Afkitten luchtfilterhuis

02 mrt 2010 20:50 #1 door dj.verhulst
Afkitten luchtfilterhuis werd gestart door dj.verhulst
Ik heb voor de winterstop de kleppen gesteld en sinds dien houd ie wat in bij een 90 km.....
Nou vroeg ik me af of ik de aansluiting er wel goed op heb zitten ,, nu ga ik de tank eraf halen en het luchtfilter huis
maar wat ook kan dat ie valse lucht trekt via de rubbers,,, wat gebruiken jullie om ze af te kitten ? 
ik herinner dat mijn filterhuis is afgekit ,  motor is wel zuiniger  ;D  maar ik moet er wel wat aan doen want te arm is schadelijk voor d e motor , geeft te veel hitte

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2010 21:35 #2 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Afkitten luchtfilterhuis
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je motor te warm wordt bij de africa twin, daar moet je echt je best voor doen. Alleen de bougies worden bij een te arm mengsel te heet, en dit kan je simpel controleren door er een uit te draaien en te bekijken.

http://www.xs4all.nl/~wktriker/bougies.htm

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2010 21:45 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Afkitten luchtfilterhuis
dj,

Waar denk je dat het lekt dan?

Ik heb helemaal in het begin (heeeeeeel lang gelee) de aansluiting op het luchtfilterhuis moeten afkitten. De lijm liet los en kon een beetje naar binnen kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2010 21:59 #4 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Afkitten luchtfilterhuis

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je motor te warm wordt bij de africa twin, daar moet je echt je best voor doen. Alleen de bougies worden bij een te arm mengsel te heet, en dit kan je simpel controleren door er een uit te draaien en te bekijken.

http://www.xs4all.nl/~wktriker/bougies.htm


ik zag er eentje uitdraaien en kijken


omdat ie inhoud en ineens een stuk zuiniger is geworden

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2010 22:09 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Afkitten luchtfilterhuis
Als je je kleppen gesteld hebt, heb je ook je luchtfilterhuis los gehad.
Nu weet ik uit ervaring dat het terug plaatsen ervan nogal een lastige klus kan zijn. Ik heb zelf identieke ervaringen (kwa inhouden, gebruik is met mijn rijstijl geen constante factor  :-X ), en toen bleek dus dat hij gewoon op de reguliere aansluiting niet helemaal goed zat.
Verder even goed kijken of je bougies wel goed vast zitten. (weer niet te vast natuurlijk....., hmm, is er eigenlijk een aanhaalmoment voor de bougies ?)

Als je echt duidelijk een scheurtje in het luchtfilterhuis bij de aansluiting ziet zitten, dan lijkt het me wel duidelijk, maar anders eens even de bevestigingen goed nalopen.

En weet je 100% zeker dat je alles goed hebt af gesteld ?
Misschien nogmaals controleren ?

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2010 22:40 #6 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Afkitten luchtfilterhuis

Als je je kleppen gesteld hebt, heb je ook je luchtfilterhuis los gehad.
Nu weet ik uit ervaring dat het terug plaatsen ervan nogal een lastige klus kan zijn. Ik heb zelf identieke ervaringen (kwa inhouden, gebruik is met mijn rijstijl geen constante factor  :-X ), en toen bleek dus dat hij gewoon op de reguliere aansluiting niet helemaal goed zat.
Verder even goed kijken of je bougies wel goed vast zitten. (weer niet te vast natuurlijk....., hmm, is er eigenlijk een aanhaalmoment voor de bougies ?)

Als je echt duidelijk een scheurtje in het luchtfilterhuis bij de aansluiting ziet zitten, dan lijkt het me wel duidelijk, maar anders eens even de bevestigingen goed nalopen.

En weet je 100% zeker dat je alles goed hebt af gesteld ?
Misschien nogmaals controleren ?


ik wilde de boel weer loshalen en alles bekijken ,, of ie inderdaad verkeerd op de carb aansluit

er is niks aan de afstellingen van de carbs veranderd,, wel stonden de kleppen belachelijk ruim zeker de voorste cilinder de uitlaatklep

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2010 22:52 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Afkitten luchtfilterhuis

(weer niet te vast natuurlijk....., hmm, is er eigenlijk een aanhaalmoment voor de bougies ?)


Aanhaalmoment 14 Nm (1,4 kgf) bij nieuwe bougie.

Aanhaalmoment 16 Nm (1,6 kgf) bij een gebruikte.

Electrode-afstand 0,8 tot 0,9 mm.

Inlaat klep (koud, i.i.g. < 35*C) 0,13 - 0,17 mm
Uitlaatklep (koud, i.i.g. < 35*C) 0,18 - 0,22 mm

Bron: Haynes' Service & Repair Manual

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden