bandenspanning Bridgestone AX41 op een RD07

18 juli 2023 19:59 #1 door Erzberg
Kan iemand me adviseren ?

Ik heb voor de 1ste keer een set Bridgestone AX41 op mijn RD07 gelegd.
Ik ga er (binnendoor) mee naar Zuid-Frankrijk rijden, en dan daar wat oude offroad pistes in de Alpen genre Col de Parpaillon, Col de Bonnette, ...

Welke druk wordt me geadviseerd door een ervaringsdeskundige ?

Dank je

Erzberg (Jo)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2023 17:55 #2 door alain
Beantwoord door alain in topic bandenspanning Bridgestone AX41 op een RD07
Ik hou niet van zulke wegen, maar heb er noodgedwongen vaak op gereden. (Duizenden kilometers). Iets minder druk dan aanbevolen rijdt misschien aangenamer, maar is gevaarlijk voor de velgen.
Ikzelf stak er altijd een goede stoot lucht bij. Niet comfortabel, maar nooit enig letsel aan de velgen opgelopen.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2023 21:53 #3 door Niels Meijer
Beantwoord door Niels Meijer in topic bandenspanning Bridgestone AX41 op een RD07
Ik heb dezelfde banden nu onder mn alpje gelegd maar geen ervaring nog met de spanning. Ik heb nu 2,4 bar voor en achter, max mag er 2,4 voor en 2,3 achter in volgens de band.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 10:13 #4 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic bandenspanning Bridgestone AX41 op een RD07
Met mijn xrv750 diverse keren deze onverharde wegen gereden. Ik veranderde niets aan de bandenspanning tov de heen- of terugweg over de peages. Ging prima. Had heidenau k60 scout banden. Ik reed easy op deze gravelpaden en niet met hoge snelheden (reed solo). Had en heb ook geen apparatuur om de banden zelf weer op druk te zetten. Reken er niet op dat tankstations in die bergdalen " banden oppomp automaten" hebben.
(De lgks en parpaillon ook gereden met onze honda cb500 uit 2002 met straatbanden. Ook dat gaat, snelheid wel duidelijk laag. Maar blijft super). Check de dagen, niet alles is elke dag geopend voor gemotoriseerd verkeer.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2023 08:34 - 22 juli 2023 08:36 #5 door renATus
Beantwoord door renATus in topic bandenspanning Bridgestone AX41 op een RD07
2,4 bar voor en achter, max mag er 2,4 voor en 2,3 achter in volgens de band.

Deze settings gewoon aanhouden. Lage bandenspanning heeft bij offroad haast geen nut. Zeker niet voor onze zware fietsen. Kijk deze video eens:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden