Radiator lek AT RD07A 1996

12 mrt 2024 15:47 - 12 mrt 2024 18:47 #1 door Jabo
Radiator lek AT RD07A 1996 werd gestart door Jabo
Hoi Allen.

vandaag onderweg naar werk ontdekt dat ik een pinhole lek heb in mijn rechter Radiator (AT RD07A 1996) dit is aan de onderzijde waar dat plastic rooster langs de radiator loopt deze blijkt al een tijdje tegen de radiator te schuren en hierdoor is een schuurplek ontstaan.
volgens mij een vaker voorkomend probleem (warhorse van Adam Riemann had dit ook waardoor ik eigenlijk snel wist waar ik moest zoeken plus het spoor van koelvloeistof )
nu heb ik al een flesje Lekstop in mijn radiator gegoten zodat ik in ieder geval naar huis kan rijden.

nu is mijn vraag wat een goede (semi) permanente oplossing is voor dit probleem)
een nieuwe radiator zou natuurlijk de beste oplossing zijn maar voor ik daar aan ga beginnen zou ik graag weten of jullie tips hebben
Adam had destijds iets van JB-Weld gebruikt, is dat een vatbare oplossing?

als ik toch aan een nieuwe radiator moet waar kan ik deze het best kopen (zie ze wel op ali maar heb daar mijn twijfels over)



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2024 19:17 #2 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Radiator lek AT RD07A 1996
Ik snap je twijfels over de Aliexpress versie. Ik heb ze wel aangeschaft onder het mom, vrij simpel onderdeel, kunnen ze niet veel fout aan doen.
Zitten er nu 3 jaar zonder issues, koelt prima, geen lekkages of makkelijk verbogen vinnen. De bijgeleverde slangen waren allemaal net niet op maat alleen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2024 19:31 #3 door Jabo
Beantwoord door Jabo in topic Radiator lek AT RD07A 1996
Wat mij vooral doet twijfelen is dat die radiateuren van ali een extra slang aanlsuiting hebben die ik bij het origineel niet zie en ik ook verhalen gehoord heb dat ze überhaupt niet goed op de montage punten passen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2024 23:42 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Radiator lek AT RD07A 1996
je kunt er ook voor kiezen om een nieuw koelblok in te zetten (oranjeboom radiateur fabriek)
enkel de lamellen worden dan vernieuwd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2024 08:59 #5 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Radiator lek AT RD07A 1996

Jabo schreef : Wat mij vooral doet twijfelen is dat die radiateuren van ali een extra slang aanlsuiting hebben die ik bij het origineel niet zie en ik ook verhalen gehoord heb dat ze überhaupt niet goed op de montage punten passen

Daar had ik bij mijn RD07A geen last van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2024 21:59 #6 door Jabo
Beantwoord door Jabo in topic Radiator lek AT RD07A 1996
koelblok zelf is niet lek het is de "pan" aan de onderkant die is doorgesleten door het schuren van dat plastic rooster wat er aan de onderzijde voor zit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 09:24 #7 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Radiator lek AT RD07A 1996

Jabo schreef : koelblok zelf is niet lek het is de "pan" aan de onderkant die is doorgesleten door het schuren van dat plastic rooster wat er aan de onderzijde voor zit


Dat kan je toch laten lassen zodat het weer dicht is? Budget alternatief is kneedbaar 2 component noodreparatie materiaal.
Heb daar in het verleden zelfs een gat mee gedicht in een carter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden