Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A

09 juli 2023 23:19 #1 door Tom
Dag mensen handkap probleem!

Ik heb een paar Barkbusters Storm-handkappen gekocht voor mijn Honda Africa Twin XRV 750 RD07A 2001, maar ik heb een probleem met de montage ervan. Het gemartel met de interne stuurgewichten laat ik nog maar buiten beschouwing hier , het echte probleem is het monteren van de Barkbusters kappen en klemmen. Ze zouden moeten passen..maar het lijkt gewoon universeel spul te zijn, en ik krijg het niet echt mooi voor elkaar zoals bedoeld. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, maar de remleiding blijft maar in de weg zitten. De opstelling lijkt anders op een RD07A dan op oudere AT's. Ik heb het hele internet afgezocht op zoek naar een oplossing. Weinig resultaat . Op oudere Africa Twins lijken de soms wel gemonteerd te worden . Hoe ik de klemmen ook plaats; Ze wijzen te veel naar beneden of naar boven, afhankelijk van of ik de kabels boven of onderlangs laat lopen. Koppelingszijde past ook slecht, maar rem-/gaszijde is slechter.

Uiteindelijk heb ik een kleine langwerpige beugel/plaatje gemaakt omdat ik snel iets nodig had. Ik vraag me echt af of er iemand is die Barkbusters Storm op een Africa Twin RD07A passend heeft gekregen.



Staat niet lekker



Remcilinder druk tegen de klem aan...komt niet uit.


Bovenlangs laten lopen is ook geen optie, want dan richt de remhendel extreem naar beneden.


Ik heb een Frankenstein/McGuyver plaatje gebruikt om het armpje te verlengen. Nu is de richting goed , alles.zit "oke-ish" vast, maar je mist wel stevigheid t.o.v. hoe het bedoeld is.

Ik hoor graag jullie mening!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2023 23:55 - 09 juli 2023 23:56 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A
Geen idee of het wel/niet zou moeten passen, sorry :blink: Ik heb zelf ook wel eens zitten k*tten met BarkBusters :(

Wat ik zelf zou proberen is met een alu plaatje de beugel die in je handkap zit wat verlengen, zodat de klem die om je stuur moet wat verder naar het midden/onder op moet schuiven, dan komt ‘ie onder je dwarsstangetje terecht, maar dan is ‘ie iig weg van de remunit. Zou dat een optie zijn?

Grtz, René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2023 00:45 #3 door Tom
Beantwoord door Tom in topic Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A
Oeh! Ook nog een idee inderdaad. Het zou mooi zijn als dat originele stangetje en de klem weer gebruikt zouden worden voor de stevigheid zonder dit plaatje van mij er tussen. Jouw idee is misschien wat steviger. Het blijft echter wel allemaal een beetje een compromis waarmee je wat stevigheid inlevert denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2023 16:55 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A
Het model Storm heeft de onhebbelijkheid dat de klem 'horizontaal' ligt. Andere BB modellen hebben een meer verticaal staande stuurklem. Monteren is dan ook nog steeds ff puzzelen maar wel mogelijk. Heb ze zowel op mijn XRV's gehad als nu op de CRF en bewust niet het model Storm gekozen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2023 01:22 #5 door Tom
Beantwoord door Tom in topic Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A
Deze montagebeugels zien er zo te zien al een stukje anders uit idd..
Had je trouwens een RD07A? Ik heb op een forum wel eens dit type gemonteerd gezien, maar dat was op een ,ik meen, RD04 model met een iets andere hoofdremcilinder. Net dat kleine verschil maakt dat het wel past aan de rechterkant op het stuur.
Links heb ik ook wel , soort van, passend kunnen krijgen..de hoek had ik liever heel ietsje rechterop gehad, maar het is acceptabel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2023 15:21 #6 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A
Ik heb ze op mijn RD07a zitten, maar moet bekennen, zit echt vrij krap. Ik heb het remcilinder iets moeten verschuiven, anders past het niet.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2023 15:43 - 12 juli 2023 13:46 #7 door Tom
Beantwoord door Tom in topic Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A
Super waardevolle posts mensen! Hartelijke dank!

Er zit overduidelijk een verschil in jullie aluminium beugels en die van mij.

Overigens ook in de hoofdremcilinder (kijk maar hoe de leiding de cilinder verlaat), maar mijn Barkbusters beugels zijn veel korter en niet gebogen.
Met t geen mogelijkheid krijg ik deze gemonteerd tot onder het dwarsbalkje op het stuur!

Ik heb dit spul besteld bij NR1 motor. Ik zal ze eens mailen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2023 08:47 #8 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A
Ik heb ook echt op de millimeter moeten passen, door de remhendel te verschuiven en de leidingen te moeten draaien voordat het ging lukken.
Ik heb de UNIVERSAL Hardware Kit -Two Point Mount (Straight 22mm) er op zitten, maar zo denk ik eerder voor de UNIVERSAL Hardware Kit -Two Point Mount (Tapered) gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2023 18:15 #9 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A
Niet echt een antwoord op de vraag, maar misschien heeft iemand er wat aan in de toekomst:

Mijn ervaring met Barkbusters is dat de universele kit nooit echt heel goed werkt, of je moet er speciale bevestigingen bij kopen. Als je graag dit type handkap wilt kan je beter Cycra kopen. Deze bevestiging zit naast je stuurklem dus dan zitten er geen leidingen of kabels in de weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 21:21 #10 door Tom
Beantwoord door Tom in topic Barkbusters Storm passen niet op XRV750 RD07A
Bedankt voor de tips! Ik heb een andere set Barkbusters binnen en het past 👍.

Ik ben er nog ff ingedoken en heb met NR1 motor besproken wat ik lijk nodig te hebben.
SW Motech/NR1 motor hadden echt niet het juiste geleverd. Zie op de onderstaande foto's wat het euvel is. Je hebt voor een Africa Twin absoluut de iets langere beugels nodig met daarin het nummer V036 gestanst. Deze hebben dus de benodigde bocht aan het eind. De rechte, te korte beugels hebben nummer V030.
Op de verpakking van de set beugels en kappen die wel past, staat artikelnummer BHG-151-00-NP
Ik heb echter andere kappen gebruikt dan die bij die set zitten, namelijk de Storm STM-003, omdat mij die iets prettiger lijken tegen wind. Ze zijn iets hoger. Ze zijn echter 1 op 1 uitwisselbaar .

Kleine kanttekening: Het kostte me echt te veel moeite om die originele trildempers(zeg ik dat goed?)/knelbouten uit het stuur te krijgen. Ik heb die clips er uit gesloopt, heb zitten boren, wroeten, trekken, hameren, enz. Bijna alles geprobeerd, maar het zit muurvast. Ik vermoed geroest
Uiteindelijk heb ik de beugels maar in het M6-draad bevestigd in alles wat nog in het stuur is achtergebleven. Dan maar een lange M6 bout ipv M8. Het geheel voelt erg degelijk aan. Ik lees dat sommige mensen het hele zwikkie dieper het stuur inslaan, dat is misschien een optie, maar dan krijg je het nooit meer terug. Of je moet iets van een trekker maken..Ik had er iig geen zin in 🙃. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden