Rebuild Blauwe AT

01 mrt 2010 14:45 #1 door robgoesdakar
Rebuild Blauwe AT werd gestart door robgoesdakar
Zo, eindelijk eens een dagje dat het buiten te doen is om te klussen. Nu ga ik proberen alles tot in detail bij te houden, dus elke reparatie en klus hier vermelden. Dit zal mogelijk ook gespekt gaan met diverse tips, trucjes of handigheidjes. Aanvullingen of alternatieven zijn welkom. Daarmee zouden we dan weer wat voer hebben voor de 'Alp en Raad' in de Transalper en voor op de wiki :).

Dus vandaag eens begonnen met 'de blauwe'.
Prio 1 is om hem weer op wielen te krijgen zodat er wat makkelijker heen en weer geschoven kan worden op de beperkte ruimte. Dus eerst de bovenste kroonplaat gemonteerd en het contact slot weer aangesloten.



Vervolgens de vorkpoten er weer in.
TIP: tik voorzichtig een schroevendraaier in de onderste en bovenste kroonplaat zodat de opening wat groter is. Dan schuift de vorkpoot er net even iets makkelijker in.
LET OP: sla deze niet dwars op de kroonplaat, want dan kun je juist krassen krijgen op je vorkpoot.
NB: Dit werkt overigens ook met het verwijderen van de vorkpoten




Dalijk ga ik heel even aan de 'zwarte' verder om daar de inwendige valbeugels te verwijderen zodat die gekopieerd kunnen worden.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2010 14:48 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Ow ja, toen ik toch bezig was......, maar meteen het kromme subframe verwijderd :

En krom is ie wel  :-\


Daarna met beleid wat licht geweld toegepast om het weer recht te krijgen. Uiteraard direct weer gemonteerd om rond slingerende zaken te beperken :


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2010 16:44 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Zo, hier even een foto van de bovenste bevestiging van de inwendige valbeugels.
Boven zit een plaatje op het frame (gewoon los !) waarin de valbeugel geschoven kan worden.

De volgende bevestiging is aan de onderste radiator bevestiging en helemaal beneden zit hij aan de onderste bevestiging van het motorblok aan het frame. (deze laatste niet op foto)

Mooie bijkomstigheid, ik heb zojuist gezien dat deze valbeugels ook op de alp (600) moeten passen.




In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2010 19:31 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Vandaag eerst maar eens de valbeugels weg gebracht om te laten kopieren....
Ze passen dus ook op een transalp 600 :)

Daarna thuis maar weer even aan de slag, maar het was nog altijd wel aan de zeer frisse kant  :-\

Eerst maar eens de handgreep achter gedemonteerd. Die was nogal scheef getrokken ....
(En nee, deze zijn niet standaard op je twin)

De scheve :



En de andere kant lijkt ook wel scheef, maar komt eigenlijk meer vanwege de hoek waarin de foto genomen is volgens mij :




Met enig grof geweld heb ik de linker dus weer relatief recht gekregen.

Maar omdat beiden nogal roestig waren heb ik de andere ook maar even los gemaakt.
Beiden met de staalborstel even goed bewerkt, en ze zitten nu in de hamorite en hangen in het (te kleine) schuurtje te drogen.
Mogelijk nog een laagje, maar dat zien we morgen wel weer.

Daarnaast het versnellingspookje, de koppelings en rem-hendel gemonteerd. Daarna waren me handen aardig koud geworden.
Hopenlijk kan ik morgen midden nog wat werk verzetten.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2010 01:15 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Rebuild Blauwe AT
was het niet handig je motorfiets eerst eens goed te wassen.... sleutelt toch veel fijner

:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2010 07:52 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Je kent me Ad, poetsen is niet mijn ding.
Maar je hebt helemaal gelijk. Voordat ie echt helemaal in elkaar gaat zal die ook eens grondig gereinigd moeten worden  :-\

En of dat fijner sleuteld dan ?? Denk het niet.  ;) (maar dat zal persoonlijk zijn)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2010 16:27 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Vandaag eerst nog maar eens wat spullen verwijderd. Het kontje stond al een tijdje scheef na een haastklusje met het vervangen van wat lampjes e.d. Als ik dan toch aan de slag ga, kan ik dat ook maar beter meteen goed mee nemen.

Bij het verplaatsen van de motor ook geheel onbewust de voorrem ingeknepen. (Kon eerder niet omdat ik gisteren pas de remhendel terug gemonteerd had). Stom natuurlijk, want nu zat alles muur vast en kreeg ik m nauwelijks nog vooruit. Remklauwen maar los gehaald, blokjes eruit, en dalijk maar gewoon eens grondig schoonmaken.

Het subframe leek nog altijd niet in lijn met het frame te staan. Alles verwijderd en op zicht recht gezet. Alle bedrading e.d. maar in een plastic zak gehangen zodat ik morgen toch even goed met water aan de slag kan om de boel eens gronding te reinigen.

Uitlaat gemonteerd (zat op de 'zwarte' omdat van die de pot gescheurd is.... nog iets wat er aangepakt moet gaan worden). Pfff...., werk genoeg dus.

Morgen hopen op een lekker zonnetje en de boel af spuiten.


Het ziet er nu een beetje troosteloos uit, maar het gaat goed komen :)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2010 17:03 #8 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rebuild Blauwe AT
Ik ben wel benieuwd of het nu beter werkt met de brommer een beetje schoon  ;D

was het niet handig je motorfiets eerst eens goed te wassen.... sleutelt toch veel fijner

:D


Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2010 17:48 #9 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Rebuild Blauwe AT
dat krom staan van je sub frame zit in de schetsplaat op je frame buis(waar de stuurpen en balhoofdlagers in zitten


kijk hier maar eens goed aan

kwestie van recht zetten en voilá recht sub frame tov van de rest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2010 18:39 #10 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Thnx Ad, dat had ik ook al gezien. Want het subframe zelf was recht.
Een paar tikjes en het geheel zat weer op z'n plek.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2010 13:41 #11 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Gisteren nog even eerst de motor afgespoten. En nee, het sleutelt niet makkelijker  :angel:  Ik blijf toch bij elk te verwijderen/monteren onderdeel eerst alles grondig met een doekje schoonmaken want er blijft altijd wel iets ergens achter. En vettigheid spuit je er zowiezo niet zo makkelijk vanaf.
Vervolgens het kontje weer gemonteerd, en dit keer zit ie in ieder geval recht. Maar ondertussen wel gezien dat op verschillende plekken op het frame er roest plekjes zitten. Nu liep ik laatst toevallig tegen een spuitbus hammerite aan, en heb toen een zwarte mee genomen. Heb daarmee de achter hand grips ingespoten, en dat was relatief eenvoudig te doen, en het resultaat was eigenlijk wel verbluffend. Als ik het frame echt goed zou willen doen, dan zou een nieuwe poedercoat laag zeker de moeite lonen, maar aan de andere kant, dit wordt geen show-room fiets. Dus bijwerken wordt het devies. Vandaag dus een spuitbus hammerite in aluminium kleur gekocht voor het bijwerken van frame e.d.

Zal vandaag wel niets meer worden ivm andere activiteiten. We gaan gestaag verder, maar merk wel dat ongemerkt je toch steeds meer dingetjes aan pakt omdat je ze ziet. Dus eigenlijk nog niet zo'n gek plan om in de winter maanden (als je de warme ruimte er voor hebt), je twin eens helemaal te strippen. Alles los te gooien, nieuw vet op lagers (brug e.d.), boutjes voorzien van kopervet, kleine plekjes bijwerken etc.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2010 18:25 #12 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Rebuild Blauwe AT

maar merk wel dat ongemerkt je toch steeds meer dingetjes aan pakt omdat je ze ziet.


weet waar je aan begint   ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2010 21:38 #13 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Rebuild Blauwe AT
YES ;D

Eindelijk weer eens een topic met foto's!
Altijd leuk om te zien hoe iemand anders dit soort klussen aanpakt ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2010 12:54 #14 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Rebuild Blauwe AT


Mogelijk nog een laagje, maar dat zien we morgen wel weer.


Voor het mooiste resultaat een volgende laag na 4 uur aanbrengen bij Hammerite, anders officieel weken wachten. De 2e laag hecht anders namelijk niet goed weet ik uit ervaring....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2010 18:47 #15 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Dat geldt voor de potjes.
Voor de spuitbussen kun je binnen een half uur alweer een nieuwe laag aanbrengen.  Dus binnen 2 uur heb ik er 4 lagen op zitten :D

Spuitbussen zijn dus nog een stukje efficienter ook nog.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2010 19:38 #16 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Vandaag maar overstag gegaan voor de nog steeds zeer frisse temperaturen. Schuurtje uitgemest en een hoop spullen naar de zolder verhuisd om plek te maken. Motor kan nu in het schuurtje staan, en ik moet me dan alleen nog in allerlei bochten wringen om overal fatsoenlijk bij te kunnen.

Daarna wat klein spuit werk en alvast CDI, Spanningsregelaar, start relais e.d. weer gemonteerd.

Niet zo'n spannende foto's dus, maar ach voor het foto album zullen we maar zeggen.

Voor:


Na:


Alle stekker verbindingen goed schoon gemaakt en ingespoten.

Overigens doe ik dat ook met elk boutje/moertje wat los gaat. Goed schoonmaken en voorzien van kopervet voordat het weer vast gezet wordt.

Ondertussen ook de zijstandaard los gehaald. (ff geen foto's gemaakt, maar zal het met monteren wel even laten zien) Deze gewoon in de zwarte hamerite gespoten.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2010 19:46 #17 door HaRRuK
Beantwoord door HaRRuK in topic Rebuild Blauwe AT
Goed bezig Rob! Is ie klaar voor de MS1K?

Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2010 19:51 #18 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Hij moet de 27e al klaar zijn !!!
Tegen de MS1K heeft ie zijn volgende revisie waarschijnlijk alweer nodig  :angel:

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 17:08 #19 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Blauwe AT
Zo, vandaag maar weer eens de handen uit de mouwen gestoken.

Eerst maar eens de zijstandaard terug gemonteerd :


en onderstaande weer op de motor gemonteerd:


Daarna de brandstofpomp gemonteerd, bougies verwijderd en olie af gelaten. (Staat nu gewoon lekker uit te druppelen dus laat maar lekker staan)
TIP: Voor het verwijderen van de voorste bougie heb ik overigens de radiateur links voor even los gedraaid. Die blijft ook wel gewoon hangen aan de slangen.

Voorremmen even helemaal gereinigd, maar daar heb ik geen foto's van gemaakt. Kijk maar even in dat andere topic hoe je dat het beste kunt doen. Ik heb alleen de remklauwen en alles laten zitten en het dus iets minder grondig aangepakt als dat daar beschreven wordt, maar de acties lijken me duidelijk.

Als het een beetje mee zit en ik wordt morgen niet te veel gebeld dan kan ik de imo en roadbook weer monteren en aansluiten. Accu erop, luchtfilter bougies en tank en eens kijken of ik weer geluid uit de uitlaat kan laten brullen. Ow ships... achterrem ook nog even doen, inclusief monteren van de rempedaal. Hmm, en nog even puzzelen over het iets anders bevestigen van de imo en zo...  we zien morgen wel weer verder.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 18:26 #20 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rebuild Blauwe AT
Gaat voorspoedig zo te zien . 8)
Vergeet de olie en plug niet voor je hem laat brullen !!!! C:-)

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden