Da’s een pittig olieverbruik ja
Dan rij je continue rond met olie bij je denk ik?
Ik vermoed inderdaad ook dat er wel een 1 voor die tellerstand hoort, maar dat zou je misschien ook nog wel aan wat andere dingen kunnen afleiden?
Je zou een top-end revisie kunnen overwegen! Dat betekent dat je het onderblok intact laat, maar de cilinders/zuigers/koppen onder handen neemt. Afhankelijk van de slijtage die je constateert moeten de volgende zaken gedaan/vernieuwd worden:
- cilinders opboren/honen/vervangen
- nieuwe (overmaat) zuigers en/of zuigerveren
- kleppen opnieuw inslijpen en/of nieuwe zittingen & kleppen & geleiders
- nieuwe klephoedjes
- nieuwe nokkenaskettingen & spanners
- nieuwe nokkenassen
- nieuwe pakkingset
Misschien zal niet álles nodig zijn, maar meten = weten.
De kosten? Ehm, je kunt er eigenlijk niets zinnigs over zeggen.
ik was destijds iets van €600,- kwijt, maar ik hoefde nauwelijks wat nieuw te kopen, slechts nokkenaskettingen, zuigerveren & klephoedjes, de rest viel nog (nét) binnen de toleranties, en gezien de kms (weinig dus) die ik wilde gaan maken met dat blok, heb ik er voor gekozen om alles wat niet strikt noodzakelijk was niet te vervangen
Als je een béétje handig bent kun je veel zelf hoor. En anders eens bij 1 van de clubdealers vragen
Grtz,
René