Hoi allen even geleden alweer dat ik gepost heb.
Ben weer een goed jaar verder en eigenlijk ondanks aardig wat kilometers geen issues gehad.
Nu begint mijn AT toch griezelig dicht bij die magische 100.000 km te komen en wil er als het even kan nog zeker 50.000 bij gaan rijden.
Mijn vraag is dus. Tijd voor een grote beurt, maar wat kan ik het beste (laten) doen ik heb eigenlijk geen echte issues maar wil toch goed voor het beesie zorgen.
Zat zelf te denken aan een top end inspectie. Kleppen stellen carb check, koppeling en uiteraard weer vloeistoffen, Bougies vervangen (had ik al willen doen maar is blijven liggen) nieuwe filters (vorig jaar tandwielen ed gedaan, ketting vervangen nieuwe banden)
Voor nieuwe blokken er op
Reden van de koppeling is eigenlijk omdat 1 de kabel slecht begint te worden voor mijn gevoel (veel slack) en 2 ik heb stationair een ratel in (denk uit de kooi of de veren) dus als de hele meuk open gaat misschien toch meteen maar nieuw koppelings set er in
Ben vandaag een beetje geschrokken van mijn achterband..zit er nu een jaar op en is wel aan vervanging toe (nog 1,5 -2 mm achter voor ik op de slijt indicatoren zit) maar waar ik van schrok is dit:
Is dit normaal voor het type band?!(mitas enduro trail + e07+)
Voorband heeft dit nog niet maar kan ik dit op kort termijn wel verwachten?
Lijkt er haast op dat de banden nu al uitgerdoogd zijn wat mij verbaast want 1 banden zijn een jaar oud en2 rij nooit door/ over oppervlakken die uitdroging kunnen bespoedingen zoals zout e.d.
Wat zijn jullie adviezen