Gestotter, inhouden en toen niets meer...

02 feb 2009 14:40 - 03 feb 2009 12:02 #1 door Stinger
Gestotter, inhouden en toen niets meer... werd gestart door Stinger
Nadat mijn motor en paar dagen geleden bij het starten compleet doodviel(spanning eraf, dagteller en klok op nul) Was het vandaag goed raak. Tijdens het ritje naar mijn werk had ik dusdanig last van gestotter dat ik bijna op de vluchtstrook ben gaan staan.
Aangekomen op mijn werk probeerde ik hem na parkeren nogeens te starten waarna de spanning weer wegviel en mijn klokje weer op nul stond en knipperde. starten kon ik op dat moment wel vergeten want hij ratelde wat maar verder nul...
What's the problem here???
Zal het weer eens de spanningsmeter zijn? Laadprobleem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 15:34 #2 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Gestotter, inhouden en toen niets meer...
Ik gok de spanningsregelaar ::), succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 20:10 #3 door Stinger
Beantwoord door Stinger in topic Gestotter, inhouden en toen niets meer...
Pfff, alwéér..  :-\

Tanx voor het meedenken. Ik ga er mee aan de slag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 20:59 #4 door trx
Beantwoord door trx in topic Gestotter, inhouden en toen niets meer...
Kan het ook een losse baterrijklem zijn die voor zo'n fenomenen zorgt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 21:29 #5 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Gestotter, inhouden en toen niets meer...

Kan het ook een losse baterrijklem zijn die voor zo'n fenomenen zorgt ?



Zou ook kunnen, maar volgens mij blijft ie dan wel GEWOON lopen, dus geen sputteren ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 21:44 #6 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Gestotter, inhouden en toen niets meer...
kijk in TA ik heb een stukje geschreven martin zal het op deze side zetten :'(
accu opladen1 klemmen 2schoon maken en aan draaien 3 spaning meten met muli meter 12,6 volt starten 14.8 ofzo licht aan 12.8 volt gas 5000tpm 14,5 volt

we horen nog van je

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 22:10 - 02 feb 2009 22:14 #7 door Stinger
Beantwoord door Stinger in topic Gestotter, inhouden en toen niets meer...
Niet vervelend bedoeld, maar ik heb soms vanwege je gebruikte grammatica oprecht problemen te begrijpen met wat je nu wilt zeggen.
Ik begrijp dat de accu terwijl je hem start 12,6 volt moet geven, vervolgens wanneer hij loopt 14,8 moet aangeven op de multimeter wat bij licht aan terugloopt naar 12,8.. En dat hij bij 5000 tpm 14,5 volt geeft.
Klopt dit?

Hoop dat het stukje uit de TransAlper (die ik níet heb) waar je het over hebt wat duidelijkheid gaat brengen.  :-\
Zal nogeens in het oude forum spitten naar de volt-waardes.
Maar als iemand het me nu kan vertellen wordt ik daar ook wel blij van.
Dus;
Bij niet lopende motor;
Bij lopende motor met licht uit;
Bij lopende motor met licht aan;
Bij lopende motor terwijl je (+- 5000 tpm) gas geeft;


Alvast dank. Groet, M.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 22:46 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Gestotter, inhouden en toen niets meer...
Je weet iig er iets van anders had je zijn turbo-taal niet ontcijferd. Wat je daaruit haalde klopt, op 1 dingetje na (zie 1e puntje).

Bij niet lopende motor: MINSTENS 12.5 of iets meer
Bij (stationair) lopende motor met licht uit: boven 14 volt, kan oplopen tot 15
Bij (stationair) lopende motor met licht aan: tussen 13.8 en 14.2
Bij +/- 5000 tpm: max. 14.2

Gemeten over de polen.

Is je accu onder 12.5: is ontladen, of 1 of meer cellen kapot.

Laadspanning van motoren meet je altijd belast, dus met dimlicht aan.

Give or take a few tienden op deze waarden.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 23:26 - 03 feb 2009 12:04 #9 door Stinger
Beantwoord door Stinger in topic Gestotter, inhouden en toen niets meer...


Bij niet lopende motor: MINSTENS 12.5 of iets meer
Bij (stationair) lopende motor met licht uit: boven 14 volt, kan oplopen tot 15
Bij (stationair) lopende motor met licht aan: tussen 13.8 en 14.2
Bij +/- 5000 tpm: max. 14.2

Gemeten over de polen.


Duidelijk thanks.
Kwam er net trouwens achter dat een van de accupoolschroeven los zat.  :-[
Ben vervolgens zonder enig gestotter naar huis gereden. Hopen dat het zo blijft..
(zoekt blank hout en klopt af..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden