Mijn Africa Twin is terug rijklaar, gisteren doorheen de Belgische keuring gegaan en nu dus klaar om legaal op de baan te gaan.
Tijdens de werken heb ik wel enkele dingetjes ontdekt die binnenkort (of volgende winter zullen moeten aangepakt worden.
1. De radiatoren gaan niet lang meer meegaan, corrosie heeft zijn werk gedaan en de rechtse radiator gaat niet veel tegenslag nodig hebben om te beginnen lekken. De Radiatoren van een RD04 en RD07 verschillen een beetje qua uitzicht (sommige van de pijpjes staan bij de RD04 horizontaal en bij de RD07 lopen die schuin naar beneden). Ondanks die verschillen, zijn deze uitwisselbaar?
2. Mijn achterste schokdemper heeft heel wat roest op het chrome. dat gaat sowieso problemen geven.
Kameraad met een RD07 heeft een originele schokdemper liggen die ik zou kunnen gebruiken (tot er wat budget is om een nieuwe schokdemper te gaan kopen. Past dat zomaar?
3. Ik zoek een manier om navigatie boven de tellers te plaatsen. Bij de RD07 is er normaal ook een tripmaster, die zit waarschijnlijk ergens op bevestigd? is dat herbruikbaar voor de RD04? Of zijn er beter alternatieven (ik heb niet graag navigatie op het stuur).