Lekkende originele brandstofpomp

11 mrt 2010 21:41 #1 door 300
Lekkende originele brandstofpomp werd gestart door 300
Hallo,

Na revisie  van mijn probleemloze brandstofpomp met een nieuw schakelsysteempje zie ik dat bij draaiende motor telkens een nieuw klein duppeltje benzine vanonder het rubber omhulsel van de pomp tevoorschijn komt. Nu verdenk ik de revisie niet als oorzaak aangezien de het pomphuis zelf niet open is geweest. Kan iemand  hier iets over zeggen?
De pomp is van 1996.
Als het blok niet draait is de pomp nagenoeg droog.

Ik heb al een vervangings(reserve) pomp van Daan in huis, maar wil evengoed even weten of dit een bekend probleem is.

Ik hoor het graag,

groet

Guido

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 23:06 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Lekkende originele brandstofpomp
Ik heb er nooit eerder van gehoord maar dat zegt wellicht meer over mij dan over de pomp.
In het midden van de pomp zit een stift die verbonden is met het membraan. Die stift gaat door een deel van de pomp waar zich ook benzine bevindt. Mogelijk dat de afdichting daar iets lekt. Weet je overigens zeker dat het benzine is?
Realiseer je dat de pomp warm wordt en de puntjes mogelijk zelfs met een diode / condensator een klein vonkje kan trekken.
De rest kan je denk ik wel bedenken. Dat het niet vaak voorkomt zegt niet dat het niet kan voorkomen. Het blijft tenslotte techniek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 07:16 #3 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Lekkende originele brandstofpomp
Ik sluit me aan bij Vtwin qua techniek en mogelijke oorzaak.
Kan feitelijk alleen het membraan zijn, en ik hoor dit nu ook voor 't eerst. (kapotte spoel heb ik wel al eerder gehoord, eens)

Gezien t feit dat je al e.e.a. hier hebt gekocht moet je maar mailen voor een andere pomp; regelen we wel even iets voor een prikkie. (dan zet je daar weer t setje op van je lekkende pomp, en heb je 2 goede pompen)
Je kunt natuurlijk ook even langskomen met 't hele spul, dan kijken we ernaar.

De contactpuntjes vonken inderdaad nog wel met de diode+condensator, maar veel minder. Dit is zeker genoeg om benzinedampen 'te laten verdwijnen'....

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 22:51 #4 door 300
Beantwoord door 300 in topic Lekkende originele brandstofpomp
Beste VTwin en Daan,

Bedankt voor het meedenken.
Het is geenszins mijn intentie om een verband te suggeren tussen de revisie met het schakelaartje van Daan en deze lekkage. En derhalve ook geen verzoek tot garantie. Wat Daan geleverd heeft werkt naar behoren. Het is meer dat ik nu extra aandacht heb voor de pomp het de lekkage mij is opgevallen. 

Ik heb vandaag weer een stukje gereden en nu is de pomp droog, geen lekkage. Ik dacht dat misschien doordat de pomp even droog had gestaan een rubbertje minder goed afdicht en dat er bij het 'op druk' brengen van het branstofsysteem de afdichting weer op orde komt.

Ik heb overigens van Daan een extra revisiepomp gekocht die als reserve kan dienen.
Ik heb dit dan ook gepost om advies, maar ook voor de database om ervaringen te melden.

Ik kijk het even aan, het is dus geen bekend probleem zoals het eraar uitziet.

Bedankt,

groet,

Guido

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 09:58 #5 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic Lekkende originele brandstofpomp

...
Ik heb dit dan ook gepost om advies, maar ook voor de database om ervaringen te melden.
...


tnx, ik zal het in mijn achterhoofd houden als ik mijn gereviseerd exemplaar monteer binnenkort...  :-X

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 17:49 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Lekkende originele brandstofpomp
Guido,

'k zag het ook niet als een garantiegevalletje hoor! haha
Hooguit extra service ;-)

groetjes,
Daan

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden