verbruik en betrouwbaarheid xrv 650

12 mrt 2010 10:31 #1 door jj5
verbruik en betrouwbaarheid xrv 650 werd gestart door jj5
Hey,

Ik ben nieuw op het forum zal me even kort voor stellen ben Jesse 22 en zit in me laatste jaar. Ik ben momenteel nog bezig met mijn motor rijbewijs maar het einde is inzicht en ik ben dus aan het rond kijken voor een motor. Ik ben gevallen voor de Afrika twin maar aangezien ik als student niet echt veel te besteden (+/-2000) heb zal ik moet kiezen tussen de RD04 en 03. Nu vroeg ik me af wat behalve het opvallende verschil van 100CC Verder nog verschilt. Hoe ligt het benzine verbruik bijvoorbeeld en zit er nog een verschil in betrouwbaarheid en zijn er voor de RD03  nog goed onderdelen te krijgen? Ik ben namelijk deze zomer van plan om een reis te maken door Europa dus betrouwbaarheid en benzineverbruik zijn wel 2 dingen die dan tellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 10:35 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
Neem anders contact op met Berry Wichers van Desert Motors in Vriezenveen. Is clublid en zit al 15 jaar in de Africa Twins.

Hij heeft zelf een 650 waar hij over de hele wereld mee geweest is. Als iemand een vergaarbak is, is hij het wel!

Veel plezier met alle leuke dingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 12:00 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
D'r staat eentje tekoop hiero op het Forum... (XRV650)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 12:12 #4 door jj5
Beantwoord door jj5 in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
dat weet ik ik was aanvankelijk opzoek naar een 750 maar toen kwam ik die 650 tegen en de prijs is wel leuk  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 16:16 #5 door -JJ-
Beantwoord door -JJ- in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
Benzine verbruik is bij mijn '90 RD03 ongeveer 1 op 13 a 14.

In theorie is 320km op een tank mogelijk, alleen is het niet aan te raden uit te proberen :p

Het is weer lekker weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 16:26 #6 door jj5
Beantwoord door jj5 in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
1 op 14  ???  zelfs voor een AT lijkt me dat wat veel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 16:39 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
De eerste AT's stonden bekend om hun, eh, dorst. Vooral tov de Transalp 600. Maar 1:14... daarmee is zelfs de Carbudero een zuinigheidswonder!

Wellicht toch beter ff kijken naar een XRV750 of een XL600V?  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 17:20 #8 door jj5
Beantwoord door jj5 in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
na wat gegoogle kom heb ik stukken gevonden waar ze zeggen 1op 16/17 maar ook stukken waar 1 op 20 wordt beweerd en dat ze zelfs zuiniger zouden zijn dan de XRV750...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 19:40 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
Ik heb zelf een RD07 en die loopt bij 80km 1:20, 90 1:19, 120 1:16, 140 1:14 en 180 1:11.

Veel hangt af van je rijgedrag. Verder geeft een vies luchtfilter geeft ook hoger verbruik, evenals klepspeling, goede bougies en carb-afstelling die juist moeten zijn. Daar valt vaak wel wat zuinigheid te halen.

Maar zelfs op een hele trip is dat uiteindelijk nog altijd maar tientjeswerk hoor..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 20:17 #10 door jj5
Beantwoord door jj5 in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
Nou vind ik 1 op 18/19 wat anders dan 1 op 13 dus dat is me wel de moeite waard  ;D (stukken snelweg pak je gewoon met 130) maar daarnaast zal je vooral rond de 80-100 rond toeren denk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 20:45 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650

Trust me, zo gaat het met vriendinnetjes ook  ;D
Op een ouwe fiets...


Nou!

Mijn 'eerste' was 5 jaar ouder..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 21:25 #12 door jj5
Beantwoord door jj5 in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650

Ik volg het van een afstand (want rij een Alp)

Waarom zou je nu gaan voor een aftandse Twin vanwege je budget?

