Verbogen jiffy / zijstandaard

05 mei 2025 15:48 #1 door Trigger
Verbogen jiffy / zijstandaard werd gestart door Trigger
Ik haalde de Twin vanmorgen uit de garage en vond dat hij wel héél hard leunde naar links. Een snelle analyse leert me dat ook mijn zijstandaard van pisbakkenaluminium is gemaakt want hij vertoont een lichte kromming :(.

Dat valt niet echt te fixen. Ik zou een nieuwe willen bestellen maar vind ook 2ehands modelletjes van staal op marktplaats. Het belangrijkste wat ik niet duidelijk krijg echter is of de montagepunten overeen komen tussen de 1000 en 1100 modellen. Het LIJKT van wel maar lijken zijn dooie mensen zei mijn oma altijd - weet iemand dit te bevestigen of te ontkennen? Dat van de montagepunten uiteraard :P.

Alternatief is zelf iets in elkaar proberen te lassen... Ik vind 200+ euro voor een jiffy echt laaienlichterij.

2016 Africa Twin RD04 - 2003 Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2025 18:30 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Verbogen jiffy / zijstandaard
Standaard van een 1000 past niet op een 1100 en v.v..
Heb je wat nodig voor een 1000?
Ik heb hier nog een nagenoeg nieuwe liggen voor een 1000 die je voor een zachtprijsje kan overnemen.

06 mei 2025 19:11 - 06 mei 2025 19:12 #3 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Verbogen jiffy / zijstandaard
Okay, maar is dat ook zo'n alu ding? Want het probleem is dat ze gewoon van een brak ontwerp zijn en te zacht, te kunnen het gewicht van de motor niet hebben. Ik heb een 1000 inderdaad, uit 2016.

06 mei 2025 19:17 #4 door V-Twin
Wat je stelt is niet juist. Ja een stalen versie zoals een Camel is sterker.
Probleem zit er in dat er gebruikers zijn die hun motor volladen en dan via het steppie opstappen. Dat zorgt voor een kromme standaard die onder extreme situaties ook kan afbreken. Als je de standaard alleen gebruikt als zijstandaard is er helemaal niets aan de hand en als je zelf geen 100 kg weegt kan je ook via je steppie opstappen.

06 mei 2025 19:20 #5 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Verbogen jiffy / zijstandaard

V-Twin schreef : Wat je stelt is niet juist. Ja een stalen versie zoals een Camel is sterker.
Probleem zit er in dat er gebruikers zijn die hun motor volladen en dan via het steppie opstappen. Dat zorgt voor een kromme standaard die onder extreme situaties ook kan afbreken. Als je de standaard alleen gebruikt als zijstandaard is er helemaal niets aan de hand en als je zelf geen 100 kg weegt kan je ook via je steppie opstappen.

Nou, ik stap inderdaad vaak via het 'steppie' op en weeg ongeveer 88 kilo, maar heb dan ook koffers met bepakking bij (lesgeven...) en ik was eigenlijk wel geinteresseerd in de techniek te leren waarbij je de motor op de jiffy 180 graden kunt draaien. Als je er echt weinig voor vraagt is het voor nu wel een goeie tussenoplossing, maar op termijn moet er wel iets van staal komen ja.

06 mei 2025 21:35 #6 door V-Twin
Ik heb je een PB gestuurd.

13 mei 2025 18:03 #7 door Yank
Beantwoord door Yank in topic Verbogen jiffy / zijstandaard
camel-adv.com/collections/honda?srsltid=...jxVbNzocc_3YeZtu5E-G

Deze had ik op de 1000 en paste perfect en super sterk.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden