laadprobleem...?

07 mrt 2010 21:28 #1 door Rob
laadprobleem...? werd gestart door Rob
Omdat mijn tripmeter zonder aanleiding soms 'automatisch reset' ben ik op advies (en natuurlijk wat zoeken op dit forum) wat gaan meten. Dit omdat ik bang was voor een kapotte spanningsregelaar (en mogelijke gevolgen van dien..).
Ik heb gemeten op de accupolen:

accu gaf 12.9 V

zonder lichten aan: stationair: 14.5, bij 2000 rpm: 14,3, bij 5000 14,3 V
met lichten aan:      stationair: 14,4, bij 2000 rpm: 14,1, bij 5000 12,8 afnemend tot 12 (en soms nog eronder..)

Stekkers goed bekeken, spanningsregelaar opnieuw gemonteerd (aarde?) en toen nog een keer: zelfde resultaat. ??? ???

Lijkt dus op een laadprobleem (toch?);
Ik zal ws wel aan accu, dynamo op (toch?) spanningsregelaar moeten denken maar weet niet zo goed meer hoe verder.. Tips / suggesties zijn dus erg welkom !!  ;D


Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2010 21:51 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic laadprobleem...?
Ik verdenk  de spanningsregelaar , en zou hem gewoon vervangen .
Zou ook eerst even de dynamo doormeten , weet je in ieder geval dat dan alles goed is

groeten Olaf


AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2010 22:13 #3 door Huib
Beantwoord door Huib in topic laadprobleem...?
Hoi,

Ik heb exact hetzelfde gehad. Blind de accu vervangen en na een week kon ik em weer ergens aanduwen. Eerst zonder licht gemeten en die waarde was goed..... duurde een tijdje voor ik er achter kwam dat als ik het licht aandeed de spanning inzakte. Uiteindelijk de spanningsregelaar vervangen en het probleem was over.

Huib.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2010 07:51 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic laadprobleem...?
Als je in de buurt van Den Haag woont ofzo kun je wel een spanningsregelaar van mij lenen om te kijken of dat helpt. Heb er 2 reserve.... pb/mail maar!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 22:59 #5 door N!ek
Beantwoord door N!ek in topic laadprobleem...?
Spanningsregelaar heb ik hier op de plank "reserveonderdelen" liggen. Neem ik wel mee als we, binnenkort, een keer gaan touren.

Tripcomputer, als die ook kapot blijkt, kun je eventueel vervangen door een fietscomputertje van een tientje. Naast deze technologische vooruitgang wordt de Twin ook minder kopzwaar. :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden