingslampen werken niet (altijd)

V-Twin schreef : Als je de aansluiting op de neutraal sensor direct aan massa legt gaat het lampje dan wel branden?

Goede, ga ik eens proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2023 18:09 #5 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Waarschuwingslampen werken niet (altijd)

robgoesdakar schreef :

Ives schreef : Het is wel gekomen nadat ik het dashboard er af heb gehaald, dus wellicht een draadbreuk / geen contact?


Dat is natuurlijk wel even het eerste om te controleren of alles nog goed aangesloten zit.
Verder even zekeringen langs lopen, massa aansluitingen controleren.
En misschien eens even 'friemelen' aan de bedrading om te zien of de lampjes aan/uit gaan.
Lampjes zelf even controleren of die niet per ongeluk stuk zijn.... als is ze veel in 1x natuurlijk niet aannemlijk

Ja, zover ik het kan voelen zitten alle stekkers er goed in, kabel staat wel strak. Zekeringen en massa gechecked, die zijn OK.
Lampjes ook vervangen, maakt niet uit ( ook omgewisseld moet werkende ).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2023 18:35 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Waarschuwingslampen werken niet (altijd)
Electra problemen zijn altijd lastig uit te zoeken. De oplossing is daarna vaak 2 tellen werk ....

Probeer eens een extra massa aansluiting aan te leggen. (Even uitzoeken welke draad massa zou moeten zijn, en daar even een draad rechtstreeks aan het frame aankoppelen of beter nog - pool (maar die zit erg ver weg)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2023 16:55 #7 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Waarschuwingslampen werken niet (altijd)

robgoesdakar schreef : Electra problemen zijn altijd lastig uit te zoeken. De oplossing is daarna vaak 2 tellen werk ....

Probeer eens een extra massa aansluiting aan te leggen. (Even uitzoeken welke draad massa zou moeten zijn, en daar even een draad rechtstreeks aan het frame aankoppelen of beter nog - pool (maar die zit erg ver weg)

Dank, ik ga dat maar eens proberen en alle draden vanaf stekker tot lamp doormeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden