Brandstofpomprevisie

10 mrt 2010 19:26 #1 door Erik ten Donkelaar
Brandstofpomprevisie werd gestart door Erik ten Donkelaar
Ik lees veel over de brandstofpompproblemen met name het inbranden van de punten.
De oplossing zou zijn het monteren van een diode en een condensator.
Iemand moet het schema toch hebben en weten welke diode en welke condensator er gebruikt worden.

Graag reactie ( want ze raken op leeftijd)

Groeten, Erik ten Donkelaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 19:40 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Brandstofpomprevisie
Hallo Erik

Er zijn twee mogelijkheden voor je , daandus op het forum levert de punten met diode condensator etc , dan kan je het zelf doen .
Ik zelf heb altijd een paar pompen liggen om te ruilen , oude naar mij opsturen , je kunt ook naar me toe komen , wisselen we ter plekke , of je krijgt een andere pomp toegestuurd .
Dit is dan een aangepaste pomp met diode condensator .
Is dus en ruil systeem .
Je pomp moet dan wel orgineel zijn .
Even goed zoeken op het forum en je vind alles erover .

Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 19:45 #3 door Erik ten Donkelaar
Beantwoord door Erik ten Donkelaar in topic Brandstofpomprevisie
Hallo Olaf,

Dank voor de snelle reactie.
Wist van het bestaan van Daan via Marktplaats maar ja hoe weet je of dat de oplossing is.
Volgens jou wel dus ????

Groeten, Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 20:04 #4 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Brandstofpomprevisie
De pompen die ik ruil worden door Norbert aangepast dit gebeurt in oostenrijk , hier zijn  geen problemen meer mee , heeft inmiddels een 400 pompen aangepast , een aantal daarvan zijn al over de 100000 km .
Deze zijn in mijn ogen goed .
Daan levert er spullen voor om het zelf te doen , of dit exact hetzelfde is als Norbert zijn aanpassingen of kwaliteit  weet ik niet .
Er zijn er inmiddels meerdere die met Daan zijn kitje rond rijden , of daar klachten over zijn weet ik niet .
Ik heb afgelopen jaar een 30 pompen geruild en nog geen klachten gehad .
De keuze is aan jou zelf .

Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 21:09 - 10 mrt 2010 21:49 #5 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Brandstofpomprevisie
Ik heb zo'n kit van Daan liggen en ziet er prima uit. Gewoon nieuwe punten (compleet setje net als vroeger in de auto's) met een vonkvreter. De diode/condensator dus.
Als het mechanische gedeelte van de pomp goed is dan is dit een prima oplossing.
Alleen een diode/condensator vervangen zou ik niet doen. De punten zullen immers al ingesleten zijn. Gewoon lekker nieuw doen. Eenvoudig te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 21:42 - 11 mrt 2010 07:31 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Brandstofpomprevisie
Hier is Daan dus, en ik had je mailtje al gezien.

Specs:
In een jaar al een dikke 100 gesleten, nog geen echte klachten bekend.
-1 persoon kwam langs want kreeg het niet gemonteerd (maar snapte ook echt niet hoe een schroevendraaier werkte, en een 100Watt soldeerbout is ook wel wat lomp....)
-1 persoon had het erover dat de diode+condensator niet werkte, maar had t eraf gehaald en vond het prima, wilde dus geen andere set ontvangen ofzo :-S
- Niet 2, maar anderhalf setje is verkloot door TNT, want 1 setje heb ik bijgebogen en daar rijd ik zelf mee rond

Je hebt m'n bankgegevens al, als je geld overmaakt (voor forumleden 4 tientjesinclusief verzending) gaat t morgen op de post en kun je vrijdagavond je pompje reviseren. Complete gereviseerde pompen heb ik ook in de aanbieding, zie MP. Prijs is 'indicatief', dus niet schrikken ;-). (meer om de zeurkousen op afstand te houden)

De diode en condensator verminderd inderdaad het inbranden; maar als je punten al helemaal weggefikt zijn zou ik maar met vers spul van mij of Olaf beginnen. 'k Heb niet het idee dat er een kwaliteitsverschil is tussen mij of Olaf ofzo.
Diode + condensator lost dus geen bijna verrotte pomp op zeg maar.... maar zorgt wel dat je gereviseerde setje (via olaf of mij) langer meegaat dan een originele nieuwe pomp (van 200 euri)

groetjes,Daan

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 23:38 #7 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Brandstofpomprevisie
Goed spul van Daan.
Werkt prima bij mij  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden