Valbeugels RD07A

12 mrt 2010 21:16 #1 door Driver
Valbeugels RD07A werd gestart door Driver
Ik overweeg valbeugels van Touratech of SW-Motech aan te schaffen.
Moeten deze valbeugels bij regulier onderhoud worden verwijderd?
Heb een lichte voorkeur voor de Touratech valbeugels.
Iemand ervaring, of wellicht een beter alternatief?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 21:18 #2 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Valbeugels RD07A
Tip: zoek even rond op t forum.

Motech moet eraf om je carterbak te kunnen verwijderen (nodig voor oliefilterwissel)
Touratech kan blijven zitten

Touratech is voor een AT de sterkste beugel, in mijn ogen. Motech zit gewoon knudde aan je frame bevestigd, waardoor het ophangpunt van je carterbak afbreekt enzo....

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 21:33 #3 door Driver
Beantwoord door Driver in topic Valbeugels RD07A
Thx, zal nog even zoeken op het forum, maar je nav je reactie denk ik dat ik voor de Touratech ga.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 09:58 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Valbeugels RD07A
Tja, de meesten hebben de valbeugels ter bescherming van de kuipdelen, maar als je de bescherming alleen doet voor de vitale motor delen (radiateurs met name) dan zou je voor inwendige beugels kunnen kiezen.

Daar wordt momenteel aan gewerkt om die van mij te dupliceren, dus als er interesse is dan kunnen we mogelijk meer gaan maken nadat we de eerste duplicaten getest hebben. Overigens moeten we dan ook even testen of deze fatsoenlijk onder de normale kuipdelen passen, maar dat verwacht ik eigenlijk van wel.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 16:17 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Valbeugels RD07A
Hoi,

Van Tourapech weet ik dat ze volledig aan het frame bevestigd zijn. Om je carterbescherming te verwijderen t.b.v. bijv. een oliewissel, kunnen ze gewoon blijven zitten. Je kunt ze ook in een handomdraai per kant eraf halen, als je achter een kuipdeel zou willen zijn. Is goed over naagedacht. En ze zijn ook nog  supersterk!

SW-Motech ken ik verder niet, maar van bijvoorbeeld Hepco en Becker is (was?!) de laklaag beneden alle peil: roesten binnen 2 jaar...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 11:41 #6 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic Valbeugels RD07A


Motech moet eraf om je carterbak te kunnen verwijderen (nodig voor oliefilterwissel)
Motech zit gewoon knudde aan je frame bevestigd, waardoor het ophangpunt van je carterbak afbreekt enzo....


Dat is dus niet waar...

Op mijn tweedehands aangeschafte AT stonden "origineel" beugels van Givi/Five Stars --> die moet je niet hebben, gezien bevestigd via het M6'je van de radiator. Ook dien je deze volledig te verwijderen bij onderhoud.
De SW Motech zijn aan het frame bevestigd (zie je ook op de tekening op hun website) , zijn erg stevig, en hoef je niet te verwijderen om te kunnen werken aan je motor. Daarbij zijn de SW Motech's vlot via E*Bay verkrijgbaar aan redelijke prijzen.

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 17:52 #7 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Valbeugels RD07A
Ik had toch echt van die Motech-troep, en haalde ze half los om de carterbak er vanonder te kunnen krijgen.

Mijn tip:
Waarom wil je valbeugels: mooi chroom? => koop dat dan
Stevig en handig: koop Touratech.

Ennuh: als je valbeugels NIET roesten na 2 jaar gebruik je ze niet ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 20:35 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Valbeugels RD07A

Ennuh: als je valbeugels NIET roesten na 2 jaar gebruik je ze niet ;-)


Nee hoor die prullen roesten al zónder dat je ze gebruikt.. :P

(en ik durf tegenwoordig zónder te vallen... :-*)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 21:42 #9 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic Valbeugels RD07A

Ik had toch echt van die Motech-troep, en haalde ze half los om de carterbak er vanonder te kunnen krijgen.


Ik moet je toch echt tegenspreken, hoor ! Kijk voor de bevestiging hier --> http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/artikelpdf/sbl_01_084_10000_b.pdf
Momenteel staat mijn AT in de garage, carterbak er onderuit , en dit ZONDER deze beugels los te maken. En het is echt geen troep, en dit zeg ik heus niet omdat ik er zo heb  ::)

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 22:37 #10 door Hilko
Beantwoord door Hilko in topic Valbeugels RD07A
Hallo Driver,

Even een aanvulling: Ook je kuipdelen zijn met beleid goed te verwijderen, zonder de Touratech-beugels los te hoeven maken.

Gr. Hilko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2010 07:01 #11 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Valbeugels RD07A
Sorry, je had gelijk....  :-[  'k had de beugeltjes van Motad in gedachten!
Wel begrijp ik de aansluiting in het voor-onder niet van Motech (jouw plaatje), touratech grijpt daar vast aan de motorblokophanging: lekker sterk!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2010 19:08 #12 door André
Beantwoord door André in topic Valbeugels RD07A
Bij Motech doe je die U beugel(6) om die buis die in het midden naar beneden loopt.
Plaat 3 schuif je er over, beugels erop en dan de moeren.

Droom niet je leven,
leef je droom.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2010 21:29 #13 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic Valbeugels RD07A

Ik heb nog niemand gehoord over de AfricaQueens? Die werden mij, na lang zoeken, aangeraden door Pharaobike.nl. Mede omdat ze bijzonder sterk zijn en goed bevestigd zijn (gaan niet na 1 valpartij door je radiator).



hier te koop :

www.pharaobike.nl/component/page,shop.pr...irtuemart/Itemid,11/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 21:39 #14 door frankie
Beantwoord door frankie in topic Valbeugels RD07A
Heb ik ook, die van AfricaQueens. Met rooster nog wel  ;D

Montage is erg degelijk uitgevoerd.
Heb hem nu een half jaar en bevalt me goed !!

Heb hem gelukkig nog niet echt getest waar die voor bedoeld is ;)

Groet
Frank

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2010 14:44 #15 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Valbeugels RD07A
Soor dat ik mij er tegenaan bemoei... maar is het niet de bedoeling dat de beugels je motor/kuip beschermen? Ik heb, helaas 19 mrt jl., een aanrijding gehad.. of beter gezegd van mijn motor gereden omdat ik geen voorrang kreeg.. en was heeeeeeel blij dat mijn beugels ook de keienvanger beschermde.
Als dit namelij niet het geval geweest was had de auto mijn blok tepakken gekregen en had het einde verhaal geweest voor mijn AT.

Ik moet nu nieuwe beugels halen maar neem wel beugels die ook het carter, uitlaatbocht en de keienvanger beschermen.
Het trouwens een duur ding die keienvanger, ik  moet het linker deel vervangen en schrok van de prijs..

de foto is wat ik bedoel...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2010 17:30 #16 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Valbeugels RD07A
Heb deze week de touratech beugels binnen gehad en gemonteerd, ben er heel tevreden over.
Super mooi afgewerkt en de passing is geweldig ( geen slijptol nodig gehad)
Qua bescherming verwacht ik er heel veel van, je moet er toch niet aan denken dat ergens in het buitenland je motor omvalt en je door een lekkende radiator niet meer verder kan rijden.
Ze zitten best strak on het kuipwerk heen , maar niet zo strak dat de beugels gedemonteerd moeten worden om de kuipdelen te verwijderen.

groeten van Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2010 17:43 #17 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Valbeugels RD07A
Dat vraagt om foto's  :D .

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2010 21:37 #18 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Valbeugels RD07A
Ja,

Dat vraagt om foto's 

Graag heel duidelijke waarbij de ophangpunten goed zichtbaar zijn.
Kijk ook even naar ons valbeugelproject van RVS  ;)

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3259.0

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2010 17:24 - 26 mrt 2010 17:25 #19 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Valbeugels RD07A
Fotoos !
Voor de bevestigings punten kan je naar de Touratech site surfen, zie link.
Daar even de Bedienungsanleitung downloaden.
De bovenste buizen zijn met een plaatje verbonden die aan het frame wordt gehaakt.
Zal daar nog wel een goeie foto van proberen te maken.

www.touratech.com/shops/001/product_info...389&products_id=1285

Groeten, Henk

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2010 19:38 #20 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Valbeugels RD07A
Mooie stoere beugel. Kan niet goed zien welke diameter het is, maar lijkt op 25 tot 30 mm.
ook de wanddikte is natuurlijk van belang.

Zou mooi zijn als je een foto hebt van de bevestiging aan de voorzijde frame.
Prijs is niet verkeerd, maar ik probeer om voor minder dus RVS te laten maken.

Volgens mij is dit ook niet de enige manier voor de bevestiging aan het frame.

Groeten
Marien

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden