aanschaf africa twin??

11 mrt 2010 19:19 - 11 mrt 2010 19:21 #1 door soundive
aanschaf africa twin?? werd gestart door soundive
Een vriend van me wil deze AT misschien gaan kopen. Is deze toevallig bekend bij iemand?
Er wordt 2500€ voor gevraagd; wat vinden jullie van die prijs?
We gaan er morgen naar kijken ;D

Info en tips welkom.

  www.marktnet.nl/Honda-XL-650-V-AFRICA-TWIN-4465898.htm      

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 19:27 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic aanschaf africa twin??
Die advertentie is al 7 maanden oud, dus van die vraagprijs blijft ook weinig over toch?

Is wel een dealer, dus pazzop!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 19:38 #3 door soundive
Beantwoord door soundive in topic aanschaf africa twin??
Leek me ook wel dat er iets van de prijs af moet kunnen. Kent iemand deze dealer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 19:51 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic aanschaf africa twin??
Tsja is wel moeilijk op te maken, maar hij ziet er nog wel aardig uit. Ik denk ergens tussen 2000 en max. 2250. Maar ja, dat is altijd beetje onderbuikwerk he!

Laat je niet afleiden door 'kleine' dingen: een scheurtje in een zadel is funest en schuwduur.

Alledaagse zaken als banden, staat van ketting/tandwielen en dikte van de remvoeringen zijn ubersimpel te checken. Spaakbutts (rotten) zijn een zwak punt op Twins.

Alles wat je er direkt aan moet doen komt keihard bovenop je aanschafprijs.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 22:33 #5 door soundive
Beantwoord door soundive in topic aanschaf africa twin??
Het is hem niet geworden.  Bij de proefrit heb ik hem 5 x aan moeten duwen. Dacht eerst nog te weinig benzine en ben zelfs gaan tanken. 5 liet bijgegooid en daarna is hij nog 3 keer afgeslagen! Met draaiende moter de accu gemeten en die gaf 7 volt. Bij 3000 toeren ongeveer 8 volt. Vertouwde hem dus niet zo. En dat voor 2500€ toch maar verder kijken.

Bedankt voor de tips

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 22:45 #6 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic aanschaf africa twin??
Ik heb nog een goed onderhouden Transalp staan, maar is wel wat duurder dan die AT die daar te koop stond.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 22:53 #7 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic aanschaf africa twin??
Ik ken AMC wel. Heb er tijdje geleden met een vriend een tuono gekocht. Ze hebben meestal scherpe prijzen maar ze halen overal uit europa motoren vandaan die ze niet of nauwelijk nakijken voordat ze hem verkopen. Tevens vond ik de 'baas' niet zo'n prettige vent.
En zoals al eerder gezegd, de advertentie is al 7 maanden oud. Ik ben vorig jaar februari bij AMC geweest en volgens mij stond die Africa Twin er toen ook al!


succes verder met je zoektocht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 23:34 #8 door Timy
Beantwoord door Timy in topic aanschaf africa twin??
Plus dat het een ei is..... Een africa twin XL650v, dan heb je ECHT verstand van motoren  ;D De africa Twin bestaat en de XL650v ook maar die combi is nog niet in productie gegaan! Als je als verkoper niet eens het type kan invoeren heb je je niet echt verdiept. Ik ben zo'n zeikerd die zelfs mensen van MP mailt als ze weer eens XLV600 neerzetten, kan me daar aan irriteren  ;D ;D ;D  Maar dat even terzijde....

vwb de prijs is deze inderdaad flink te duur anderzijds is het waarschijnlijk de spaningsregelaar á 135euro... Dus als je er 1700 voor geeft kan, let op KAN, je wel mazzel hebben. Tis wel een Honda Africa Twin dus retegoed  ;) Maar wel kritisch alles meten en bekijken. Je hebt het voordeel dat deze beste man waarschijnlijk weinig van de AT weet dus je kan behoorlijk met bekende problemen smijten en hiermee de prijs flink drukken. Tis wel een beetje bluffen maar who knows ben je daar een ster in!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 13:01 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic aanschaf africa twin??
Met 7 volt is die accu sowieso gaar. Dus eerst een fatsoenlijke accu laten plaatsen en een multimetertje meenemen om vervolgens de laadspanning te testen. Het kan ontzettend meevallen!

Als die bak daar al een jaar staat, zonder dat ermee gereden word, is het niet meer dan logisch dat die accu op vakantie is.

En een 650 is de meest originele Twin he! Ik zou hem ook wel willen hebben, mooie op Dakar gestoelde styling hadden ze toen nog..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.462 seconden