Het is die tijd van het jaar dat ik bezig ben met voorbereidingen voor komend jaar met de motor.
Ik heb de volgende zaken nu op de planning staan:
Vloeistoffen/filters vervangen
Nieuw kettingset
Vervangen achterschijf+ blokken
(was hier al opgemerkt maar die is inderdaad aan vervanging toe;) )
banden voor en achter.
(Shoenen waren stiekem toch ouder dan de handelaar beweerde en beginnen nu de leeftijd te tonen)
bougies en brandstof filter ook maar daar wacht ik nog heel even mee tot het voorjaar
Nu kan ik prima zelf een hoop sleutelwerk wel doen maar zijn toch een paar vragen die ik heb.
Vloeistoffen filters:
spreekt voor zich gaat me wel lukken gok ik zo.
Kettingset:
ik overweeg via desert motoren een did set aan te schaffen v16 a 45 (zit er nu ook op) met een (verbeterd) voor tandwiel (ik gok dat een deel wel weet welke ik bedoel) tandwielen zijn geen probleem alleen heb ik 0 ervaring met het dichtknijpen van die ketting zelf en heb weleens begrepen dat je dat toch ook stevig fout kan doen waardoor de ketting onbruikbaar wordt?! Tips adviezen zijn welkom.
Remschijf/blokken:
verwacht ik niet zo veel problemen alleen vind ik de og schijf pijnlijk duur dus ben ik benieuwd wat een goed alternatief is? Is bv de brembo 68B407A5 een goed alternatief?
Banden:
dit was een beetje hocuspocus voor me. 1 ga Ik dat zeker zelf niet kunnen, en 2 welke banden dan?
Nu heb ik inmiddels mijn ogen laten valen op de mitas enduro trail + banden. Ik vind zelf dat de AT er completer uit ziet met een set enduro banden en dit set lijkt in mijn wensen te voorzien omdat ik toch ook echt wel van plan ben het asfalt te verlaten. Heeft iemand ervaring met deze banden of adviezen?
+ waar kan ik deze het best kopen / laten omzetten? merk dat er best een groot verschil zit tussen aankoop prijs online en via een motoronderhoudsbedrijf marges snap ik wel maar een markup a 100,- per band schrik ik wel een beetje van