Alternatief voor originele knipperlichten?

07 mrt 2025 20:12 #1 door veerbol
Alternatief voor originele knipperlichten? werd gestart door veerbol
Hallo daar. Ik ben benieuwd of iemand een tip heeft voor goede 'knipperlichtrubbers' voor een RD07. Originele nieuwe zijn 80eu p/st en imitatie (20eu) blijken van slechte kwaliteit te zijn(?).

Ik heb al eens knipperlichten moeten vervangen vanwege schade. Ik weet niet meer welk merk, maar het waren geen originele exemplaren. Probleem is dat het rubber scheurt en de knipperlichten 1 voor 1 zij gaan bungelen. Heb al eens gerepareerd met Polymax, maar het is nu hopeloos geworden en tijd voor nieuwe.

Iemand suggesties om enkel het rubber te vervangen?
Iemand ervaring met betaalbaar en kwaliteit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2025 12:34 #2 door Ger Romijn
Beantwoord door Ger Romijn in topic Alternatief voor originele knipperlichten?
Kijk eens bij hammerleds.com
Die zag ik op de beurs in Utrecht. Wellicht hebben zij iets voor jou model.

10 mrt 2025 07:54 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Alternatief voor originele knipperlichten?
Door ouderdom gaan die rubberen armpjes inderdaad bros worden en afbreken. Die armpjes zijn niet los te koop.
Ik heb op een XRV 10 jaar rondgereden met deze: www.louis.nl/nl/louis-universeel-knipper...unststofbeh-10033858
Bevielen prima, beter zichtbaar dan origineel. Let op je hebt ze in twee lengte.
Bestel direct een reserve voor het geval je een keer een ongelukje hebt en een reserve lampje halogeen. Heb ik nooit nodig gehad maar als je een kapot lampje hebt is het handig om....... Halogeen hebben ze niet op iedere hoek van de straat.
Voordeel van deze is dat je ze 1 op 1 kunt plaatsen zonder verdere aanpassingen.
Ga je voor LED dan moet je de weerstand voor je knipperrelais aanpassen in de draad of een elektronisch geregelde automaat plaatsen.
Succes!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden