Rebuild Blauwe AT

10 mrt 2010 19:15 #21 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Rebuild Blauwe AT
We herkennen dat ding niet meer straks! Normaal hoor ik altijd iets slepend achter me rijden en zie dan niet anders als een rijdende blubber berg  :P

Ben benieuwd naar het resultaat!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 15:43 #22 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Ach dat valt wel mee Tim. En normaal rij jij toch altijd voor me  ;)  En anders kom je maar een keer buurten...

Vandaag niet echt op geschoten. Maar goed, olie en bougies zitten er weer in, en het roadbook is weer aangesloten en gemonteerd. De Imo wilde ik dus op een andere manier monteren, en daarvoor moest ik nog even puzzelen hoe ik dat voor elkaar ging krijgen. Vervolgens had ik daar natuurlijk de spulletjes niet voor bij de hand en moest die nog gaan halen. Maar goed, misschien duik ik dalijk nog even het schuurtje in om dat in elkaar te zetten.

Wel nog even een (naar eigen zeggen) hele goeie tip/truc bij het monteren en lossen van je bougies. Ik had namelijk het rubbertje waarin de bougie normaliter vast geklemd wordt stuk, dus viel de bougie er uit bij het demonteren, en bij het monteren is het helemaal een drama. Zeker bij de voorste bougie en die rechts achter.

Wat ik nu gedaan heb is een stuk brandstofslang door de bougie sleutel heen getrokken. Bij het loshalen van een bougie kun je deze al via de bougiesleutel vastzetten op de bougie, en je draait de bougie eruit. Bij het plaatsen kun je deze slang meteen gebruiken om de bougie de eerste paar slagen met hand kracht vast te zetten zodat je wat meer gevoel hebt, en niet meteen de schroefdraad kapot draait.

Foto's zeggen meer dan woorden :








In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 16:34 #23 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Rebuild Blauwe AT
Goed bezig Rob, wanneer je een strippie of iets dergelijks nodig hebt dan hoor ik het wel. :)

Tip van een slang over de bougie is ook handig voor lampjes welke moeilijk "te pakken zijn" in hun behuizing.

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 17:08 #24 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Rebuild Blauwe AT

....Wel nog even een (naar eigen zeggen) hele goeie tip/truc bij het monteren en lossen van je bougies....

Is zeker een goeie tip!
Overigens heb ik net gebeld voor mijn 21inch NX wiel(tje) en deze zou morgen klaar zijn dus de 27e zou goed moet komen!!! (ben namelijk vrij) Daarover pest ik je zondag wel  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 20:59 #25 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Zojuist dus even lopen pielen met de montage van de IMO en de bijbehorende bedrading. Ze voorzien dat ding van oversised bedrading, maar ik heb niet zo'n behoefte om hier in te gaan knippen.

Eerst maar eens een verlengstukje gemaakt voor de bevestiging zodat de imo iets meer naar links komt te staan. De bedoeling is om te kijken dat ik rechts dan ruimte over hou voor de navigator zodat deze niet meer op het stuur hoeft. Maar definitief kan ik het pas zien als de kuip er weer op komt.

Anyway, nog ff een fotootje van de voorkant genomen. Koplamp unit moet er nog op, maar ik moet daar eerst een glaasje gaan wisselen. (Wordt ook nog een rustig en tijdrovend klusje ben ik bang)




In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 17:07 #26 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Vandaag lampjes terug gemonteerd, accu geplaatst en even gecontroleerd of imo e.d. functioneren en ik heb zowaar alles in een keer goed aangesloten.
Daarna achterrem even onder handen genomen.

Vervolgens de 'nieuwe' tank erop en proberen te starten........
niets.......  :-\

Zag ik een lekkage bij de brandstofkraan. Tank er weer af, en de brandstof kraan van de oude tank erop gezet. Tank weer erop en starten.......
weer niets ....... :-\

Whoops, sleutel blunder...., zet wel je tank kraan even op open of reserve (in mijn geval)  :angel:

Weer starten......., weer niets  >:( ???

Eerste gedachten, geen brandstof, dus brandstof pomp even bekijken. (Nee, ik heb geen electronische dus kom niet aan met je contact puntjes ;) )
Uitgaande slang eraf en die was kurkdroog.
Ingaande slang eraf en die was wel vochtig van de brandstof.
Voordat ik echter toch even de brandstofpomp ging verwijderen eerst maar eens even de doorloopsnelheid van de brandstof naar de brandstofpomp toe bekeken..... slim  :angel: ...., er kwam wel brandstof, maar heel weinig.
heel de slangen vanaf tank tot pomp eraf, en even op de werkbank testen.
Ja hoor, brandstof filter was niet echt meer geweldig. Gelukkig had ik deze nog liggen dus vervangen.

Boel terug gemonteerd en opnieuw de doorstroom snelheid bekeken..... huh...., niets  :-\
Toch even met de mond aan de slang en een beetje zuigen en kuch, proest, bah...... prima doorloop.
Snel kraan op dicht.
Toevoer aangesloten op de pomp.
Kraan open en binnen notime stroomde ook de brandstof aan de uitgaande kant..

Alles weer aangesloten, en starten.......... starten........ starten......
Ezel, sukkel, kluns........  brandstofkraan niet open staan  :-[ :-[ :-[

Branstofkraan open, en weer starten...... starten..... starten......
uch uch , accu bijna leeg..... 3 plofjes...... accu op........

ZUCHT....... 

Even te lui om de accu uit de andere te halen, dus nu maar even aan de lader hangen. Zal zo nog even starten want hij heeft nu volgens mij niet meer zoveel nodig om aan te slaan......

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 17:56 #27 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Zo, proefritje (naar tankstation en terug) zit erop.

Note to myself : kroonplaten toch vervangen (stuur staat scheef), rempedaal iets hoger zetten, magneetje voor de IMO scoren want ik kan nu niet zien hoe hard ik ga (niet echt belangrijk  :angel: ) of hoeveel afstand ik heb afgelegd (wel belangrijk met roadbook ritjes).... Of het andere wiel erin kan ook nog....

Maar rijden....., heerlijk...... Nu weet ik weer wat ik al die tijd gemist heb.....
Zaterdag nog maar even aan de bovenstaande zaken werken en dan volgende week beginnen met de kuipwerk.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 19:49 #28 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Rebuild Blauwe AT
Ik ken een spreekwoord met het getal 3 er in maar jij weet het tot 5 te brengen  ::) :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 20:20 #29 door kees
Beantwoord door kees in topic Rebuild Blauwe AT
Hey Robster,

Waarschijnlijk ten overvloede: De stuurhouders in je bovenste kroonplaat zitten in rubbers en bij valpartijtjes torderen de rubbers en kan je stuur flink scheef staan. Als je de stuurhouders  en de klemplaatjes 'lost' en ermee wrikt zetten de rubbers en de stuurhouders zich weer op de juiste plaats.

Maar aan de kromme kroonplaat doe je niets natuurlijk!

Prttg wknd.. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 23:24 #30 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
He Brombeer.

Bovenste kroonplaat was zowiezo al los geweest, en de stuurhouders zijn opnieuw geplaatst. En als ze in de rubbers scheef staan, dan is dat ook heel duidelijk te zien. Maar ach, ik heb nog een andere set kroonplaten liggen dus ff snel vervangen en klaar. Moet alleen weer even klooien met het slot om dat over te zetten.

Maar dank voor het meedenken.



In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 13:18 #31 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Zo, in ruim anderhalf uur kroonplaten vervangen.

Allereerst verwijder de kappen en voorwielbrug :




Verwijder remklauwen en hang deze 'uit de weg' en verwijder wiel.
TIP: Maak voordat je de voorkant omhoog brengt alle te verwijderen bouten al een paar slagen los. Dat voorkomt dat je na het opkrikken lastig kracht kunt zetten omdat alles beweegt.



Nu is het zaak om de kroonplaat bouten los te draaien. (Helemaal verwijderen is niet echt noodzakelijk, tenzij je er iets aan bevestigd heb zoals bij mij het geval is.



De tip met de schroevendraaiers. Zo vallen de poten er bijna gewoon uit, en hoef je niet moeilijk kracht proberen te zetten :


Maak nu de bouten van de stuur bevestigingen los :

(Let op, er zit een ringetje onder, dus even laatste stukje met de hand en alles opvangen)

Verwijder nu het stuur. Ook hier zitten weer ringetjes die makkelijk wegvallen als je niet op let:


Vervolgens heb ik de bekabeling naar het contact slot los gehaald. Deze zit met een torks schroef met een puntje in het midden vast. Gelukkig past de schroevendraaier voor het borgen van de navigator bevestiging van de garmin 2820 .... (Foto is erg wazig)



Verwijder de bout boven op de bovenste kroonplaat. Deze zit (en hoeft) niet echt heel erg vast te zitten.



Nu zou ik, om volledig de kroonplaten te vervangen het stuurslot moeten verwijderen. Zoals op de foto te zien is, zijn de bouten afgerond om te voorkomen dat een onverlaat deze gewoon los zou kunnen draaien. Na een goede inspectie vertrouwde ik erop dat de bovenste kroonplaat niet verbogen was en heb dus deze moeite over geslagen.


Vervolgens nog het verwijderen van de bevestiging van de bovenste kroonplaat


De onderste kroonplaat even op een vlak oppervlak gezet en ik kon deze enigsinds heen en weer wiebelen. (Geen foto genomen)
Dus inderdaad getordeerd.

Nu weer alles in omgekeerde volgorde terug gemonteerd.

Ben in totaal een uur en 3 kwartier bezig geweest, waarbij ik nog best veel tijd kwijt was met het monteren van de kappen omdat de boutjes niet echt lekker 'voor het gat' wilden zitten. Overigens geldt hier weer als tip niet elke bout direct vast te schroeven, maar pas op het einde alles aan te draaien.


Ondertussen vond ik trouwens ook het magneetje voor de snelheidsmeter, dus die kunnen we weer gewoon gaan plakken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2010 09:27 #32 door Frankvdb
Beantwoord door Frankvdb in topic Rebuild Blauwe AT
mooi geillustreerde en beschreven handleiding die je daar maakt Rob, chapeau !!

waarvoor dank, Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 20:29 #33 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Zo, kuipdelen tijd. Maar dat wordt beschreven in een ander topic :

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=2837.new#new

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 12:49 #34 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Rebuild Blauwe AT

Vandaag lampjes terug gemonteerd, accu geplaatst en even gecontroleerd of imo e.d. functioneren en ik heb zowaar alles in een keer goed aangesloten.
Daarna achterrem even onder handen genomen.

Vervolgens de 'nieuwe' tank erop en proberen te starten........
niets.......  :-\

Zag ik een lekkage bij de brandstofkraan. Tank er weer af, en de brandstof kraan van de oude tank erop gezet. Tank weer erop en starten.......
weer niets ....... :-\

Whoops, sleutel blunder...., zet wel je tank kraan even op open of reserve (in mijn geval)  :angel:

Weer starten......., weer niets  >:( ???

Eerste gedachten, geen brandstof, dus brandstof pomp even bekijken. (Nee, ik heb geen electronische dus kom niet aan met je contact puntjes ;) )
Uitgaande slang eraf en die was kurkdroog.
Ingaande slang eraf en die was wel vochtig van de brandstof.
Voordat ik echter toch even de brandstofpomp ging verwijderen eerst maar eens even de doorloopsnelheid van de brandstof naar de brandstofpomp toe bekeken..... slim  :angel: ...., er kwam wel brandstof, maar heel weinig.
heel de slangen vanaf tank tot pomp eraf, en even op de werkbank testen.
Ja hoor, brandstof filter was niet echt meer geweldig. Gelukkig had ik deze nog liggen dus vervangen.

Boel terug gemonteerd en opnieuw de doorstroom snelheid bekeken..... huh...., niets  :-\
Toch even met de mond aan de slang en een beetje zuigen en kuch, proest, bah...... prima doorloop.
Snel kraan op dicht.
Toevoer aangesloten op de pomp.
Kraan open en binnen notime stroomde ook de brandstof aan de uitgaande kant..

Alles weer aangesloten, en starten.......... starten........ starten......
Ezel, sukkel, kluns........  brandstofkraan niet open staan  :-[ :-[ :-[

Branstofkraan open, en weer starten...... starten..... starten......
uch uch , accu bijna leeg..... 3 plofjes...... accu op........

ZUCHT....... 

Even te lui om de accu uit de andere te halen, dus nu maar even aan de lader hangen. Zal zo nog even starten want hij heeft nu volgens mij niet meer zoveel nodig om aan te slaan......




Herkenbaar :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 07:27 #35 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Note to myself :
- nieuw rubber steken
- navigator kabeltje omzetten van de ene op de andere
- bevestigings gaatje maken (andere bevestigings methode van de kuip)
- knipperlichten voor niet vergeten.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2010 23:05 #36 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Pffff....., ik heb het niet met verhoudingen (tot grote vreugde van mijn vriendin ;) )
Achterkuipdeel in de plamuur zetten dus iets te weinig verharder gebruikt. Staat nu al 2 dagen te drogen en begint eindelijk iets te worden.
Al lerende dus meer verharder gebruikt voor de voorkuip, en die kon ik vandaag dus verder afwerken :



Op de foto ziet het er nog aardig uit, en als ik rij zal het ook verder niemand opvallen, maar het is verre van perfect afgewerkt. Is ook eigenlijk onmogelijk met zo weinig tijd. Maar zoals al eerder gezegd, ik ga niet voor de schoonheidsprijs.

Daarnaast alvast het gaatje gemaakt voor de andere bevestiging van de kuip.
Navigator kabel getrokken, aangesloten navigator testen.... geen spanning  ???
Zekering gecontroleerd. Geen probleem. Spanningsmeter op de stekker, 12 volt  ??? ??? ???
Het pinnetje van de 12 volt in de stekker iets schoon gemaakt, en weer wat verder naar buiten getrokken en opnieuw navigator aansluiten.... weer geen beeld  ??? ??? ??? ??? ??? ???
Stekkertje weer los, ..... he...., 12 volt pinnetje weg !!!!!! ...... zucht....., afgebroken in de behuizing. Nog wat lopen klooien, maar dat gaat m niet worden. Even wat hulp troepen in geschakeld en hopenlijk hebben we vrijdag avond een andere kabel.

Blijft nog altijd nieuwe bandjes steken, knipperlichten en navigator kabel staan. En vrijdag dan de valbeugels monteren.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2010 23:53 #37 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Rebuild Blauwe AT

....Even wat hulp troepen in geschakeld en hopenlijk hebben we vrijdag avond een andere kabel.....

Ik kom er net achter dat die KOEKENBAKKERS van DHL mijn velg in Den Haag hebben staan en dat ik die morgen moet oppikken. Dus ik gok dat ik wel dus er wel ff langs kan scheuren! Mail u als ik hem heb.

ennuh het ziet er netjes uit hoor! Beter als het was en daar ging je voor  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2010 08:26 #38 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic Rebuild Blauwe AT
Tof project. Ben het met plezier aan het volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2010 15:16 #39 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Ach, wacht maar als ik aan de andere ga beginnen. Heb ik meer tijd voor, en kan ik dus nog uitgebreider in beeld brengen  ;D
Maar daar gaat ie bijna tot de laatste schroef uit elkaar !  Alleen blok blijft nog in het frame zitten.

Vanavond de zijkuip klaarmaken, voorkuip monteren, knipperlichten monteren en banden steken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2010 17:59 #40 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Goed, twin heeft zaterdag dus zijn eerste ritje sinds lang gemaakt, en heeft zich perfect gedragen.
Een aantal clubleden hebben m dus al kunnen zien. Alleen bandjes steken was nog niet gelukt, maar daar zal ik dan binnenkort wel eens wat over schrijven en uitbeelden.

(Staat al heel veel over op internet, maar toch leuk om het zelf ook eens te doen incl. (de-)montage.)


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden