stekker benzine pomp????

04 feb 2009 09:43 #1 door marc Lenssen
stekker benzine pomp???? werd gestart door marc Lenssen
hallo Allemaal,

Ik wil morgen even een nieuwe, originele, benzine pomp plaatsen op mijn RD04 maar kan zo snel niet zien waar de stekker zit????kabel volgen vanaf de pomp is niet super makkelijk daar alles ingetaped zit en weggewerkt achter luchtfilterhuis....

dank!!

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 13:57 #2 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic stekker benzine pomp????
dat lijkt me niet, benzine filter zit bij de RD04 volgens mij een stuk lager. en we hebben op de RD04 geen buddy opbergvak...

Bram, weet jij het?

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 14:34 #3 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stekker benzine pomp????
Zou af en toe wel een opbergvak voor mijn Buddy willen hebben hoor.... ;D

Maar ik zie niet zo snel waar die stekker zit. Aan de pomp zit maar een centimeter of 40 snoer dus ver kan het niet zijn....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 19:11 #4 door bastiaan
Beantwoord door bastiaan in topic stekker benzine pomp????
Hoi Marc,

De benzinepompstekker zit onder de achterkant van de tank. Zie plaatje. Met een beetje geluk kun je er zo bij, anders de tank iets optillen. Er loopt een kabelboom tussen het frame en de plastic luchtfiltertunnel. Aan die kabelboom zitten twee stekkers, een witte en een zwarte. Eén daarvan is die van de pomp. Ik dacht de zwarte.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 19:17 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic stekker benzine pomp????
@Bastiaan: check! 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2009 06:49 - 05 feb 2009 07:39 #6 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stekker benzine pomp????
Top Bastiaan!!

Dank iedereen!!

Ik had daar al een witte twee polige gezien, nu die andere een even vinden. gaat lukken.

En hoe kom jij aan die mooie foto van mijn twin????
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2009 10:24 #7 door bastiaan
Beantwoord door bastiaan in topic stekker benzine pomp????
Staat op het oude forum . Ik heb 'm voor de gelegenheid gebruikt omdat 'ie precies in de goede stand gefotografeerd is om de stekkers in te tekenen. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2009 11:17 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic stekker benzine pomp????
Marc toch... heb je nou weer zo'n prutspomp gekocht??? wat is er met je Facet gebeurd?

grtjs arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2009 11:48 #9 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stekker benzine pomp????
facet had ik er op, bracht niet echt verandering of verbetering maar vond ik niet een mooie oplossing. Je moet die pomp toch maar op een of andere manier bevestigen. Ik vind de originele pomp gewoon iets eleganter en, uiteraard, origineler.... er vanuit gaande dat het nog de originele pomp was en waarschijnlijk niet eens stuk vind ik 1 pomp op 17 jaar best meevallen...zo slecht zijn ze niet op de RD04. Plus ik was toch spullen aan het bestellen in de UK en kon het origineeltje voor 107 pond kopen....ach....kwestie van voorkeur he, het is een nette fiets en ik wil hem graag zo origineel mogelijk houden. facetje hou ik dan wel als reserve ofzo...of als iemand hem nodig heeft? Zitten al nippels op....en werkt....
Stekkertje is inderdaad de zwarte langs het frame, steekt net uit de kabelboom en met wat gefrunnik krijg je die nieuwe stekker erin met alleen de tank opluchten......Originele Pompie zit er weer op en ik voel hem regelmatig een pulsje doen dus werkt....
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2009 12:53 #10 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic stekker benzine pomp????
Marc, welke bevestigingen heb je los moeten maken om de tank te kunnen oplichten?
ik zie dat jij nl ook valbeugels hebt, zitten die niet in de weg? of hoef je alleen de moer los te maken vooraan de tank onder de buddy?

Rogier

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2009 13:07 #11 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stekker benzine pomp????
Op de RD04 moer vooraan plus de de twee onderaan voor. Plus zijpanelen eraf,....eigenlijk alles om de tank eraf te halen maar de slangen hoeven niet los.

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2009 19:34 #12 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic stekker benzine pomp????
Marc je schrijft dat de Facet niet echt verandering of verbetering bracht, sorry maar dat begrijp ik niet, een benzinepomp kan toch niet meer doen dan de benzine van je tank naar je carbs pompen, maw. hij doet het of hij doet het niet, wat had je dan voor verbetering of verandering verwacht?

grtjs arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2009 09:36 #13 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stekker benzine pomp????
He Arthur,

Geen verbetering ten opzichte van een originele pomp maar wel ten opzichte van de pomp waarvan ik dacht dat ie stuk was. Pompen zelf doen natuurlijk allebei hetzelfde.

Origineel pompke vind ik gewoon wat eleganter, geen gezuer met raar monteren, dat rubber kreeg ik er toch echt niet omheen, geen rare slang constructies, geen soldeertjes en krimpkousjes in de electra...allemaal zwakke plekken die je met een origineeltje vermijdt. En nogmaals, zo slecht vind ik het origineel niet, mijn oude heeft het bijna 17 jaar volgehouden en was waarschijnlijk niet eens stuk. Totdat ik hem uit elkaar haalde natuurlijk :-)

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2009 13:24 #14 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic stekker benzine pomp????
oke, maar met de haakse nippels die ik er nu op heb zijn de rare slang constructie's verleden tijd, het is nu eigenlijk nog beter dan orgineel want ik heb nu twee kortere rechte stukjes slang. en elektronica is betrouwbaar want zelf aangelegd, dus ook zelf makkelijk te repareren indien nodig.
Dat jou orginele pomp het 17 jaar heeft vol gehouden is twijfelachtig, jij hebt die motor toch nog niet zo heel lang en wat hebben vorige eigenaren er al aan gesleuteld? maar we gaan het zien, mijn facet heeft er nu een paar duizend opzitten dus ik spreek je over een paar jaar ;)

grtjs arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2009 15:43 #15 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stekker benzine pomp????
:)
Hey Tuur,

Ach ja, wie weet wat de vorige eigenaar al allemaal vervangen heeft, klopt. Maar ik kocht de fiets met 36.000 kilometer op de teller en hij was zoooo netjes dat ik denk dat alles nog origineel was. maar goed, die facet heb ik nog en weet nu wel hoe ik hem erop krijg.  Die haakse nippel had ik inderdaad niet dus ik had 1 slang met een haaks verbindings stuk erin. Haakse nippel is wel netter ja, dan heb je niet allerlei verbindingsstukjes in je slang. Ach het zit er allemaal weer netjes op en we zien hoe lang die het volhoudt, op de rd04 gaan ze toch minder stuk dan op de rd07,........hoop ik.....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.287 seconden