  • Voor hetzelfde geld heb je een betere Transalp 600, betrouwbaarder en zuiniger voor een Europa trip.
  • de Franse, Spaanse, Europese chickies zien het verschil toch niet met een 'zwaardere' Twin
  • Als je terug komt rij je er nog 1 jaar mee om echt te leren rijden (ga eens mee offroad)
  • verkoop je dat ding weer, krijg je een betere bijbaan en kun je een betere Twin aanschaffen

Zomaar wat gedachten als ik 20 jaar jonger was geweest  en mijn rijbewijs nog moet halen :angel:
Trust me, zo gaat het met vriendinnetjes ook  ;D
Op een ouwe fiets...


dank, maar ik ben niet bang om vieze handen te krijgen en van wat ik er zo van zie zit zoon AT redelijk simpel in elkaar, dus onderhoud en opknappen gaan we gewoon zelf doen dus beetje gare AT maakt niet uit. Daarnaast zal een TA vast een mooie machine zijn maar ik heb mijn zinnen gezet op een AT  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 07:53 #13 door hcm
Beantwoord door hcm in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
Een twin is echt een fijne motor. Ik had een RD07, maar heb nu een RD07A en die is iest zuiniger. Maar hoe zuinig een motor is, ligt aan je rechter hand.

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2010 16:54 #14 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650

Ik volg het van een afstand (want rij een Alp)

Waarom zou je nu gaan voor een aftandse Twin vanwege je budget?

  • Voor hetzelfde geld heb je een betere Transalp 600, betrouwbaarder en zuiniger voor een Europa trip.
  • de Franse, Spaanse, Europese chickies zien het verschil toch niet met een 'zwaardere' Twin
  • Als je terug komt rij je er nog 1 jaar mee om echt te leren rijden (ga eens mee offroad)
  • verkoop je dat ding weer, krijg je een betere bijbaan en kun je een betere Twin aanschaffen

Zomaar wat gedachten als ik 20 jaar jonger was geweest  en mijn rijbewijs nog moet halen :angel:
Trust me, zo gaat het met vriendinnetjes ook  ;D
Op een ouwe fiets...




Mee eens

Denk dat je gelijk heb een Alp  is dan slimmer in dit geval ,, omdat ie geen gezeik heeft met benzinepompen ,,  bewezen zuiniger te zijn en nauwelijks minder snel en goedkoper.
rij er maar eens een tijd je mee en dan kan je overwegen om de veren te upgraden zodat ie wat strakker a la AT stuurt .

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2010 11:44 #15 door arne kuijer
Beantwoord door arne kuijer in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
of een transalp nou zoooveel betrouwbaarder is als een xrv650 geloof ik niet echt!
heb toen ook de keus gemaakt tussen een transalp en xrv650 en moet zeggen dat ik blij ben dat ik voor een xrv heb gekozen..... vind het toch wel wat meer hebben qua uitstraling!
ik heb ook nog nooit gezeik gehad met de benzine pomp(iets waar trouwens de xrv650 nauwelijks last van heeft omdat die nog een goede pomp heeft gemonteerd)
ook op de afwerking van de gehele machine is ook niet te vergelijken met een transalp! de xrv650 staat qua afwerking op een zeer hoog nivo(en daardoor was de machine toen ook veel te duur) de latere type's AT hebben qua afwerking wat moeten inboeten om hem betaalbaar te houden.
een beetje dorstig zijn ze wel in het stadsverkeer lust hij wel wat, maar op de doorgaande wegen haal ik makkelijk 1:18.....
enige waar je goed moet opletten is de staat van de velgen die van mij waren al; flink weggerot....voor de rest vind ik het een super fiets....
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2010 17:28 - 03 apr 2010 17:31 #16 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic verbruik en betrouwbaarheid xrv 650
Persoonlijk denk ik dat de keuze tussen Alp of Twin twee voornaamste redenen heeft:

1. Uiterlijk (welke vind je mooier)
2. Je eigen postuur. Iemand die wat groter is heeft misschien meer baat bij een twin, omdat een twin gewoon groter(en zwaarder) is. Een kleiner persoon heeft meer baat bij een Alp.

Betrouwbaarheid is om het even, het zijn beiden gewoon wereldmachines, de brandstofpomp van de twin even buiten beschouwing gelaten. Dat is een euvel waarvoor er een passende oplossing is, en is dus ook preventief al iets aan te doen, zodat het je niet overkomt terwijl je op vakantie bent.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden